  • 1. Data: 2020-05-13 19:47:33
    Temat: Covid w Szwecji
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Skoro tak juz piszemy OT

    https://radioszczecin.pl/6,405742,blisko-procent-szw
    edow-zainfekowany

    "0,9 procent populacji Szwecji była pod koniec kwietnia zainfekowana
    koronawirusem.
    W badaniu wzięło udział ponad 2,5 tysiąca przypadkowo wybranych osób z
    terenu całego kraju.
    Wśród nich było 679 mieszkańców Sztokholmu.
    Zdecydowanie większy odsetek aktywnie zakażonych COVID-19, występował
    wśród biorących udział w badaniu mieszkańców Sztokholmu i wynosił 2,3
    procent. "

    Dziwnie malo.
    Jak na 10 mln kraj - to nam daje ok 100 tys zakazonych.

    Tymczasem wedle WHO maja 27 tys potwierdzonych przypadkow, na koniec
    kwietnia bylo ok 21 tys.

    Wychodzi, ze albo maja malo tych bezobjawowcow, albo te testy jakies
    mocno rozbiezne.
    Bo zakladam, ze ci z objawami to jednak sa testowani, i wkrotce
    trafiaja do grupy "zakazeni".

    No chyba, ze 80% bez objawow to tak w sam raz ... ale to jeszcze dlugo
    bedziemy chodzic w maskach ... bo u nas bedzie ile - 0.1% zarazonych i
    roznoszacych ?

    J.

  • 2. Data: 2020-05-13 21:50:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Brandzlwanie się testami to działka nieudolnych zachodnich rządów i opłacanych przez
    nich polityków. Jedynym wskaźnikiem jest ilość zmarłych na milion. Szwedzi mają 343
    zmarłych na milion. To daje im dziewiąte miejsce na świecie jeśli idzie o ilość
    zmarłych. Sami zamordowali prawie 3,5 tysiąca swoich obywateli. Taka ciekawostka.
    Przez całą II Wojnę Światową zginęło u nich w wyniku działań wojennych 2100 osób.
    Przy okazji jak by jakiś przygłup chciał coś o testach napisać to niech wytłumaczy
    fenomen bo Szwedzi zrobili ich 17 tysięcy ja milion a my 14 tysięcy na milion i mamy
    23 zmarłych na milion.

  • 3. Data: 2020-05-14 07:00:18
    Temat: Re: Covid w Szwecji
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > testach napisać to niech wytłumaczy fenomen bo Szwedzi zrobili ich
    > 17 tysięcy ja milion a my 14 tysięcy na milion i mamy 23 zmarłych na

    Mozna sie nawet zgodzic ale pod jednym warunkiem: trzeba ta ilosc zgonów
    rozpatrywać w jakims dłuzszym okresie.
    A takich danych jeszcze nie mamy.

    No i jest jeszcze jedno fundamentalne pytanie: wolisz zyc w Szwecji gdzie
    srednia długosc zycia = ponad 82 lata i umrzec na covid czy zyc w Polsce
    gdzie zyjemy srednio 6 lat krócej i nie umrzec na covid bo zmarłes juz
    wczesniej na coś innego?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Chyba mam zdolności prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmując resztki

  • 4. Data: 2020-05-14 07:28:44
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    Sęk w tym że w Szwecji dziadkowie niekoniecznie musieli umierać. gdyby rząd się
    ogarnął i ich izolował (przypomnijmy 50% ofiar to domy starców i opieki)
    zastanawiające jak kolejne kraje walą łbem w ścianę zamiast uczyć się na błędach
    innych - średnia wieku ofiar Włochy 79 Niemcy 81.

  • 5. Data: 2020-05-14 09:34:31
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-05-14 o 07:00, Budzik pisze:
> [...]
    > srednia długosc zycia = ponad 82 lata i umrzec na covid czy zyc w Polsce
    > gdzie zyjemy srednio 6 lat krócej i nie umrzec na covid bo zmarłes juz

    Średnia długość życia to tylko pewien wskaźnik statystyczny. Dokładne
    dane obrazuje tzw. tabela wymieralności (używana np. w TU). Bo na
    średnią życia w istotny sposób wpływa np. śmiertelność niemowląt, a ten
    okres mamy już raczej za sobą :-)
    Tabela wymieralności pokazuje, ile procent ludzi umiera w jakim wieku. Z
    pewnością nam tu brakuje do Zachodu - chyba głównie z powodu niskich
    emerytur (brak środków na leki) oraz słabej geriatrycznej opieki zdrowotnej.
    T.

  • 6. Data: 2020-05-14 10:03:55
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    To są dwie strony medalu. W DE pełno jest domów starców i opieki co poprawia
    statystykę ale sporo z nich to leżaki i jak przyjdzie grypa czy covid to padają jak
    muchy. W tych tańszych domach gdzie opieka słaba to większość nawet pokojów nie
    opuszcza. Nie jestem przekonany czy taka hodowla to właściwy kierunek.

  • 7. Data: 2020-05-14 10:14:35
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-05-2020 o 10:03, Przemek Jedrzejczak pisze:
> [...]
    opuszcza. Nie jestem przekonany czy taka hodowla to właściwy kierunek.

    To ciężko nawet hodowlą nazwać.
    Raczej to swoista poczekalnia.

  • 8. Data: 2020-05-14 12:00:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.05.2020 o 10:03, Przemek Jedrzejczak pisze:
    > W tych tańszych domach gdzie opieka słaba to większość nawet pokojów nie opuszcza.
    Nie jestem przekonany czy taka hodowla to właściwy kierunek.

    Tak jakby u nas było inaczej...

    --
    Shrek

  • 9. Data: 2020-05-14 12:00:18
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik T. k...@i...pl ...

> [...]
    > Bo na średnią życia w istotny sposób wpływa np. śmiertelność
    > niemowląt, a ten okres mamy już raczej za sobą :-)

    Tak, ale te dane JF ostatno pokazywał i jest u nas troche gorzej niz na
    zachodzie ale nie az tak zle.

    Ano.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Dyplomata potrafi powiedzieć "idź do diabła" w taki sposób,

  • 11. Data: 2020-05-14 12:00:19
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Przemek Jedrzejczak p...@g...com ...

> [...]
    > czy covid to padają jak muchy. W tych tańszych domach gdzie opieka
    > słaba to większość nawet pokojów nie opuszcza. Nie jestem przekonany

    Mysle ze ten wybór powinien jednak nalezec do tej osoby - lezaka...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jestem mały Talibanek, mam granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę