  • 1. Data: 2009-01-13 17:00:05
    Temat: Czarny ekran, komp nie chce sie uruchomić!!!
    Od: "Mortue" <q...@o...pl>

    Witam,
    posiadam komp stacj athlona 1g, pewnego dnia chcac odpalic go, pokazał sie
    czarny ekran, wiatrak od procesora i karty pracuje, światelko od st dyskow
    pojawia sie w pierwszej kolejnosci, krotki pojedynczy sygnał bios (niby tak
    jak powinno) po czym bzyczec zaczyna st dyskietek, za chwile znow krotki sygn
    bios, flop ponownie pracuje przez chwile i sytuacja zmierza do
    nieskonczonosci... po odlaczeniu st dyskietek, pojawia sie osiem krotkich sygn
    alarmowych (co oznacza chyba blad karty graficznej) wiec grafike wymienilem i
    nadal to samo... w miedzy czasie resetowalem BIOS wyjmujac baterie... nadal to
    samo :(
    czy ktos z was przypadkiem wie o co w tym chodzi ???

  • 2. Data: 2009-01-13 19:17:24
    Temat: Re: Czarny ekran, komp nie chce sie uruchomić!!!
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Mortue pisze:
> [...]
    > samo :(
    > czy ktos z was przypadkiem wie o co w tym chodzi ???
    Padniety bios na płycie gł. lub po prostu cała płyta. Próbuje awaryjnego
    odzyskania biosa z dyskietki (odpowiednio przygotowanej), dlatego sie
    flop odzywa co chwila. Wsadziłbyś kartę graficzną na PCI to może byś coś
    zobaczył.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2009-01-13 20:11:29
    Od: Nathan <a...@s...ha>

    Mortue pisze:
    > Witam,
    > posiadam komp stacj athlona 1g, pewnego dnia chcac odpalic go, pokazał sie

    Komp nie najmłodszy - zobacz w jakim stanie są kondensatory na płycie.

    --
    Pozdrawiam Nathan
    "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew, na które nie

  • 4. Data: 2009-01-14 08:23:57
    Od: q...@o...pl

> [...]
    > odzyskania biosa z dyskietki (odpowiednio przygotowanej), dlatego sie
    > flop odzywa co chwila. Wsadziłbyś kartę graficzną na PCI to może byś coś

    jak taką dyskietkę przygotować ? i jesli mam agp8 zlacze na grafice, to pci
    pojdzie ( dzieki kolego, Twoja diagnoza wydaje sie byc trafiona)

  • 5. Data: 2009-01-14 08:25:23
    Od: q...@o...pl

    > Komp nie najmłodszy - zobacz w jakim stanie są kondensatory na płycie.

    ...wydają się być w porządku, ale to tylko na moje malo wprawne oko

  • 6. Data: 2009-01-14 08:49:26
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 13.01.2009 18:00, Mortue pisze:
> [...]
    > jak powinno) po czym bzyczec zaczyna st dyskietek, za chwile znow krotki sygn
    > bios, flop ponownie pracuje przez chwile i sytuacja zmierza do

    Symptomy uszkodzenia zawartości Flash EEPROM płyty albo
    braku kontaktu tej pamięci.

    Zacznij od rozebrania komputera, oglądnięcia kondensatorów
    elektrolitycznych, poskładania wszystkiego na nowo "na pająka"
    bez obudowy, sprawdzenia objawów i zmierzenia napięć na zasi-
    laczu. Przy okazji, jeżeli scalak EEPROM jest w podstawce,
    możesz spróbować go w niej nieco poruszyć (wyciągnąć kawałek
    i docisnąć na nowo).

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 7. Data: 2009-01-14 08:52:40
    Od: Nazgul <a...@o...pl>

    q...@o...pl pisze:

    > ...wydają się być w porządku, ale to tylko na moje malo wprawne oko

    Musza byc czyste i płaskie. Wypukłe lub z czarnym zaciekiem na wierzchu
    to kondensatory padnięte.

  • 8. Data: 2009-01-15 10:46:08
    Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl>

    Użytkownik "Mortue" <q...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pojawia sie w pierwszej kolejnosci, krotki pojedynczy sygnał bios (niby

    bardzo często styki śniedzieją, ja wyjąłbym wszystkie moduły i wyczyścił im
    styki np. preparatem kontakt albo izopropanolem. (pamięci + grafika)
    komputer dość stary więc i styki pewnie mocno ześniedziałe.

  • 9. Data: 2009-01-15 16:31:00
    Od: q...@o...pl

    > bardzo często styki śniedzieją, ja wyjąłbym wszystkie moduły i wyczyścił im
    > styki np. preparatem kontakt albo izopropanolem. (pamięci + grafika)
    > komputer dość stary więc i styki pewnie mocno ześniedziałe.

    a czy najzwyklejszy spirytus 95% sie nadaje ???
    dodam tylko, ze po wlozeniu dyskietki startowej wraz z biosem komputer tego
    nie chce ładować i wystepuja dwa krotkie sygnały alarmowe mowiace o bledzie
    pamieci RAM...

  • 10. Data: 2009-01-18 01:07:57
    Temat: Re: Czarny ekran, komp nie chce sie uruchomiae!!!
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Thu, 15 Jan 2009 17:31:00 +0100,
    q...@o...pl <q...@o...pl> screamed:

    Nadaje się.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:240B ]
    [ 02:07:41 user up 11956 days, 14:02, 1 user, load average: 0.05, 0.50, 0.97 ]

    I don't believe in reincarnation, I didn't believe in it when I was a hamster.