  • 1. Data: 2009-01-13 11:18:25
    Temat: Tuner LaedTek - TV4 bez dźwięku ?
    Od: "Piotrek Krzystek" <p...@o...pl>

    Mam tuner LeadTek WinFast Expert2000 i nie mam dźwięku na TV4 i na na Pulsie ?
    :( Tylko słychać szum. Jak rozwiązać ten problem? Co z tym zrobic ?

    O co tu chodzi, TV4 i Puls bądź co bądź trochę niszowe telewizje nadają w złym
    standardzie, niewłaściwy sygnał stero czy jak? Przełączanie po systemach dźwięku
    nic nie daje .Tuner odbiera z nadajnika w Krakowie. Ale to niemożliwe, na
    poprzedniej wersji tunera z innym czipsetem dzwięk był, na Pulsie i TV4. Może
    ustawić inny kraj nadawania, tylko który?
    Jest ich około siedemdziesiąt. Na ustawieniu Armenia udało mi się zestroić
    dźwięk, ale obraz jest niedostrojony, nie ostry, bez wyraźnych kolorów. Po
    przebadaniu 30 innych krajów zrezygnowałem. W poprzedniej wersji tunera były
    oznaczenia PAL B/G, PAL DK i inne, teraz tego w oprogramowaniu nie ma. Nie
    wiadomo gdzie tego szukać.

    Ogólnie tuner jest taki sobie, taka zabawka. Kolory i rozdzielczość nie
    dorównują zwykłemu telewizorowi, na monitorze LCD to już jest tragedia, trzeba
    puścić na monitorze CRT, wtedy jako tako to wygląda. Oglądanie na pełnym ekranie
    powoduje rozmycie obrazu - utratę ostrości. Ogólnie to porażka jak mały
    telewizor LCD. Twarze są zawsze mało ostre - w stosunku do zwykłego telewizora.

    Nagrywanie na mpegach się zawiesza, jakiś błąd aplikacji exe. Tuner nagrywa wmv
    i bez kompresji. To pierwsze daje po nagraniu już zupełną utratę jakości, a bez
    kompresji utratę kolorów. W poprzedniej wersji oprogramowania można było wybrać
    rozdzielczość nagrania, w tym tunerze już nie. Jest tylko jedna rozdzielczość.
    Przy starcie nagrywania zawsze pojawia się hałaśliwy szum. Tuner się rozstraja
    po starcie nagrywania. Trzeba ten szum wycinać ręcznie.

    Telegazeta ma polskie znaki pół na pół. W menu jest, w tekstach nie ma polskich
    znaków.

    Dźwięk jest słabiutki, po opisanych już problemach z dwoma stacjami, bez
    dźwięku, na pozostałych dźwięk jest cichy, mało dynamiczny, nie taki wyraźny.

    Nie wiem jak można w Polsce tak działać i sprzedawać towar, który ma wady
    techniczne, niedoróbki, nie jest zgodny ze specyfikacją. Przecież są jakieś
    urządy telekomunikacyjne, które dopuszczają sprzęt do użytku telekomunikacyjnego
    na terenie Polski i blokują sprzedaż bubla. Ten tuner to jakaś ściema.

  • 2. Data: 2009-01-13 11:37:12
    Temat: Re: Tuner LaedTek - TV4 bez dźwięku ?
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Tue, 13 Jan 2009 12:18:25 +0100, Piotrek Krzystek napisał(a):

> [...]
    > oznaczenia PAL B/G, PAL DK i inne, teraz tego w oprogramowaniu nie ma. Nie

    Typowe. Tuner pewnie korzysta z windowsowych bibliotek dx-a, a tam nie
    uwzględniono polskiego standardu przesyłania programów mono. Spróbuj
    ustawić Rumunię. Co prawda wszystko będziesz miał mono ale za to pójdzie i
    Puls i TV4. Może za to (w Krakowie) być problem z TVP1. Ten z kolei według
    standardów jest nadawany tak w połowie między dziewiątym a dziesiątym
    kanałem.

> [...]
    > telewizor LCD. Twarze są zawsze mało ostre - w stosunku do zwykłego telewizora.

    Tu nic nie poradzisz. Wszystkie niedostatki sygnału analogowej TV wyłażą na
    wysokiej rozdzielczości monitora i dochodzą jeszcze błędy przeskalowania.

