  • 21. Data: 2021-05-28 18:12:07
    Temat: Re: Czas na odpalenie SIMki a2mobile
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 27 maj 2021 o 16:04, LordBluzg(R) pisze:

    > Na długo. Angielski stał się na tyle uniwersalnym jezykiem,
    > że nie ma innego, równie popularnego aby go zastąpić,
    > przynajmniej w EU.

    Czy angielski nie zyskał swej popularności dzięki USA?
    Jeśli tak -- do zysku owego przyczynił się też brak wojen
    prowadzonych na swym terytorium i łatwy dostęp obywateli
    USA do broni palnej... (USA zdominowały świat gospodarką
    i bitnością)

    Czy łacina nie była wcześniej językiem uniwersalnym?
    Jeśli była -- czy zysk ów nie był efektem militarnego
    panowania Rzymu nad światem?

    Grecki tak sobie zdominował świat; podobnie z angielskim
    przez długi czas istnienia tegoż języka; hiszpański nie
    popularyzował się dzięki sile militarnej?

    Rosyjski skutecznie implementowano ;) w znacznej
    części świata -- kres czemu dał upadek ZSRR.

    Radziecki mechanizm implementacyjny:
    https://www.youtube.com/watch?v=UMPzw-G_v6U
    https://www.youtube.com/watch?v=L8ZrnffyXpU

    Francuzi czy Niemcy słabeuszami nie są -- jednak ich
    języki nie dominują...

    Niemiecki mechanizm implementacyjny:
    https://www.youtube.com/watch?v=5EEZuXQyA-E&t=700s

    -=-

    Od kilkunastu lat Kaszubi mają swój język -- ale czy
    język polski przetrwa?... ;)

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 22. Data: 2021-05-28 18:59:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 May 2021 23:21:36 +0200, ii wrote:

    > Nie widać na razie lepszego kandydata.

    Jak pisalem - Chiny 1.4mld ludzi.

    Jak sie okaze, ze angielski u nich nie bardzo potrzebny, za to zarzuca
    rynek swoimi wyrobami ... opisanymi po chinsku, a jeszcze google w
    miare dobrze przetlumaczy ... moze nastapic maly odwrot.

    > Ciężko powiedzieć. Komputery raczej nic do tego nie mają.

    o tyle maja, ze i tu USA dominowaly, wiec opisy, polecenia, wiadomosci
    systemu, programy - informatycy musieli znac ... a teraz MS dostarcza
    przetlumaczone ...

    > No właśnie to wszystko wina tych platform, że zbyt łatwo da się na nich
    > instalować programy. I potem ludzie nie widzą potrzeby istnienia jednego
    > standardu komunikacyjnego.

    No coz, taka rola komputerow.
    Ale tez i wina programistow - 20 programow, kazdy ma jakies wady i
    zalety, no jeden nie wystarczy :-)

    J.

  • 23. Data: 2021-05-28 19:46:26
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 28.05.2021 o 18:59, J.F pisze:

> [...]
    > rynek swoimi wyrobami ... opisanymi po chinsku, a jeszcze google w
    > miare dobrze przetlumaczy ... moze nastapic maly odwrot.

    No tak, w sumie przekonuje mnie to. Raz dostałem pudełeczko z częściami
    i zastanawiałem się jak ono dotarło do mnie mając na sobie prawie tylko
    ichnie krzaczki.

    > o tyle maja, ze i tu USA dominowaly, wiec opisy, polecenia, wiadomosci
    > systemu, programy - informatycy musieli znac ... a teraz MS dostarcza
    > przetlumaczone ...

    Informatycy tak, ale normalni ludzie porozumiewają się z innymi
    normalnymi ludźmi :-)

    > No coz, taka rola komputerow.
    > Ale tez i wina programistow - 20 programow, kazdy ma jakies wady i
    > zalety, no jeden nie wystarczy :-)

    To nie jest wina programistów tylko zróżnicowania użytkowników. I
    właśnie sposobu dystrybucji programów w postaci skompilowanej a nie kodu
    źródłowego, czyli może z powodu istnienia majątkowego prawa autorskiego
    bardziej umożliwiającego zarabianie na oprogramowaniu niż rozwijanie
    tych programów.

