  • 1. Data: 2022-10-02 12:05:38
    Temat: "Coraz więcej pieszych ginie na przejściach, a nowe prawo miało ich ratować"
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    "Coraz więcej pieszych ginie na przejściach, a nowe prawo miało ich ratować"

    Bieżący rok przyniósł skokowy wzrost liczby wypadków i zabitych na przejściach
    dla pieszych. To bardzo niepokojące, zwłaszcza w kontekście ogólnej poprawy
    bezpieczeństwa na polskich drogach.

    https://motoryzacja.interia.pl/przepisy-drogowe/news
    -coraz-wiecej-pieszych-ginie-na-przejsciach-a-nowe-p
    rawo-mial,nId,6316112

  • 2. Data: 2022-10-05 08:07:47
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 02.10.2022 11:05, r...@k...pl wrote:
> [...]
    > bezpieczeństwa na polskich drogach.
    >
    > https://motoryzacja.interia.pl/przepisy-drogowe/news
    -coraz-wiecej-pieszych-ginie-na-przejsciach-a-nowe-p

    ale przynajmniej z mandatów rząd zarobił ponad miliard pln w 8 miesięcy.
    Spokojnie 300 baniek z tego zostanie na rozdawnictwo.
    "synku, idź do szkoły i pamiętaj - na przejściu zawsze masz pierwszeństwo!"

    Lukasz

  • 3. Data: 2022-10-05 09:38:27
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    A Konfederacja OSTRZEGAŁA!

  • 4. Data: 2022-10-05 10:46:08
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-10-02 o 12:05, r...@k...pl pisze:
    > "Coraz więcej pieszych ginie na przejściach, a nowe prawo miało ich ratować"
    I bardzo kur#a dobrze, tak to jest jak się wprowadza zachodnie przepisy
    na wschodnie drogi kompletnie nieprzystosowane do nowych przepisów. O
    korkach już nawet nie mówię bo są co najmniej dwa razy większe jak
    były.przejazd przez miasto teraz w godzinach popołudniowych to horror.

    --
    Janusz

  • 5. Data: 2022-10-05 16:18:39
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 02.10.2022 o 12:05, r...@k...pl pisze:
    > "Coraz więcej pieszych ginie na przejściach, a nowe prawo miało ich ratować"

    Kto o zdrowych zmysłach będzie sądził, że nowe prawo, czyli obowiązek
    obserwowania drogi przez pieszych, będzie tych pieszych ratowało?
    Patrzenie na drogę nie uratuje pieszego przed
    kretynem/frustratem/kutasem w samochodzie.

    --
    -
    Akarm

  • 6. Data: 2022-10-06 01:09:01
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 05.10.2022 o 10:46, Janusz pisze:
    > I bardzo kur#a dobrze, tak to jest jak się wprowadza zachodnie przepisy
    > na wschodnie drogi kompletnie nieprzystosowane do nowych przepisów.

    Znaczy się to jest pouczające dla innych. Gorzej, że cierpią kierowcy.

    > korkach już nawet nie mówię bo są co najmniej dwa razy większe jak
    > były.przejazd przez miasto teraz w godzinach popołudniowych to horror.

    Studenci wrócili?

  • 7. Data: 2022-10-06 06:47:57
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 05.10.2022 10:46, Janusz wrote:
    > I bardzo kur#a dobrze, tak to jest jak się wprowadza zachodnie przepisy
    > na wschodnie drogi kompletnie nieprzystosowane do nowych przepisów.
    A na czym polega to nieprzystosowanie wschodnich dróg? Że jak się pieszy
    zbliża do przejścia, to np. jakieś zapory powinny się podnosić w poprzek
    jezdni? :-D

  • 8. Data: 2022-10-06 07:00:52
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 06.10.2022 05:47, JDX wrote:
    > A na czym polega to nieprzystosowanie wschodnich dróg? Że jak się pieszy
    > zbliża do przejścia, to np. jakieś zapory powinny się podnosić w poprzek
    > jezdni? :-D

    Pewnie polega na ilości prześć które trzeba obserwować.
    W poniższych linkach wrzuciłem ludzika na pierwszym lepszym miejscu na
    mapie - ciężko w ogóle znaleźć przejście dla pieszych - tam gdzie
    przechodzą wiedzą, że nie mają pierwszeństwa i MUSZĄ ustąpić pojazdom.
    Tam się uczą logicznego myślenia, dzięki czemu przeżywają nawet na
    przejściach, na których pierwszeństwo mają, ale kierowca się zagapi.

    https://tiny.pl/w7lw2
    https://tiny.pl/w7lw8
    https://tiny.pl/w7lws
    https://tiny.pl/w7lwv
    https://tiny.pl/w7lwb

    Lukasz

  • 9. Data: 2022-10-06 07:27:35
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-10-2022 o 06:47, JDX pisze:
    > A na czym polega to nieprzystosowanie wschodnich dróg?

    Na ilości przejść?

  • 10. Data: 2022-10-06 07:56:18
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 06.10.2022 07:00, ddddddddddddd wrote:

    > Pewnie polega na ilości prześć które trzeba obserwować.
    Gdy kierujesz, to cały czas musisz obserwować co się dzieje wokół.
    Łolaboga, a ile to jest u nas skrzyżowań równorzędnych, czy nawet
    nierównorzędnych, ale słabo oznaczonych jednym znakiem na każdej z
    dochodzących dróg. Być może, że więcej niż przejść dla pieszych, a też
    trzeba je obserwować. Kurwa, nawet te obstawione znakami i sygnalizacją
    świetlną trzeba obserwować :-) (a ewidentnie nie wszyscy to robią). Itd.

    > W poniższych linkach wrzuciłem ludzika na pierwszym lepszym miejscu na
    > mapie - ciężko w ogóle znaleźć przejście dla pieszych - tam gdzie
    > przechodzą wiedzą, że nie mają pierwszeństwa i MUSZĄ ustąpić pojazdom.
    A tam gdzie mają przejście, wiedzą, że mają pierwszeństwo.

    > Tam się uczą logicznego myślenia, dzięki czemu przeżywają nawet na
    > przejściach, na których pierwszeństwo mają, ale kierowca się zagapi.
    Po pierwsze, ja to bym to nazwał nie tyle logicznym myśleniem, co
    zdrowym rozsądkiem. Znaczy się, że nie zawsze egzekwowanie swojego prawa
    jest opłacalne. :-D A po drugie, to raczej oznacza nie nieprzystosowanie
    dróg, a nieprzystosowanie kierowców. Pewnie większość z nich np. na
    widok ciężarówki wyprzedzającej na trzeciego zrezygnowałaby z
    egzekwowania swojego pierwszeństwa i uciekła na pobocze. Albo do
    przydrożnego rowu. :-D

    Jak dla mnie marudzenie o zbyt dużej liczbie przejść jest takim samym
    nonsensem jak lamenty tych, którzy chcą, aby powycinać drzewa przy
    drogach bo się ludzie o nie zabijają. I dobrze, że się zabijają, Ch im w
    D. Zmniejsza się ilość głupoty wśród populacji, a to korzystne zjawisko. :-D