  • 91. Data: 2020-05-25 11:45:28
    Temat: Re: Covid w Szwecji
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >--ale dysporcje widzisz - Meklemburgia 20 zgonow od poczatku epidemii
    >Bawaria 2400.

    >Dokładnie. To po xxxx maski gdy prawie nikt nie choruje ? Dziwnym
    >trafem ogniska grypy sprzed paru lat to też Bayern.

    >--Bawaria liczy 13mln ludzi, gdyby sie rozprzestrzenilo na caly kraj

    >Izolować Bawarię ;-)

    Bawarscy hotelarze protestuja .. :-)

    >Merkel uratowala z 10 tys.
    >I tak malo, bo patrz na Wlochy, Hiszpanie, Francje, UK ... tzn Niemcy
    >jacys odporni, nie ze Merkel zawiodla.

    >Jeśli odporni to ich nie uratowała

    Odporni, dlatego tylko 10 tys. Zobacz na Anglie - 20 tys

    >--A myslisz, ze ta szkopska gospodarka by dobrze pracowala, gdy
    >reszta swiata sie zatrzymala ?
    >Lepiej niż obecnie. Popyt krajowy jest spory.

    No jak, skoro obok cytowales ile to aut stoi na placach.

    Poza tym jakby w zakladach wybuchla epidemia ... a BMW i Daimler to w
    Bawarii ...

    J.

  • 92. Data: 2020-05-25 12:00:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2020-05-25 o 09:59, J.F. pisze:
    > Dnia Sun, 24 May 2020 22:30:35 -0700 (PDT), Przemek Jedrzejczak
    >>> https://experience.arcgis.com/experience/478220a4c45
    4480e823b17327b2bf1d4

    >Jak nie więcej co widać po krajach które wymieniłeś.

    Jak nie wiecej. Przeliczylem proporcje z Bawarii, ale moze tam tak
    malo, dzieki zdecydowanym dzialaniom Merkel :-)

    >No właśnie, dodaj jeszcze usa gdzie już dobijają do 100k zgonów i
    >końca nie widać wbrew temu co trampek parę tyg temu zapowiadał.

    USA to 400+mln ludzi, wiec 100k to ciagle malo.

    >Wątpię żeby byli bardziej odporni niż reszta, może wschodni bo byli
    >szczepieni na gruźlicę.

    Jakos jednak okazali sie odporni. I to nie tylko wschodnie landy.

    Schleswig-Holstein, czyli na polnoc od Hamburga - 137 zmarlych. No
    dobra to tylk 3mln ludzi.
    Hesja graniczaca z Bawaria, 460 zmarlych, a ludnosci ponad 6 mln.

    Moze to skutek izolacji, moze np niemieckiego zwyczaju do czystosci (a
    bez przesady z tym zwyczajem), a moze ... selekcje genetyczna na
    Syberii mieli dobra ...

    >Oczywiście że nie, wszystkie płaczki z grupy zapominają że teraz
    >gospodarka to naczynia połączone i jak zwalnia jeden z filarów a
    >takim Niemcy niewątpliwie są to od razu reszta ma czkawkę.

    Chodzilo mi odwrotnie - jak zwalniaja inne, to i niemiecka zwolni.

    J.

  • 93. Data: 2020-05-25 12:16:10
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --No jak, skoro obok cytowales ile to aut stoi na placach.

    jak hotelarz czy inny restaurator nie ma kasy to auta nie kupi

    --Poza tym jakby w zakladach wybuchla epidemia ... a BMW i Daimler to w Bawarii ...

    to tam 80+ do pracy gonia ? a nie wiedzialem ... co chwile wybucha jakies ognisko
    szparagi czy rzeznia i wszyscy to maja w dupie, bulgarzy, rumuni ciagna dalej

  • 94. Data: 2020-05-25 19:12:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >--No jak, skoro obok cytowales ile to aut stoi na placach.
    >jak hotelarz czy inny restaurator nie ma kasy to auta nie kupi

    Albo i tak nie kupi, bo ruch troche spadnie.

