  • 1. Data: 2022-01-14 23:36:11
    Temat: Czym programować GALe?
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć. MiniPRO+TL866 padł w zadaniu zaprogramowania GAL20V8 i ATF16v8.

    W obu wypadkach niby programuje, ale czyta same 1.

    Wydłubuje jakieś szczątkowe informacje na necie i d..a, wiele osób ma z
    tym problemy.

    Oczywiście, stosowne i dokładnie te typy IC, są do wyboru w MiniPRO.

    Oczywiście, jest w najnowszej wersji softu i firmware.

    Oczywiscie, co się dało zmienić (lock/encrypt(?)/napięcie) zostało
    permutowane.

    Oczywiście, GAL po wsadzeniu w miejsce docelowe nie działa.

    No dobra... jest coś taniego, co ogarnia GAL16/20 ? Jakiś może projekt
    był w Elektronice Praktycznej, jakiś zestaw AVT albo coś łatwego do
    poskładania na arduino? Może banglać na XP jak trzeba ;)

    Ma czytać .jed i programować GALa, najlepiej z weryfikacją. Nic fancy,
    może być tylko do tego.

  • 2. Data: 2022-01-15 10:42:08
    Temat: Re: Czym programować GALe?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 14.01.2022 o 23:36, heby pisze:
> [...]
    > poskładania na arduino? Może banglać na XP jak trzeba ;)
    >
    > Ma czytać .jed i programować GALa, najlepiej z weryfikacją. Nic fancy,

    Jakiś Wellon u znajomego nie daje rady? Mam starego VP-590 i na liście
    ma kilka wersji literkowych.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2022-01-15 10:46:28
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 14.01.2022 o 23:36, heby pisze:

    > Ma czytać .jed i programować GALa, najlepiej z weryfikacją. Nic fancy,
    > może być tylko do tego.

    PS. jak masz XP i port drukarki to może takie coś na pająka złożyć?
    http://www.bhabbott.net.nz/atfblast.html

    Nie testowałem.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2022-01-15 14:14:15
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 14.01.2022 23:36, heby wrote:
    > Cześć. MiniPRO+TL866 padł w zadaniu zaprogramowania GAL20V8 i ATF16v8.
    A nabijasz się z ludzi, którzy MCS-51 używają zamiast jak biały człowiek
    zaprogramować jakiegoś małego CPLD przez JTAG-a. :-D

  • 5. Data: 2022-01-15 16:03:49
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/01/2022 10:42, Irokez wrote:
    > Jakiś Wellon u znajomego nie daje rady?

    Moi znajmi zajmują się głównie oglądaniem sportu, kupowaniem IPhoneów i
    innymi rekreacjami tego typu. Nie mam nikogo pod reką, to ja jestem "tym
    znajomym z programatorem" :/

  • 6. Data: 2022-01-15 16:04:40
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/01/2022 10:46, Irokez wrote:
    > PS. jak masz XP i port drukarki to może takie coś na pająka złożyć?
    > http://www.bhabbott.net.nz/atfblast.html
    > Nie testowałem.

    Dzięki, da radę, jeśli zadziała ;) Komputerów z LPT to będe miał w
    ilosci nastu...

  • 7. Data: 2022-01-15 16:06:02
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/01/2022 14:14, JDX wrote:
    > A nabijasz się z ludzi, którzy MCS-51 używają

    Ale ja to w zastosowaniach retro używam. Vintage znaczy.

    > zamiast jak biały człowiek
    > zaprogramować jakiegoś małego CPLD przez JTAG-a. :-D

    Ale muszę tego gala wcisnąć w miejsce, które ktoś 35 lat temu
    zaprojektował...

    Jak bym dzisiaj coś takiego projektował, to bym pewnie wsadził szeregowy
    CPU udający logikę z lat 80...

  • 8. Data: 2022-01-15 16:08:14
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 14/01/2022 23:36, heby wrote:
    > Cześć. MiniPRO+TL866 padł w zadaniu zaprogramowania GAL20V8 i ATF16v8.

    Równolegle wypytałem znajomego, okazuje się że znalazł gdzies na
    niemieckim forum, żeby rozgrzać GALa Atmelowskiego przed programowaniem
    w TL866. No i brzmi absurdalnie, ale zadziałało. Podgrzany się
    zaprogramował poprawnie :O

    Problem chwilowo rozwiązany, ale dalej muszę coś zszyć do GALi bo mam
    takie akcje raz na jakiś czas, więc pytanie otwarte.

  • 9. Data: 2022-01-15 21:09:15
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 15.01.2022 o 16:08, heby pisze:
    [...]
    > Problem chwilowo rozwiązany, ale dalej muszę coś zszyć do GALi bo mam
    > takie akcje raz na jakiś czas, więc pytanie otwarte.

    Dawno, dawno temu zrobiłem coś, co nazywało się GAL Blaster. Pewnie nie
    da się znaleźć, ale mam komplet dokumentacji. Napisz na prv jeśli jesteś
    zainteresowany. Działa to na LPT.

    P.P.

  • 10. Data: 2022-01-17 10:26:44
    Od: Michal <m...@g...ze.ta.pl>