> [...]
    > Przy starcie nagrywania zawsze pojawia się hałaśliwy szum. Tuner się rozstraja
    > po starcie nagrywania. Trzeba ten szum wycinać ręcznie.

    Wypróbuj jakieś alternatywne oprogramowanie. Jest tego od metra. Spora
    część darmowa a te płatne też majątek nie kosztują.

    > Telegazeta ma polskie znaki pół na pół. W menu jest, w tekstach nie ma polskich
    > znaków.

    Po prostu nie ma polskich znaków. W menu są wyświetlane jako semigrafika.

> [...]
    > na terenie Polski i blokują sprzedaż bubla. Ten tuner to jakaś ściema.

    Trzeba było kupić tuner DVBT, ustawić antenę na Krzemionki i miałbyś jakość
    wyśmienitą (co prawda tylko 4 programy ale za to jeden w HD).

  • 3. Data: 2009-01-13 11:41:20
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Piotrek Krzystek" napisał:

    > Mam tuner LeadTek WinFast Expert2000

    Serdeczne wyrazy współczucia. Też miałem nieszczęście go zakupić tydzień
    temu.

    > i nie mam dźwięku na TV4 i na na Pulsie ? :( Tylko słychać szum.

    Tylko? U mnie na większości kanałów tylko szumiało.

    > Jak rozwiązać ten problem? Co z tym zrobic ?

    Ja zrobiłem to w ten sposób (kablówka SPR@Y):
    Wybrałem jako kraj Chiny (skoro karta też Made in China...) i ustawiłem
    opcje skanowania na Adaptive Channel Scanning. Następnie uzupełniłem z ręki
    brakujące częstotliwości (odstęp co 8 MHz) i dźwięk jest w miarę w porządku.

    > W poprzedniej wersji tunera były oznaczenia PAL B/G, PAL DK i inne, teraz
    > tego
    > w oprogramowaniu nie ma. Nie wiadomo gdzie tego szukać.

    Dziadowskie oprogramowanie, w dodatku mocno obciążające procesor. Przecież
    poprzednie tunery używałem na sprzęcie klasy Pentium MMX i obciążenie było
    rzędu kilku procent, a ten WinFast na Pentium III 866 zżera ponad 33%. A
    przecież ta karta to już dość wiekowa konstrukcja.

> [...]
    > telekomunikacyjnego
    > na terenie Polski i blokują sprzedaż bubla. Ten tuner to jakaś ściema.

    Ale ma znaczek ENTER-a z 2005 roku w kategorii Najlepsza Wydajność ;->

    JoteR

  • 4. Data: 2009-01-13 11:51:23
    Od: "Piotrek Krzystek" <p...@o...pl>

> [...]
    > Puls i TV4. Może za to (w Krakowie) być problem z TVP1. Ten z kolei według
    > standardów jest nadawany tak w połowie między dziewiątym a dziesiątym

    Rodzaj dzwięku mono stero itd wybiera się na "pilocie" Ale to nie pomaga. A jaki
    to jest polski standard przesyłania programów mono ? Na Rumuni nie poszło.
    Przeszedłem wszystkie europejskie kraje i nic.

    > Trzeba było kupić tuner DVBT, ustawić antenę na Krzemionki i miałbyś jakość
    > wyśmienitą (co prawda tylko 4 programy ale za to jeden w HD).

    A coś się zmieniło w zasięgu? Początkowo miało to być 14 km od Krzemionek za
    daleko jestem na odbiór. Który w HD ? Można przeskalowywać bez utraty danych,
    dźwięk jest stereo, można zgrywać strumień mpeg odrazu to znaczy bez
    dekodowania, czy znowu zabezpieczone? A tuner mogeę oddać, jest zakupiony w
    internecie i jest niezgodny ze spefyfikacją, więc go mogę zwrócić.

    Dzięki i pozdrawiam

  • 5. Data: 2009-01-13 12:04:08
    Od: grafi <g...@x...poczta.onet.pl>

    Piotrek Krzystek pisze:
    > Mam tuner LeadTek WinFast Expert2000 i nie mam dźwięku na TV4 i na na Pulsie ?
    > :( Tylko słychać szum. Jak rozwiązać ten problem? Co z tym zrobic ?

    wciskałeś "a" z klawiatury?

    grafi

  • 6. Data: 2009-01-13 12:08:35
    Od: "Piotrek Krzystek" <p...@o...pl>

    > wciskałeś "a" z klawiatury?