> [...]
    >to tam 80+ do pracy gonia ? a nie wiedzialem ... co chwile wybucha
    >jakies ognisko szparagi czy rzeznia i wszyscy to maja w dupie,

    Jak ci pol zalogi pojdzie na zwolnienie, to tak latwo Rumunow do pracy
    nie znajdziesz ... bo oni nie umieja, a na 3 tygodnie to sie nie
    oplaca.

    J.

  • 95. Data: 2020-05-26 14:30:52
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-05-25 o 12:00, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup

    > Jak nie wiecej. Przeliczylem proporcje z Bawarii, ale moze tam tak malo,
    > dzieki zdecydowanym dzialaniom Merkel :-)
    Mogą też być lokalne uwarunkowania, podobnie jak we Włoszech, jeden region
    masa zmarłych a inne prawie bez.

    > USA to 400+mln ludzi, wiec 100k to ciagle malo.
    Ale ciężko 'pracują' nad tym żeby dogonić europejskich liderów :(
    przy czym statystyka dla całych stanów też zawodzi bo mają 300zm/mln
    gdzie Belgia ma 801, Hiszpania 615, UK i Włosi 542.
    Ale sam stan NY ma 1503, New Jersey 1254, to daje obraz jakie tam
    spustoszenie sieje wirus.

    > Jakos jednak okazali sie odporni. I to nie tylko wschodnie landy.
    Tego nie wiadomo, na pewno pomogło hamowanie podobne jak u nas co
    zmnieszyło szczyt zachorowań i że opieka zdrowotna dzieki temu się
    wyrobiła, nie byli zawaleni chorymi i nie musieli wybierać kogo podpiąć
    pod respirator.

> [...]
    >
    > Moze to skutek izolacji, moze np niemieckiego zwyczaju do czystosci (a
    > bez przesady z tym zwyczajem), a moze ... selekcje genetyczna na Syberii
    Albo ostre hamowanie, prawie jak u nas.

    > Chodzilo mi odwrotnie - jak zwalniaja inne, to i niemiecka zwolni.
    Też, w końcu są powiązania, ale motorem są jednak Niemcy.

    --
    Janusz

  • 96. Data: 2020-05-26 18:48:11
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 26.05.2020 o 13:30, Janusz pisze:

    > Mogą też być lokalne uwarunkowania, podobnie jak we Włoszech, jeden region
    > masa zmarłych a inne prawie bez.

    to raczej dziwnie nie wygląda, zamknij dwie grupy i do jednej wpuść
    chorego - logiczne że w tej grupie będzie dużo więcej zachorowań

> [...]
    > gdzie Belgia ma 801, Hiszpania 615, UK i Włosi 542.
    > Ale sam stan NY ma 1503, New Jersey 1254, to daje obraz jakie tam

    albo ile więcej płacą za wpisanie covid do aktu zgonu

> [...]
    > zmnieszyło szczyt zachorowań i że opieka zdrowotna dzieki temu się
    > wyrobiła, nie byli zawaleni chorymi i nie musieli wybierać kogo podpiąć

    w UK też nie musieli (ale tu nie ma jeszcze o czym dyskutować, bo
    oficjalnych danych (tych nie pro-covidowych) nie ma

    Lukasz

  • 97. Data: 2020-05-26 19:02:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2020-05-25 o 12:00, J.F. pisze:

    Od wczoraj 45. Efekt niedzieli, ale i tak malutko.

    Ile bylo wczoraj dokladnie ? chyba 2380, bo dzis 2401 w Bawarii.

    >Mogą też być lokalne uwarunkowania, podobnie jak we Włoszech, jeden
    >region
    >masa zmarłych a inne prawie bez.

    Ale czy nie dlatego, ze wprowadzili izolacje odpowiednio wczesnie ?

    Bo jesli wirus atakuje ludzi na calym swiecie, to jakos nie widze
    powodow, zeby mial w Lombardii kosic zniwo, a w sasiedniej prowincji
    nie ..

> [...]
    >gdzie Belgia ma 801, Hiszpania 615, UK i Włosi 542.
    >Ale sam stan NY ma 1503, New Jersey 1254, to daje obraz jakie tam

    Dokladnie, ale ... w Belgii, Wloszech czy UK tez jest pewnie roznie.

