    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Czy mozna kupic nowe suwaki logarytmiczne?
    Date: Sat, 29 Aug 2009 00:56:02 -0700 (PDT)

    On Aug 29, 8:25 am, "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl>
    wrote:

    > Zgadza się. Często dostajemy suwaki-reklamówki firm wentylacyjnych. Można na
    > nich dobierać kanały wentylacyjne, obliczać opory przepływu, straty ciepła,
    > moce grzewcze. Tyle że te co ja mam, to nie są kręcone, tylko takie
    > "tradycyjne".

    Ale te suwane lepiej się nadają do zastosowań "cyfrowych", gdzie masz
    wycięte okienko, które ma się nałożyć na jakąś liczbę pod spodem. Nie
    potrzeba do tego wielkiej precyzji, suwak może być luźny. Natomiast
    kiedy chcesz zrobić taki suwak logarytmiczny, to lepiej by się
    sprawdziły znitowane kółka, bo tam nie ma żadnego luzu. Jedynie
    dokładność nadruku i osiowość znitowania ma wpływ na precyzję. No i
    jednak prostsze w produkcji są, nic się nie klei, mniej części...
    Konrad