  • 1. Data: 2009-01-13 14:18:20
    Temat: [OT] Emulatory OS - może sprzętowe? Ale wspólne.
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Jaki program i pod jaki system operacyjny proponujecie, który pozwoli na
    sprzętowe przejęcie karty sieciowej do obsługi protokołu videonet (do
    obsługi plottera Colorspan). Potrzebuję obsługę dwóch systemów
    operacyjnych Linux Kubuntu i Windows XP, nie istotne czy głównym
    systemem będzie XP a emulowany Linux, czy odwrotnie, mogę nawet
    zainstalować oba emulatory w systemie MacOsX (10.4) Sprawdzałem na razie
    http://www.virtualbox.org/ i nie działa komunikacja - sprawdzane było,
    gdy głównym systemem był linux jak i windows. Możecie mi polecić jakiś
    program, może być płatny, który pozwoli na działanie tego? Ale zanim
    kupię, to chciałbym sprawdzić, czy zadziała.
    Czemu na jednym komputerze? Videonet przez switcha się nie da, a
    potrzeba używania dwóch systemów, z tym, że linux jeszcze inne maszyny
    obsługuje, a programy do tej maszyny są dwa i oba mają różne możliwości.
    Przekładanie kabla też jest wyjściem, ale jest to robione kilka razy
    dziennie i na dobre to nie wyjdzie - siądzie wtyczka na kablu, bądź
    gniazdo w karcie sieciowej, a okaże się, że trzeba coś zrobić "na
    wczoraj" i kicha. Pomoże ktoś w tym specyficznym problemie?
    Może jakieś sprzętowe emulatory?

    Ps. Jeśli zna ktoś zasadę działania protokołu Videonet, to chętnie bym
    poczytał.

    Jako, iż nie mam pojęcia, gdzie wysłać tą wiadomość (zbyt wiele systemów
    operacyjnych), to wysłałem tutaj.

  • 2. Data: 2009-01-13 23:43:10
    Temat: Re: [OT] Emulatory OS - może sprzętowe? Ale wspólne.
    Od: BartekK <s...@N...org>

    BQB pisze:
    > Czemu na jednym komputerze? Videonet przez switcha się nie da, a
    > potrzeba używania dwóch systemów
    Zastosuj HUB a nie switch, choćby 4 porty: po jednym do tych 2
    komputerów + urządzenie docelowe + reszta sieci. Hub nie ingeruje w
    zawartość pakietów ani ich obieg, w zasadzie mogłbyś przesyłać przez
    niego "miganie diodą" byle podłączona dioda i sterowanie było po skrętce
    i z dopasowaniem impedancyjnym, więc nie będzie problemu z filtrowaniem
    ruchu jak na switchu.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2009-01-14 00:24:45
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "BartekK"
> [...]
    >niego "miganie diodą" byle podłączona dioda i sterowanie było po skrętce
    >i z dopasowaniem impedancyjnym, więc nie będzie problemu z filtrowaniem

    Pod warunkiem, że nie ma np. na sztywno wbitego MAC-adresu urządzenia
    zarządzającego. Bo wtedy musiałbyś mieć dwa urządzenia z takim samym
    adresem. I byłoby zabawnie.

    --
    [------------------------] And God said, "I've got HOW MANY days?"
    [ K...@e...eu.org ]

  • 4. Data: 2009-01-14 01:28:12
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Mariusz Kruk napisał/a:

    > Pod warunkiem, że nie ma np. na sztywno wbitego MAC-adresu urządzenia
    > zarządzającego. Bo wtedy musiałbyś mieć dwa urządzenia z takim samym
    > adresem. I byłoby zabawnie.

    Czy wszystkie zintegrowane karty sieciowe mają wbity na sztywno adres
    MAC, czy nie wszystkie?

    --
    animka

  • 5. Data: 2009-01-14 08:04:43
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Animka"
    >Czy wszystkie zintegrowane karty sieciowe mają wbity na sztywno adres
    >MAC, czy nie wszystkie?

    Dalece nie wszystkie. Co nie ma tu nic do rzeczy.

    --
    \------------------------/ I am Fudd of Borg. Allwight... Pwepare to be
    | http://epsilon.eu.org/ |
    /------------------------\

  • 6. Data: 2009-01-14 08:45:18
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 13.01.2009 15:18, BQB pisze:
    > Jaki program i pod jaki system operacyjny proponujecie, który pozwoli na
    > sprzętowe przejęcie karty sieciowej do obsługi protokołu videonet (do
    > obsługi plottera Colorspan). Potrzebuję obsługę dwóch systemów

    Chodzi Ci o oprogramowanie do wirtualizacji?

    Raczej żadne.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 7. Data: 2009-01-14 08:45:51
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 14.01.2009 02:28, Animka pisze:
    > Czy wszystkie zintegrowane karty sieciowe mają wbity na sztywno adres
    > MAC, czy nie wszystkie?

    Nie chodzi o "wbicie" na sztywno w karcie sieciowej, ino o
    to, że samo urządzenie może mieć ustalony w konfiguracji
    *jeden* tylko adres MAC urządzenia zarządzającego.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 8. Data: 2009-01-14 10:31:47
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    BartekK pisze:
> [...]
    > niego "miganie diodą" byle podłączona dioda i sterowanie było po skrętce
    > i z dopasowaniem impedancyjnym, więc nie będzie problemu z filtrowaniem

    Czy są/były huby 100 Mbit?
    Powiem, że rozwiązanie genialne w swej prostocie, uprzedzając, MAC adres
    karty sieciowej nie jest istotny, działa z każdą.

  • 9. Data: 2009-01-14 11:22:47
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 14.01.2009 11:31, BQB pisze:
    > Czy są/były huby 100 Mbit?

    Były. Krótko, ale były. Może być jednak problem z dostaniem
    takiego urządzenia (zostaje Allegro i tym podobne).

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 10. Data: 2009-01-14 12:08:24
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Mariusz Kruk napisał/a:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Animka"
    >
    > Dalece nie wszystkie. Co nie ma tu nic do rzeczy.

    OK.

    --
    animka