    Smiertelnosc z francuskich departamentow byla tu podawana - w jednym
    140% wzrostu, w drugim spadek.

    Ale co sie dziwic, jak wladze jednak izolacje wprowadzily.
    Moze tylko ten wirus nie jest tak zjadliwy, jesli sie nie
    rozprzestrzenil przed wprowadzeniem izolacji ...

> [...]
    >zmnieszyło szczyt zachorowań i że opieka zdrowotna dzieki temu się
    >wyrobiła, nie byli zawaleni chorymi i nie musieli wybierać kogo

    W Londynie tez sie wyrabiala.

    I to nie tlumaczy czemu w Bawarii 3 razy wiecej przypadkow mln
    mieszkancow niz Saksoni, i jakos podobnie 3x wiecej ofiar
    smiertelnych.
    Jak sobie przypomne piatkowe korki od Stuttgartu do Drezna, to
    migracja ludzi byla ogromna.

    Jakis malo zarazliwy ten wirus, czy faktycznie czynniki regionalne ?

    >Albo ostre hamowanie, prawie jak u nas.

    Bylo, chyba ciut pozniej niz u nas, czyzby jednak zdazyli na czas ?
    Ale jednak tych ofiar znacznie wiecej niz u nas ... my klamiemy, czy
    tych pare dni taki wplyw mialy ?

    >Też, w końcu są powiązania, ale motorem są jednak Niemcy.

    O ile maja klientow. A jak swiat przestaje kupowac niemieckie auta, to
    i Niemcy musza przystopowac.

    J.

  • 98. Data: 2020-05-26 19:35:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To że niemcy są jakimś motorem to gówno prawda. To duży kraj w którym jest duży popyt
    wewnętrzny. Często na grupach padały argumenty typu że niemcy nie muszą mieć dużego
    wzrostu PKB bo już wszystko mają. Ale jak się zrobił kryzys przez to że wszystko mają
    nie mogą podeprzeć się popytem wewnętrznym. My w tym czasie możemy budować drogi,
    domy sadzić lasy itp. Państwa mogą się rozwijac niekoniecznie tylko eksportując. Czy
    państwo o ktorym mozna nakrecic reportaż jak w linku
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url
    =https://www.arte.tv/pl/videos/077980-000-A/niemcy-b
    iedni-w-bogatym-kraju/&ved=2ahUKEwjHi-r89rjpAhWitYsK
    HfJaBAoQtwIwAHoECAUQAQ&usg=AOvVaw0ceDmQawHMX_TdRrfM4
    0Yb
    Można nazwać motorem gospodarki czy może bogatym krajem trzeciego świata?

  • 99. Data: 2020-05-26 19:53:52
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-05-26 o 19:02, J.F. pisze:

    > Ale czy nie dlatego, ze wprowadzili izolacje odpowiednio wczesnie ?
    To na pewno pomaga.

    > Bo jesli wirus atakuje ludzi na calym swiecie, to jakos nie widze
    > powodow, zeby mial w Lombardii kosic zniwo, a w sasiedniej prowincji nie ..
    Może to związane jest z przemieszczaniem się ludzi, mieli tam miasteczko
    gdzie
    nikt nie miał wirusa, może dlatego?

    > Dokladnie, ale ... w Belgii, Wloszech czy UK tez jest pewnie roznie.
    Na pewno maja ogniska i prawie wolne tereny.

    > Smiertelnosc z francuskich departamentow byla tu podawana - w jednym
    > 140% wzrostu, w drugim spadek.
    Czyli też ogniska, tak jak u nas, jest taka mapka która to pokazuje.
    https://www.google.com/maps/d/u/0/viewer?mid=1ALMh-_
    iOhBUnrJJNpc0_33f6NzFCICdg&ll=49.92136227164898%2C19
    .148729460104743&z=10

    > Ale co sie dziwic, jak wladze jednak izolacje wprowadzily.
    > Moze tylko ten wirus nie jest tak zjadliwy, jesli sie nie
    > rozprzestrzenil przed wprowadzeniem izolacji ...
    No jednak jest, śmiertelność ma jednak wyższą niż grypa, namiastkę tego
    co by było bez izolacji mamy w UK czy teraz w Brazylii, sam widzisz że w UK
    jednak wymiękli.

