  • 11. Data: 2021-09-27 03:06:42
    Temat: Re: Czym sprawdzić czy są fazy w gnieździe 3f
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:6150ebce$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    user JDX pisze tak:

    > On 2021-09-26 23:06, PiteR wrote:
    > [...]
    > Kable, hehe. Tam są przewody poprowadzone w metalowych rurkach.
    > Aby było zabawniej, fazowe i neutralne są w tym samym kolorze. :-)

    oj, rób foty

    > No i oczywiście bez ochronnego. :-) O dziwo, w piwnicy instalacja
    > jest puszczona natynkowo normalnym kablem, tzn. z podwójną
    > izolacją. Swoją drogą, obecnie instalacje natynkowe w domach
    > jednorodzinnych można jeszcze puszczać gołym kablem czy trzeba go
    > w rurki upychać?

    Nie wiem. Nie jestem teraz elektrykiem-prawnikiem
    ale ludzie by mi nie zapłacili za montaż bezrurkowy :)

    > Co do doboru zabezpieczeń, to ta instalacja stanowi pewne wyzwanie
    > ponieważ w ,,rozdzielnicy" jest podział na dwa obwody dla
    > pomieszczeń mieszkalnych - ,,parter" i ,,piętro". Na obwodzie
    > ,,parter" wiszą wszystkie gniazda i oświetlenie parteru,
    > analogicznie jest z obwodem ,,piętro". :-D Proste i skuteczne
    > rozwiązanie sprzed około pół wieku. :-D

    W pracy składam rozdzielnie i nie ma tam ani jednego esa
    wszystkie są topikowe na L. Te które lecą do USA i na wyspy
    Bora Bora mają po dwa topikowe na L1 i L2.

    Nie zostawiłbym domu na pół roku na esie B16
    na topikowym 2A tylko router i cctv, być może zniósłbym presję shizy.

    Mój rumuński kolega nie był w domu 8 miesiecy i nie brał do bani.
    Miał okamerowne całe ranczo.

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 12. Data: 2021-09-29 18:31:40
    Od: Desoft <b...@a...pl>

    > ta, szczególnie w Anglii :)

    No właśnie szczególnie w Anglii, bo tam bezpiecznik we wtyczce, więc
    jakie zabezpieczenie na przewodzie do gniazdka?

    > w PL lampki na suficie też mają "za mocne" kable i
    > można dobrać bezpiecznik do obciążenia

    Można, ale są takie wynalazki jak złodziejka...

    > a jeśli w takim domu starym są stare kable to jak najmniejsze
    > bezpieczniki byleby działało.

    Czyli zabezpieczasz przewody - dobierasz do przewodów.

    --
    Desoft

  • 13. Data: 2021-10-01 10:05:14
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 26.09.2021 o 16:36, JDX pisze:
    [...]
    > A tak przy okazji to jakie przyzwoite próbniki polecacie? Tylko
    > niekoniecznie markowe, bo w instalatorce zawodowo nie robię. Kurcze,
    > Fluke fajne robi, ale nawet nie chcę sprawdzać ile to kosztuje. :-D

    https://allegro.pl/oferta/probnik-fluke-voltalert-20
    0-1000v-tester-pradu-9213320081

    Niecała stówa. Jest świetny.

    P.P.

  • 14. Data: 2021-10-07 17:50:20
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2021-09-26 o 23:53, JDX pisze:
> [...]
    > gniazda i oświetlenie parteru, analogicznie jest z obwodem ,,piętro". :-D
    > Proste i skuteczne rozwiązanie sprzed około pół wieku. :-D

    Takich dziwolągów elektrycznych jest więcej. Na kanale YT -
    <https://www.youtube.com/c/RuchOporuElektrykwUK> można sobie pooglądać.
    Fajny kanał. Wiele ciekawostek (i absurdów) dotyczących elektryczności
    na Wyspach Brytyjskich.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 15. Data: 2021-10-07 18:15:30
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    > W dniu 26.09.2021 o 16:36, JDX pisze:
    > [...]
    >
    > https://allegro.pl/oferta/probnik-fluke-voltalert-20
    0-1000v-tester-pradu-9213320081

    > Niecała stówa. Jest świetny.

    Ja mam taki - <https://www.aliexpress.com/item/32840474925.html> Bardzo
    użyteczny. Wyświetla napięcie i wykrywa bezprzewodowo.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 16. Data: 2021-10-07 21:54:03
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:615f173c$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    user Krystek pisze tak:

> [...]
    > <https://www.youtube.com/c/RuchOporuElektrykwUK> można sobie
    > pooglądać. Fajny kanał. Wiele ciekawostek (i absurdów) dotyczących

    np że u mnie w pracy na hali nie ma gniazdek 230v
    a w poprzedniej pracy były tylko z 110v

  • 17. Data: 2021-10-08 11:55:18
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 26.09.2021 o 15:46, JDX pisze:
    > Przed chwilą podczas rozkminki instalacji elektrycznej w 45+ letnim domu
    > natknąłem się na problem - gdy do starego gniazda 3f 16A
    Nie ma nic pewniejszego, niż to:
    https://obrazki.elektroda.pl/7331074400_1470227165.j
    pg
    Żarówka 15W wytrzymuje chwilowo napięcie międzyfazowe 400V, ale jak ktoś
    chce, to można dać 2 w szereg.
    Jacek