  • 11. Data: 2021-05-27 15:35:44
    Temat: Re: Czas na odpalenie SIMki a2mobile
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 May 2021 14:59:18 +0200, LordBluzg(R) wrote:

    > Przecież jest:
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Esperanto
    >
    > Problem jedynie z uzmysłowieniem, że należy go uczyć/używać więcej.

    No widzisz - nie bylo takiego uzmyslowienia przez dekady, nie bedzie i
    teraz.

    Angielski zyskal status miedzynarodowego jezyka ... ale czy
    wystarczajacy i na dlugo?

    J.

  • 12. Data: 2021-05-27 16:04:41
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 27.05.2021 o 15:35, J.F pisze:

    > No widzisz - nie bylo takiego uzmyslowienia przez dekady, nie bedzie i
    > teraz.

    Ale jak to wiem.

    > Angielski zyskal status miedzynarodowego jezyka ... ale czy
    > wystarczajacy i na dlugo?

    Na długo. Angielski stał się na tyle uniwersalnym jezykiem, że nie ma
    innego, równie popularnego aby go zastąpić, przynajmniej w EU.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 13. Data: 2021-05-27 16:59:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 May 2021 16:04:41 +0200, LordBluzg(R) wrote:

    > Ale jak to wiem.

    > Na długo. Angielski stał się na tyle uniwersalnym jezykiem, że nie ma
    > innego, równie popularnego aby go zastąpić,

    Chinczykow jest cos 1.3mld. Hindusow podobnie.
    Nawet po hiszpansku mowi ponad 0.5 mld.

    >przynajmniej w EU.

    A tu widzisz - GB/UK juz nie jest czlonkiem EU.
    I sie robi maly problem - Malta bodajze zglosila jakis swoj jezyk,
    Irlandia podobnie, wiec po co ten angielski?
    Francja by pewnie chciala przywrocenia roli francuskiego,
    Niemcy powiekszenia roli niemieckiego, wiec moga przyklasnac Francji.

    I wychodzi na to, ze Polacy beda bronic angielskiego :-)
    No i Szwedzi, Dunczycy, Niderlandzi, Portugalczycy, Hiszpanie, Wlosi
    ... uff

    J.

  • 14. Data: 2021-05-27 17:45:02
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 27.05.2021 o 14:59, LordBluzg(R) pisze:

    > Przecież jest:
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Esperanto
    >
    > Problem jedynie z uzmysłowieniem, że należy go uczyć/używać więcej.

    To sztuczny język. Jest jak sztuczny ptak, ptak który nie lata.

  • 15. Data: 2021-05-27 19:50:02
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 27.05.2021 o 17:45, ii pisze:

    > To sztuczny język. Jest jak sztuczny ptak, ptak który nie lata.

    No i?

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 16. Data: 2021-05-27 23:21:36
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 27.05.2021 o 13:41, J.F pisze:

    > No wlasnie troche jakby wymusil, i angielski stal sie dominujacy ...
    > pytanie, czy wystarczajaco, czy teraz nastapi odwrot.

    Nie widać na razie lepszego kandydata.

    > Zobaczymy, jak to w UE wyjdzie, bo chyba jest na granicy skreslenia z
    > jezykow unijnych :-)

    Czyli polski :-)

    > A sama pozycja ... ciekawe - wynika z powojennej dominacji USA w
    > swiecie, czy komputery ugruntowaly ...

    Ciężko powiedzieć. Komputery raczej nic do tego nie mają. Dominacja w
    świecie ... też ludzi to nie obchodzi. Oni chcą sobie pogadać o d... Marysi.

    > Mozliwe ze dlugo.
    > Facebook powie, ze jest wystarczajacym dla siebie standardem,
    > inni, ze przeciez mozna zainstalowac program, a te programy to raptem
    > na 4, moze 5 platform trzeba przygotowac ...

    No właśnie to wszystko wina tych platform, że zbyt łatwo da się na nich
    instalować programy. I potem ludzie nie widzą potrzeby istnienia jednego
    standardu komunikacyjnego.

  • 17. Data: 2021-05-27 23:24:21
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 27.05.2021 o 19:50, LordBluzg(R) pisze:

    > No i?

    Co i?

  • 18. Data: 2021-05-28 17:40:19
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 28 maj 2021 o 00:29, Eneuel pisze:

    > Łamałem tym samym wszelkie prawa moralne i formalne. I nauczyłam
    + Łamałem tym samym różne prawa moralne i formalne. I nauczyłam

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 19. Data: 2021-05-28 17:45:10
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 27 maj 2021 o 23:24, ii pisze:

    > Co i?

    I nie jest popularny.

    Podobnych języków jest sporo -- Esperanto
    akurat jest popularniejszy niż jemu podobne...

    Sztucznymi (lecz innymi) językami są języki stosowane
    przez programistów -- latają całkiem sprawnie, jak na
    sztuczne ptaki...

    --

  • 20. Data: 2021-05-28 17:48:14
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 27 maj 2021 o 16:59, J.F pisze:

    > I wychodzi na to, ze Polacy beda bronic angielskiego :-)

    Bo angielski jest przeciwwagą do rosyjskiego?

    --