    > W Londynie tez sie wyrabiala.
    Teraz już może tak, ale czy wcześniej tak było tego się oficjalnie nie
    dowiemy,
    we Włoszech lekarze puścili farbę bo inaczej tez by nie było wiadomo.

> [...]
    > mieszkancow niz Saksoni, i jakos podobnie 3x wiecej ofiar smiertelnych.
    > Jak sobie przypomne piatkowe korki od Stuttgartu do Drezna, to migracja
    Tak i nie, samochody a bezpośredni kontakt to jednak co innego, ostatnio
    podali że po mszy w jakimś ewangelickim kościele w Niemczech na 40 osób,
    6 się zaraziło.

    > Jakis malo zarazliwy ten wirus, czy faktycznie czynniki regionalne ?
    Jest zaraźliwy, przykład wyżej.

    > Bylo, chyba ciut pozniej niz u nas, czyzby jednak zdazyli na czas ?
    Później a wirusa mieli wcześniej, przecież do nas od nich przywlókł P0.

    > Ale jednak tych ofiar znacznie wiecej niz u nas ... my klamiemy, czy
    > tych pare dni taki wplyw mialy ?
    Bo jest zaraźliwy i te parę dni robi różnicę no i jeszcze jak dostanie
    się jak lis do kurnika
    czyli do domu starców to sieje spustoszenie.

    > O ile maja klientow. A jak swiat przestaje kupowac niemieckie auta, to i
    > Niemcy musza przystopowac.
    No i tu jak na razie to leżą, mercedes coś tam zaczął robić ale szybko
    stanęli bo brakło części z chin.

    Cały ten cyrk może czegoś nauczy europę, już przebąkują o przeniesieniu
    części produkcji z chin, mam nadzieję że jak najszybciej, bo chińczycy
    na europie i usa za bardzo urośli i próbują rozstawiać po kątach innych,
    np Australia mocno naciska w sprawie śledztwa w sprawie wirusa to
    chińczycy nałożyli na ich jęczmień który
    kupują 60% cła.

    --
    Janusz

  • 100. Data: 2020-05-26 20:12:17
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 26.05.2020 o 18:53, Janusz pisze:

    > To na pewno pomaga.

    i działa też w drugą stronę - wpuść wirusa do domu opieki i nie pozwól
    zabrać stamtąd niezarażonych bliskich

    > No jednak jest, śmiertelność ma jednak wyższą niż grypa, namiastkę tego
    > co by było bez izolacji mamy w UK czy teraz w Brazylii, sam widzisz że w UK
    > jednak wymiękli.

    twoje założenia o wyższej śmiertelności bazują na niepełnych danych.
    Jeśli porównasz 100 osób umarło na covid, 50 na grypę, to śmiertelność
    jest wyższa na covid. Jeśli zaś dowiesz się, że zwykle na grypę umierało
    200, to covid obniżył śmiertelność. Jeśli za pół roku nie będzie covidu
    a umrze o 100 osób więcej, to znaczy że przez lockdown zgony przesunęły
    się na inny miesiąc, albo umierają przez lockdown itp.
    I żebyś mnie źle nie zrozumiał - nie twierdzę, że śmiertelność covid
    jest mniejsza niż grypy (choć jest to dla mnie prawdopodobne) - po
    prostu nie mam - tak samo jak i ty - danych na których moglibyśmy bazować
    Na razie ten wirus nie wygląda jakoś źle, chciałbym, żeby ci, którzy się
    go boją siedzieli w domach, a mi pozwolili normalnie żyć...

    https://youtu.be/viIMEVLxt5c

    > Teraz już może tak, ale czy wcześniej tak było tego się oficjalnie nie
    > dowiemy,

    tak samo jak się nie dowiemy czy mieli w ogóle wzmożony ruch...

    Lukasz