  • 1. Data: 2021-09-24 08:06:08
    Temat: Gniazdo siłowe natynkowe żeńskie 5P
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Mam do garażu doprowadzony przewód YDY 5x4, wpięty jest w trójfazowy
    bezpiecznik na 16A. Mam też gniazdo siłowe natynkowe do założenia, ale
    gniazdo ma oznaczenie 32A.

    Czy gniazda 32A i 16A są uniwersalne pod względem rozmiaru
    gniazda/wtyczki czy muszę kupić gniazdo 16A żeby potem nie być
    zaskoczonym jeżeli kiedyś kupiłbym jakieś elektronarzędzia na siłę?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2021-09-24 09:17:33
    Temat: Re: Gniazdo siłowe natynkowe żeńskie 5P
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2021 o 08:06 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:

> [...]
    > gniazda/wtyczki czy muszę kupić gniazdo 16A żeby potem nie być
    > zaskoczonym jeżeli kiedyś kupiłbym jakieś elektronarzędzia na siłę?

    Gniazdo/wtyczka 32A jest fizycznie większa od 16A.
    W praktyce jeszcze mi się nie zdarzyło (poza budową) abym gdzieś
    potrzebował gniazdo 32A. Wszystkie piły/rębaki/strugarki 3f do zastosowań
    "domowych" mają wtyczki 16A. Jedyne urządzenie jakie miałem wpięte w
    gniazdo 32A to był miksokret (betoniarka to podawania suchej zaprawy na
    posadzki).

    TG

  • 3. Data: 2021-09-24 09:22:23
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-09-24 o 09:17 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał:
    > Gniazdo/wtyczka 32A jest fizycznie większa od 16A.
    > W praktyce jeszcze mi się nie zdarzyło (poza budową) abym gdzieś
    > potrzebował gniazdo 32A.

    Nie wiem jak w PL, ale z mojej strony EU gniazdka 32A są powszechne
    przy podłączaniu kuchenek indukcyjnych. Gniazdko wygląda tak:
    http://viste.fr/freo9

    Przy czym to nie wymóg, tylko możliwość. Alternatywą jest podpięcie
    kuchenki bezpośrednio do puszki. Gniazdko jest jednak praktyczniejsze.

    Mateusz

  • 4. Data: 2021-09-24 09:31:58
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2021 o 09:22 Mateusz Viste <m...@x...invalid> pisze:

    > Nie wiem jak w PL, ale z mojej strony EU gniazdka 32A są powszechne
    > przy podłączaniu kuchenek indukcyjnych. Gniazdko wygląda tak:
    > http://viste.fr/freo9

    To gniazdo 1F.

    TG

  • 5. Data: 2021-09-24 09:56:57
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-09-24 o 09:31 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > To gniazdo 1F.

    Mogę się mylić, ale czy gniazdko 3F nie jest identyczne, poza większą
    ilością dziurek?

    Mateusz

  • 6. Data: 2021-09-24 13:35:57
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 24.09.2021 09:17, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Gniazdo/wtyczka 32A jest fizycznie większa od 16A.

    Dzięki, czyli jednak muszę kupić inne.

> [...]
    > zastosowań "domowych" mają wtyczki 16A. Jedyne urządzenie jakie miałem
    > wpięte w gniazdo 32A to był miksokret (betoniarka to podawania suchej

    Pamiętam, u siebie gdy kładki mi tynki też na drugi dzień musiałem
    wymienić bezpieczniki 16A na 20A.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 7. Data: 2021-09-24 17:22:57
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 9/24/2021 o 8:06 AM, Mateusz Bogusz pisze:
> [...]
    > gniazda/wtyczki czy muszę kupić gniazdo 16A żeby potem nie być
    > zaskoczonym jeżeli kiedyś kupiłbym jakieś elektronarzędzia na siłę?

    Wtyczka 32A kosztuje od ok 15zł/ szt czyli prawie nic.
    Gdy kupisz gniazdo 32A będzie ono miało znacznie grubsze bolce
    niż wersja 16A. Będą praktycznie wieczne jeśli nie podepczesz lub nie
    połamiesz uderzeniem.

    Ja tak zrobiłem. Mam tylko gniazda 32A i chyba z pięć
    wtyczek na allegro razem kupione.
    Jak coś kupię 3f to od razu wymieniam na 32A wtyczkę.

    Jeśli przewidujesz małe moce to wystarczą i 16A ale
    cena nie jest barierą...

    --
    pzdr, j.r.

  • 8. Data: 2021-09-24 18:47:47
    Od: ptoki <s...@g...com>

    piątek, 24 września 2021 o 01:06:10 UTC-5 Mateusz Bogusz napisał(a):
> [...]
    > gniazda/wtyczki czy muszę kupić gniazdo 16A żeby potem nie być
    > zaskoczonym jeżeli kiedyś kupiłbym jakieś elektronarzędzia na siłę?

    Te wielko pradowe gniazda/wtyczki to osobny swiat.

    W praktyce urzadzenia na takie moce albo sie podpina na stale albo dorabia wtyczke
    taka jak jest potrzebna.

    W zwyklym domu na takie podlaczenie moze sie nadawac spawarka, kosiarka jak masz
    fikusna, jakas ladowarka do auta czy innego szpeja mobilnego wiekszej mocy, jakas
    wieksza pompa wody albo pila stolowa czy strugarka.

    I sporo z tego sie po prostu podlacza na stale bo waza tyle ze odlaczalnosc przestaje
    miec sens.

    Nie filozuj, kup taka jak ci pasuje i tyle. Ja dla spokoju bym dal 32A bo odbiornik
    na wiecej niz 7KW mocy to relatywnie rzadko sie spotyka w domach.

  • 9. Data: 2021-09-24 19:32:41
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W piątek, 24.09.2021 o 08:06, Mateusz Bogusz napisał:

> [...]
    > gniazda/wtyczki czy muszę kupić gniazdo 16A żeby potem nie być
    > zaskoczonym jeżeli kiedyś kupiłbym jakieś elektronarzędzia na siłę?

    Z praktyki warsztatowej: zainstaluj tylko gniazdo/gniazda 32 A
    i będziesz pan zadowolony. To jest podstawowe gniazdo dla urządzeń
    trójfazowych w warsztacie, podłączonych zwykle na stałe - każde do
    swojego gniazda, bo kto by się pierniczył z odłączaniem krajzegi
    i podłączaniem heblarki.

  • 10. Data: 2021-09-24 19:41:52
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2021 o 19:32 Collie <p...@b...pl> pisze:

    > Z praktyki warsztatowej: zainstaluj tylko gniazdo/gniazda 32 A
    > i będziesz pan zadowolony. To jest podstawowe gniazdo dla urządzeń
    > trójfazowych w warsztacie,

    No nie wiem, mam kilka "fabrycznych" urządzeń trójfazowych i wszystkie
    mają wtyki 16A.
    Jak masz urządzenie warsztatowe z wtykiem 32A?

    TG