  • 24. Data: 2021-05-28 22:41:19
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > I nie jest popularny.
    >
    > Podobnych języków jest sporo -- Esperanto
    > akurat jest popularniejszy niż jemu podobne...
    >
    > Sztucznymi (lecz innymi) językami są języki stosowane
    > przez programistów -- latają całkiem sprawnie, jak na
    > sztuczne ptaki...

    Cóż za klasyczny monolog.

  • 25. Data: 2021-05-29 21:45:11
    Od: Grzexs <g...@w...pl>

    > Nie widać na razie lepszego kandydata.

    To może pójść inną drogą - stworzyć jakiś taki metajęzyk cyfrowy, znaczy
    trudno czytliwy dla ludzi, ale łatwo dla maszyn, który zapewniłby łatwe
    tłumaczenie na inny dowolny język. I na to przekładać wszystko.

    --
    Grzexs

  • 26. Data: 2021-05-30 23:24:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ii" s8rkhi$82n$...@n...icm.edu.pl

    > Cóż za klasyczny monolog.

    Gdzie tu klasyka i gdzie monolog?

    -=-

    Odpaliłem jedną z pięciu SIMek:

    - SIMka żyje (cyka jej czasowy licznik) od 14 maja br.,
    czyli od dnia przeniesienia z Orange do a2mobile

    - nie zdołałem uruchomić netu (inna sprawa, że
    nie starałem się zbytnio)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 27. Data: 2021-05-31 00:32:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Grzexs" s8u5k6$1k1c$...@g...aioe.org

    > To może pójść inną drogą - stworzyć jakiś taki metajęzyk
    > cyfrowy, znaczy trudno czytliwy dla ludzi, ale łatwo dla
    > maszyn, który zapewniłby łatwe tłumaczenie na inny dowolny
    > język. I na to przekładać wszystko.

    Po co? Automagiczne translatory są całkiem niezłe.
    Oczywiście do czasu -- 'makeuperka' jest prostym
    przykładem idiomatologii stosowanej -- trudnej do
    automagiczego tłumaczenia...

    Klasycznym przykładem nieporozumień kiedyś był zboczony
    konduktor biegający wzdłuż pociągu... [pewnie wzdłuż
    pociągu seksualnego]

    The naked conductor runs along the train...

    [aż strach pomyśleć, że ktoś z pasażerów mógł zostać
    kopnięty w efekcie tego zboczenia...]

    -=-

    Czasami oglądam filmy na Jutubie z automagicznym
    tłumaczeniem -- i miewam trudności... ;) Najpierw
    automag tłumaczy gadanie na pismo (czyniąc sporo
    błędów) które (znów błądząc) zamienia na polski...

    Tłumaczenie japońskiego przebiega sprawnie,
    rosyjskiego... Trochę gorzej...

    -=-

    https://youtu.be/EDpKIb3eGk0?t=245

    napisane:
    - żeby w tej pracy nie bezsilni
    śpiewane:
    - że wy w tej pracy nie dość pilni

    https://bibliotekapiosenki.pl/utwory/Pierwsza_Brygad
    a/tekst

    Ale nie {} automag to ,,tłumaczył'' z rzeczywistego na?... Na rosyjski?... ;)

    -=-

    Za swe zamiłowanie do prewencji ;) (wojna polsko-bolszewicka była
    wojną prewencyjną, którą Polacy niby wygrali, ale -- dopiero cudem
    i ponosząc spore straty) Polacy nie otrzymali zachodniego wsparcia
    sprzętowego tuż przed II wojną światową... Zachodni przyjaciele ;)
    obawiali się kolejnej wojny prewencyjnej -- tym razem prowadzonej
    przez Polaków przeciwko Niemcom?...

