  • 11. Data: 2017-05-07 09:26:37
    Temat: Re: Czyja by była wina ?
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 07-05-2017 o 00:55, cef pisze:

    > Kiedyś była taka przykładowa wręcz sprawa gdzie dojeżdżając do głównej,
    > która była jednokierunkowa kierowca puknał gościa na głównej, który
    > jechał pod prąd
    > (bo się go nie spodziewał z tej strony) Ale w sądzie była tylko jedna
    > interpretacja:
    > może jechać pod prąd ale ma pierwszeństwo. Może też wyprzedzać nawet na
    > skrzyżowaniu , ale ma pierwszeństwo. Brzmi to idiotycznie i nielogicznie

    Wręcz przeciwnie - brzmi to bardzo logicznie i mądrze.
    A nawet gdyby było inaczej to i tak obowiązywałaby reguła ograniczonego
    zaufania, która nakazuje powstrzymać się od wyjeżdżania na czołówkę.

  • 12. Data: 2017-05-07 11:00:33
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

> [...]
    > skrzyżowaniu , ale ma pierwszeństwo. Brzmi to idiotycznie i nielogicznie
    > i jest przyczyną wielu niekontrolowanych zachowań na drodze, ale zgodnie

    Wręcz przeciwnie. Inaczej wielu takich co mają coś do naprawy, by
    uprawiało samosądy na osiedlach.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 13. Data: 2017-05-07 11:15:50
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    > Bez znaczenia. Ma ustapic pierwszenstwa. Jesli byly jakies ciagle itp to kara za
    nie stosowanie sie do oznaczenia ale na pewno nie wina za spowodowanie wypadku.

    Zawsze mi się wydawało, że należy ustąpić pierwszeństwa temu, co wjeżdża
    z prawej. Ale ja robiłem prawo jazdy dawno. Mogło coś się pozmieniać.

  • 14. Data: 2017-05-07 11:18:40
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-05-07 o 09:24, Cavallino pisze:

    > Tego w opisie nie było, więc sobie nie dopowiadaj nowych elementów.
    >
    > A nawet jakby - nic to nie zmienia w obowiązkach wjeżdżającego z
    > podporządkowanej.

    Na razie dowiedzieliśmy się, że wjeżdżał z prawej. Czyli należało
    ustąpić mu pierwszeństwa. Pomysł, że to była podporządkowana, jest
    fantazjowaniem.

  • 15. Data: 2017-05-07 12:00:06
    Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2017-05-06 o 18:12, ksenia pisze:
    > ale przyspieszyłem i sie zmiesciłem.

    Nie znam sytuacji, ale czy nie powinno się podczas wyprzedzania dać od
    razu maksymalnie w pizdę by manewr był jak najkrótszy? Zawsze się
    zastanawiam skąd u ludzi takie kapelusznikowate wyprzedzanie,
    oszczędność paliwa, czy potrzeba adrenaliny?

  • 17. Data: 2017-05-07 13:01:08
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Zawsze mi się wydawało, że należy ustąpić pierwszeństwa temu, co
    > wjeżdża z prawej. Ale ja robiłem prawo jazdy dawno. Mogło coś się
    > pozmieniać.

    Really? Na kazdym skrzyzowaniu?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Demokracja prowadzi do dyktatury"

  • 16. Data: 2017-05-07 13:01:08
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Na razie dowiedzieliśmy się, że wjeżdżał z prawej. Czyli należało
    > ustąpić mu pierwszeństwa. Pomysł, że to była podporządkowana, jest
    > fantazjowaniem.

    Tak samo jak twierdzenie ze to byłoskrzyzowanie równorzedny.
    Jestem w stanie się załozyc, ze gdyby tak było, to pytający by o tym
    wspomniał.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Dyplomata potrafi powiedzieć "idź do diabła" w taki sposób,

  • 18. Data: 2017-05-07 13:02:36
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-05-07 o 12:00, spider pisze:

> [...]
    > zastanawiam skąd u ludzi takie kapelusznikowate wyprzedzanie,
    > oszczędność paliwa, czy potrzeba adrenaliny?

    Jest takie coś, jak maksymalna dopuszczalna prędkość. Np. w terenie
    zabudowanym 50/60 km/godz. Ostre przyspieszenie, które tak barwnie
    nazwałeś, zapewne wiązałoby się z przekroczeniem dopuszczalnej
    prędkości. Do tego dochodzi niepotrzebny nikomu hałas, dodatkowe
    zatrucie środowiska, zużycie paliwa i samochodu (klocki, tarcze,
    sprzęgło itd). Dlatego, ja po prostu nie silę się na wyprzedzanie w
    takich sytuacjach. Zysk jest czysto psychologiczny, bo na najbliższych
    światłach i tak się wszyscy spotykamy.

  • 19. Data: 2017-05-07 13:04:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 6 May 2017 17:50:49 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    > Logiczne i sporo upraszcza. Gdyby bylo inaczej to kazdy przypadek
    > musialby byc opisany, a to raczej niemozliwe bo mozliwych sytuacji
    > jest duzo. Jak ktos cofa na jednokierunkowej to ma pierwszenstwo
    > nad wyjezdzajacym z bramy. Co to za roznica czy cofa czy jedzie pod
    > prad? Wystarczy zapis ze zawsze nalezy ustapic pierwszenstwa przy
    > wlaczaniu sie do ruchu.

    Ale przepis kaze tez cofajacemu ustapic pierwszenstwa.
    I nie pisza przepisy, ktory przepis wazniejszy.

    Wychodzi nato, ze istotne, kto pierwszy ruszyl.

    J.

  • 20. Data: 2017-05-07 15:08:20
    Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2017-05-07 o 13:02, Poldek pisze:

> [...]
    > sprzęgło itd). Dlatego, ja po prostu nie silę się na wyprzedzanie w
    > takich sytuacjach. Zysk jest czysto psychologiczny, bo na najbliższych

    W terenie zabudowanym na jednopasmówkach praktycznie nie wyprzedzam,
    ewentualnie jak się trafi jakaś zawalidroga 30km/h, bo zazwyczaj pełno
    jest przejść dla pieszych, skrzyżowań i ograniczenie do 50, zaś po
    Warszawie staram się tak jeździć by jak najmniej używać hamulca i nie
    gnam na złamanie karku tylko po to by zatrzymać na czerwonym które widzę
    z odległości kilkuset metrów.
    Miałem tu raczej na myśli sytuację na ruchliwych jednopasmówkach poza
    miastem, niektórzy wydają się nawet nie redukować biegu tylko duszą auto
    na piątce a że zazwyczaj silnik słaby to wyprzedzają żółwim tempem.