  • 1. Data: 2010-02-07 14:15:41
    Temat: Czujnik temperatury
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    Ten czujnik, z którego "zwrot" powoduje, że wskazówka temperatury
    silnika na desce mi się porusza, to gdzie właściwie się znajduję?

    Pytam z ciekawości, bo rozleciał mi się niby _oryginał_ termostatu z
    obudową w czasie jazdy, dym parującego płynu przesłonił szybę, ale przy
    okazji sprawdziłem, że wskazania temperatury działają nawet, gdy nie ma
    całkowicie płynu chłodzącego w układzie :-)

    --
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2010-02-07 14:24:04
    Temat: Re: Czujnik temperatury
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Karol Y" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Ten czujnik, z którego "zwrot" powoduje, że wskazówka temperatury silnika
    > na desce mi się porusza, to gdzie właściwie się znajduję?

    przy silniku.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 3. Data: 2010-02-07 14:24:53
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Karol Y napisał(a):
    > Ten czujnik, z którego "zwrot" powoduje, że wskazówka temperatury
    > silnika na desce mi się porusza, to gdzie właściwie się znajduję?
    Co to jest "zwrot"?
    Czujnik może być osadzony obok termostatu, ma podłączony
    kabelek.
    > ale przy
    > okazji sprawdziłem, że wskazania temperatury działają nawet, gdy nie ma
    > całkowicie płynu chłodzącego w układzie :-)
    Wskazanie temperatury bedzie, może być wadliwe wskazanie ale
    bedzie, bo jest silnik gorący.
    --
    Krzysiek

  • 4. Data: 2010-02-07 16:49:30
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Karol Y pisze:
    > Ten czujnik, z którego "zwrot" powoduje, że wskazówka temperatury
    > silnika na desce mi się porusza, to gdzie właściwie się znajduję?

    U mnie znajduje się przy głowicy, więc w razie braku płynu mierzy
    temperaturę głowicy.

  • 5. Data: 2010-02-07 23:13:41
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-02-07, Karol Y <k...@o...pl> wrote:
    > Ten czujnik, z którego "zwrot" powoduje, że wskazówka temperatury
    > silnika na desce mi się porusza, to gdzie właściwie się znajduję?

    W samochodzie.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 6. Data: 2010-02-08 06:38:52
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > Co to jest "zwrot"?
    > Czujnik może być osadzony obok termostatu, ma podłączony kabelek.

    Chodziło mi o "feedback". W każdym razie o czujnik, dzięki któremu
    wskazówka się porusza.

    > Wskazanie temperatury bedzie, może być wadliwe wskazanie ale bedzie, bo
    > jest silnik gorący.

    Grupowicz poniżej napisał o głowicy, więc nasuwa mi się pytanie.

    W razie czego można próbować sposobu z poczekaniem aż silnik ostygnie,
    podjechaniem paru kilometrów, poczekaniem i tak w kółko jeżeli mamy dać
    radę sami do warsztatu, czy grozi to np. choćby spaleniem tego czujnika?

    --
    Mateusz Bogusz

  • 7. Data: 2010-02-08 06:45:49
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > W samochodzie.

    Pytanie było zadane całkiem poważnie, bo kolejne brzmi, czy można
    próbować podjechać takim samochodem kilkanaście kilometrów do celu i
    zważać tylko na to, żeby wyłączyć silnik i dać ostygnąć, gdy wskazówka
    zacznie zbliżać się do nominalnej temperatury. Czy też, wskazanie
    oszukuj wtedy na tyle, że lepiej nie próbować?

    --
    Mateusz Bogusz

  • 8. Data: 2010-02-08 08:13:22
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-02-08, Karol Y <k...@o...pl> wrote:

> [...]
    > zacznie zbliżać się do nominalnej temperatury. Czy też, wskazanie
    > oszukuj wtedy na tyle, że lepiej nie próbować?

    Myślisz, że w każdym samochodzie ten czujnik to się znajduje w tym samym
    miejscu?

    Krzysiek Kiełczewski

  • 9. Data: 2010-02-08 16:17:11
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > Myślisz, że w każdym samochodzie ten czujnik to się znajduje w tym samym
    > miejscu?

    Pewnie nie, ale strzelam że w okolicy najcieplejszych miejsc gdzie
    przepływa płyn chłodzący. Bo chyba nie w zbiorniczku wyrównawczym.
    Na logikę, czujnik ma reagować jak najwcześniej, czyli tam gdzie
    najszybciej temperatura może wzrosnąć.

    Chyba, że mam się tutaj logiką nie kierować..

    --
    Mateusz Bogusz

  • 10. Data: 2010-02-08 16:38:23
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-02-08, Karol Y <k...@o...pl> wrote:

> [...]
    > najszybciej temperatura może wzrosnąć.
    >
    > Chyba, że mam się tutaj logiką nie kierować..

    Na logikę to chyba powinieneś powiedzieć o jaki samochód Ci chodzi...

    Krzysiek Kiełczewski