    -=-

    Dzisiaj już my jednością silni
    Tworzymy Polskę -- przodków mit,
    Że wy w tej pracy nie dość pilni,
    Zostanie wam potomnych wstyd!

    [dziś już Polska jest silna -- pokonała CoViD-19...
    niemal tak, jak przed rokiem...]

    Na długo tej jedności nie starczyło -- polscy żydzi wkrótce byli
    masowo mordowani...

    -=-

    https://youtu.be/EDpKIb3eGk0?t=172

    Nie chcemy już od was uznania,
    Ni waszych mów, ni waszych łez!
    Skończyły się dni kołatania
    Do waszych serc, do waszych kies!

    Trochę za wcześnie odtrąbiono zwycięstwo...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 28. Data: 2021-05-31 03:17:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" 1232636uupgzx.2t4bf7vfe9k5$....@4...net

    > Chinczykow jest cos 1.3mld.

    Od kiedy mogą mieć dużo dzieci -- starzeją się i wymierają...
    Ciekawe, jak u nich będzie wyglądało 500+. ;)
    Mają teraz za mało kobiet -- przodkowie woleli chłopców,
    więc tłukli dziewczynki jeszcze przed narodzinami swych
    słodkich córeczek...

    Podobną huśtawkę mieli z owadami i jakimiś ptakami...
    [wpadła mi do pokoju mucha -- akurat przez to okno,
    nad którym jaskółki uwiły sobie gniazdeczko...]

    > I wychodzi na to, ze Polacy beda bronic angielskiego :-)
    > No i Szwedzi, Dunczycy, Niderlandzi, Portugalczycy, Hiszpanie, Wlosi

    Dlaczego Duńczycy mają bronić angielskiego?
    Bo Shakespeare o Fortynbrasie pisał po angielsku? ;)
    [Fortynbras zamierzał walczyć przeciwko Polakom -- po
    co Polacy mieliby bronić języka angielskiego? i przed kim?]

    Polacy będą bronili się przed językiem rosyjskim -- ~tak, jak
    śpieszyli się z zamknięciem nieba białoruskim samolotom... ;)
    [gdyby nie Napoleon Bonaparte znany z Carrefoura -- zapewne
    nadal by latały samoloty białoruskich linii lotniczych nad UE]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 29. Data: 2021-06-02 10:59:32
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 29.05.2021 o 21:45, Grzexs pisze:

    > To może pójść inną drogą - stworzyć jakiś taki metajęzyk cyfrowy, znaczy
    > trudno czytliwy dla ludzi, ale łatwo dla maszyn, który zapewniłby łatwe
    > tłumaczenie na inny dowolny język. I na to przekładać wszystko.

    Myślałem, że rozmawiamy o "nakładce na numery telefonów".

    A do czego ten metajęzyk?

  • 30. Data: 2021-06-06 23:58:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel" s8hc4v$etb$...@g...aioe.org

    > : skoro karty nie uruchomiłeś jeszcze,
    > : to skąd wiesz, czy w ogóle się ją da
    > : uruchomić.

    > Nie wiem, czy w ogóle uruchomić się da, ale mam nadzieję,
    > że tak. Jedną odpaliłem, bo był mi potrzebny numer, pięć
    > innych kart

    Odpaliłem wszystkie -- jest OK, na każdym mam 5 groszy i aktywny
    pakiet z którego nie korzystam. Gdy minie miesiąc, pakiet zechce
    odnowić się, ale nie będzie pieniędzy -- zdebetuje się konto czy
    pakiet nie odnowi się?...

    W a2mobile mam 5 numerów, w Orange jeszcze 3 -- chcę
    wkrótce przenieść z Orange do Play jeden z tych...

    SIMki są klejone do papieru -- po kleju zostają śladu,
    których drobinki mogą zaklejać sloty w telefonach...

    --