    A co to jest za funkcja ?

  • 7. Data: 2009-01-13 12:30:54
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "Piotrek Krzystek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > na terenie Polski i blokują sprzedaż bubla. Ten tuner to jakaś ściema.

    Komuna skończyła się 20 lat temu. To co wprowadzasz na rynek musi tylko nie być
    niebezpieczne / szkodliwe dla ludzi i środowiska (deklaracja CE) ale wcale nie musi
    poprawnie czy sensownie działać. Od weryfikacji tego jest rynek.

  • 8. Data: 2009-01-13 12:49:46
    Od: "Piotr Krzystek" <p...@o...pl>

> [...]
    > brakujące częstotliwości (odstęp co 8 MHz) i dźwięk jest w miarę w porządku.

    Też próbowałem ręcznie wstawiać częstotliwości, przesunięte, jednak albo nie
    wskakiwały na liste albo gdzieś w niewiadome miejsce listy, albo doszedłem do
    wniosku że dowolne częstotliwości nie są dozwolone. To znaczy mojej wprowadzonej
    częstotliwości nie mogę znaleźć na liście.

    Odstęp co 8 MHz to znaczy kilka co 8 MHz w obrębie stacji nadawanej na danej
    częstotliwości ?

> [...]
    > rzędu kilku procent, a ten WinFast na Pentium III 866 zżera ponad 33%. A
    > przecież ta karta to już dość wiekowa konstrukcja.

    Podobno z tym dźwiękiem to dlatego że jest słaby procesor. Tak gdzieś wyczytałem
    ... Ale to chodziło o szumy przy przełączaniu. Na opakowaniu pisze 1,8 GHz.
    Jednak to może dotyczyć nagrywania tylko. Ale to nie może być kwestia procesora,
    bo na Armeni dzwięk jest, ale nie ma dobrego obrazu.

    Ten postęp technologiczny, ten Microsoftowe udogodnienia i jeszcze
    przyjaźniejszy Windows, to oznaczają coraz więcej pieniędzy z kieszeni klienta.
    A postępu wydajności mimo wielordzeniowych procesorów jakoś nie widać. Tylko
    obserwuje zwolnienie komputerów Cud Amerykański. American Dream. Dobrze że ich
    za takie grabierzcze podejście bierze kryzys i zwonienia. Ameryke wyprzedzają
    Niemcy, Japonia i Chiny. Przyszła kryska na matyska. Te spowolnienia robi
    microsoftowy Direct X w wersji 9. Te amerykańskie F-16 też się psują w najmniej
    oczekiwanym momencie. To jest tak samo ich tam myśl techniczna.

    > Ale ma znaczek ENTER-a z 2005 roku w kategorii Najlepsza Wydajność ;->

    Te testy w gazetach to są robione za pieniądze, ustawione. W Niemczech w Chipie
    już ten sam tuner jest opisywany jako z wadą dźwięku i bez stereo. Ma niskie
    oceny. Niemiecka rzetelność kontra przekupni polaczkowie w gazetach. Którzy
    dają znaczek na opakowanie na bubel. He, he ...

  • 9. Data: 2009-01-13 12:58:56
    Od: p...@o...pl

> [...]
    nie musi poprawnie czy sensownie działać. Od weryfikacji tego jest rynek.

    Żart ? Tak jakby sprzedawca masła mógł wprowadzać nad rynek podrobione masło, i
    miał to zweryfikować rynek, samochodą mogły być bez napędu na cztery koła z
    oznaczenie napęd 4x4 i miał to zweryfikować rynek, ubrania być robione z
    poliestru z oznaczniem że są z bawełny i miał to zweryfikować rynek. Od tego są
    urzęty żeby to kontrolować, Urząd Regulacji Telekomuniacyjnej, Inspekcja
    Handlowa, w kwesti tego tunera co jest z cyfrowym dzwiękiem NICAM, a jest w
    mono, a na niketórych kanałach bez mono to do Inspekcji Handlowej. Nie będzie
    mnie jakiś Tajwańczyk oszukiwał kolorowymi pudełkami.

  • 10. Data: 2009-01-13 13:16:12
    Od: grafi <g...@x...poczta.onet.pl>

    Piotrek Krzystek pisze:

    > A co to jest za funkcja ?