  • 1. Data: 2009-07-24 19:59:14
    Temat: Czy zepsuje sobie cyfrówkę :) ?
    Od: Dżejm <n...@n...spam>

    Hej,

    Mam aparat cyfrowy (tani kompakt) zasilany z 4 paluszków AA. Ponieważ
    szeregowo 4 x 1.25V daje 5V, więc zamiast baterii włożyłem druciki,
    podpiąłem pod zasilacz 5V i aparat działa bez problemów.

    Ale jest to trochę niewygodne.

    Aparat ma też wtyk "DC IN 4.3V". I tak się zastanawiam czy to wejście
    również wytrzyma 5V, czy jak podłącze zasilacz tym wejściem to sobie spalę
    aparat ? Jak obstawiacie :) ?

    pozdro

  • 2. Data: 2009-07-24 20:47:39
    Temat: Re: Czy zepsuje sobie cyfrówkę :) ?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Dżejm napisał:

    > Aparat ma też wtyk "DC IN 4.3V". I tak się zastanawiam czy to wejście
    > również wytrzyma 5V, czy jak podłącze zasilacz tym wejściem to sobie
    > spalę aparat ? Jak obstawiacie :) ?

    A ile czasu mamy na obstawianie? To znaczy kiedy odbędzie się próba
    podłączenia? I w jakim stosunku realizowane będą wypłaty?

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2009-07-24 21:39:30
    Od: Dżejm <n...@n...spam>

    > A ile czasu mamy na obstawianie? To znaczy kiedy odbędzie się próba
    > podłączenia?

    Próba odbędzie się jutro o 22:30.

    > I w jakim stosunku realizowane będą wypłaty?

    Wypłaty dla osoby 'x' która obstawi poprawnie można prosto wyliczyć. Czy
    muszę to pisać ? No dobra, dla słabych z matematyki:
    wypłata_x = wpłata_x / suma_dla_każdego_n( wpłata_n ) * (
    suma_dla_każdego_n( wpłata_n ) + suma_dla_każdego_k( wpłata_k ) )

    Oczywiście dla osoby 'y' która obstawi niepoprawnie:
    wypłata_y = wpłata_y * 0

    Gdzie:
    n - elementy zbioru osób które odpowiedziały poprawnie.
    k - elementy zbioru osób które odpowiedziały niepoprawnie.

    Aby obstawić pieniądze należy zgadnąć sobie numer konta.
    Aby obstawić słowo należy wysłać je na grupę pl.mist.elektronika. Do wyboru
    mamy: "tak" oraz "nie".

    pozdro

  • 4. Data: 2009-07-24 22:04:57
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    Dżejm wrote:
> [...]
    > szeregowo 4 x 1.25V daje 5V, więc zamiast baterii włożyłem druciki,
    > podpiąłem pod zasilacz 5V i aparat działa bez problemów.

    Bedzie dzialaaaaaac na 99%. Jak sie cykasz to wstaw diode np 1N4001 (do 1A jak
    wiecej tio kup lepsza diode jesli chodzi o max prad). Uzyskasz spadek
    odpowiedni i tyle. Dioda zgodnie z kier. przewodzenia, czyli podlacz to
    szeregowo az zacznie dzialac :)

  • 5. Data: 2009-07-25 23:02:34
    Od: Grzexs <g...@g...pXl>

> [...]
    > spadek odpowiedni i tyle. Dioda zgodnie z kier. przewodzenia, czyli
    > podlacz to szeregowo az zacznie dzialac :)

    Ja się trochę dziwię - gdybyś włożył zamiast akumulatorów zwykłe baterie
    miałbyś 6 V. Czy w instrukcji tego aparatu był zakaz stosowania baterii?

    Grzexs

  • 6. Data: 2009-07-25 23:31:14
    Od: Dżejm <n...@n...spam>

    > Ja się trochę dziwię - gdybyś włożył zamiast akumulatorów zwykłe baterie
    > miałbyś 6 V. Czy w instrukcji tego aparatu był zakaz stosowania baterii?

    Ale czemu się dziwisz ? Mojemu pytaniu ?
    Wiem, że baterie mogą mieć więcej, dlatego bez strachu podłączyłem 5V pod
    styki gdzie wchodzą baterie. Ale dodatkowe złącze jest wyraźnie opisane 4.3V
    a nie 5V czy 6V, więc pewnie nie bez powodu.

    pozdro

  • 7. Data: 2009-07-27 00:32:14
    Od: Grzexs <g...@g...pXl>

> [...]
    > pod styki gdzie wchodzą baterie. Ale dodatkowe złącze jest wyraźnie
    > opisane 4.3V a nie 5V czy 6V, więc pewnie nie bez powodu.

    No się dziwię temu, że jest 4,3 V! Może to po to, by używać wyłącznie
    dedykowanego zasilacza, który daje właśnie te 4,3 V?

    Grzexs

  • 8. Data: 2009-07-27 07:57:39
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    > No się dziwię temu, że jest 4,3 V! Może to po to, by używać wyłącznie
    > dedykowanego zasilacza, który daje właśnie te 4,3 V?

    na pismie 4.7V a w praktyce 5V bo takich przetwornic robi się najwiecej
    daleko za granicą ;P jakkolwiek są to tylko moje domysły ;P

  • 9. Data: 2009-07-27 18:53:01
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Grzexs pisze:

    > No się dziwię temu, że jest 4,3 V! Może to po to, by używać wyłącznie
    > dedykowanego zasilacza, który daje właśnie te 4,3 V?

    Bardzo możliwe, że podłączenie zasilacza odłącza wbudowany
    akumulator/akumulatorki (w modelach gdzie oczywiście akumulator jest
    ładowany nie przez ten zasilacz). I wtedy zamiast np. 4xAA (4x1,2V)
    aparat "pożąda" zbliżonego napięcia więc podany 4,3V jest w sam raz.
    Zamiast Li-Iona też pasuje. Mimo to kawałek układu w okolicy złącza
    zasilającego może nie przeżyć znacząco wyższego napięcia. Np. równolegle
    podłączone tantale 6V (bo niby dlaczego miałyby być na wyższe napięcie
    gdy aparat spodziewa się zasilacza 4,3V).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 10. Data: 2009-07-28 08:14:48
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Jul 26, 1:02 am, Grzexs <g...@g...pXl> wrote:

    > Ja się trochę dziwię - gdybyś włożył zamiast akumulatorów zwykłe baterie
    > miałbyś 6 V. Czy w instrukcji tego aparatu był zakaz stosowania baterii?

    Zasilacz jest jeden do wszystkich. LiION daja 4.2V pelne, wiec 4.3
    jest dla nich OK.
    Aparat na 4xAA musi dzialac jeszcze przy prawie pustych akku (rzedu
    1.05V/cele), czyli 4.3V tez jest OK. Stad 4.3V.
    Mozna spokojnie podlaczyc 5V do aparatu na 4xAA, przy aparacie na
    1xLiPOLY nalezaloby uwazac, bo np. moze stwierdzic, ze napiecie za
    duze i odmowic wspolpracy...

    --
    Marek Lewandowski
    ICQ#/GG#: ask per mail. mail: locust[X]poczta/onet/pl