  • 1. Data: 2021-09-21 11:02:37
    Temat: mniej plastiku
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    https://eko.wprost.pl/10489498/nagroda-wprost-zielon
    e-serce-2021-dla-lg-electronics-za-telewizory-z-mnie
    jsza-iloscia-plastiku.html

    "To wyróżnienie przyznaliśmy firmie za serię modeli telewizorów OLED,
    do których wykonania potrzeba o wiele mniej plastiku, niż do produkcji
    konwencjonalnych telewizorów LCD.

    W 2021 roku LG zaprezentowało 21 modeli telewizorów OLED od
    48-calowych po 83-calowe, w których zastosowano mniej komponentów niż
    w tradycyjnych telewizorach, takich jak te wykorzystujące technologię
    LCD. Technologia OLED oparta jest na samoświecących pikselach, a takie
    rozwiązanie, bez podświetlenia ekranu, sprawia, że w procesie
    produkcji wykorzystuje się mniej plastiku."

    Nie ma, jak to umiejetnie sprzedac newsa :-)

    A moze ... jak rozumiem chodzi o brak "dyfuzora" za ekranem ... moze
    ten dyfuzor faktycznie taki szkodliwy ...

    J.

  • 2. Data: 2021-09-21 15:31:44
    Temat: Re: mniej plastiku
    Od: ptoki <s...@g...com>

    wtorek, 21 września 2021 o 04:02:39 UTC-5 J.F napisał(a):
> [...]
    >
    > A moze ... jak rozumiem chodzi o brak "dyfuzora" za ekranem ... moze
    > ten dyfuzor faktycznie taki szkodliwy ...

    Zaplacone to trzeba bylo jakos uzasadnic.
    Dyfuzor to zwykly polietylen/polipropylen /poliweglan. W jednym tv jest tego tyle ile
    w 10minut rozdaje w mieszadelkach do kawy jeden makdonald (dobra, nieco
    przekolorowane).
    Ciekawi mnie jak z trwaloscia oledow teraz.

    Dalej sa widocznie mniej trwale czy sie juz znormalizowalo?

  • 3. Data: 2021-09-21 16:45:54
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    ptoki <s...@g...com> napisał(a):
    > tego tyle ile w 10minut rozdaje w mieszadelkach do kawy jeden makdonald
    > (dobra, nieco przekolorowane).

    Szczególnie, że one od dłuższego czasu są drewniane :)

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 4. Data: 2021-09-21 18:10:09
    Od: ptoki <s...@g...com>

    wtorek, 21 września 2021 o 09:45:53 UTC-5 Grzegorz Niemirowski napisał(a):
    > Szczególnie, że one od dłuższego czasu są drewniane :)

    Pamietam te czasy ze szare papierowe torebki byly nazywane marnowaniem lasow i niemcy
    nas uczyli lasy sadzic (byly takie programy i czesciowo finansowali je niemcy).
    A dzis na odwrot. Plastik zly, drewno dobre.

  • 5. Data: 2021-09-21 19:44:30
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:b8wac0h7jsbz.4waz5zqgux03.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

    > Nie ma, jak to umiejetnie sprzedac newsa :-)

    ta

    ale i tak nienawidzimy LG
    nawet jakby rozdawali telewizory za darmo

    --
    Piter

    pieniądze szczęścia nie dają
    musi być jeszcze handlowa niedziela

  • 6. Data: 2021-09-21 19:54:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 Sep 2021 18:44:30 +0100, PiteR wrote:
    > in <news:b8wac0h7jsbz.4waz5zqgux03.dlg@40tude.net>

    > ta
    > ale i tak nienawidzimy LG
    > nawet jakby rozdawali telewizory za darmo

    Ja tam mam stosunek obojetny.

    Zaraz ... OLED w/g wiki to bardziej zasluga Sony i Samsunga.
    Choc TV pierwszy zaczal masowo produkowac LG.

    J.

  • 7. Data: 2021-09-21 19:56:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 Sep 2021 09:10:09 -0700 (PDT), ptoki wrote:

> [...]
    niemcy).
    > A dzis na odwrot. Plastik zly, drewno dobre.

    Co by nie mowic - drewno ekologicznie to dobre jest.
    Tylko trzeba rozsądną gospodarke lesną, a wiec i ograniczoną ilosc.

    Zuzycie papieru nie spada?

    J.

  • 8. Data: 2021-09-26 11:23:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 Sep 2021 06:31:44 -0700 (PDT), ptoki wrote:
> [...]

    > jest tego tyle ile w 10minut rozdaje w mieszadelkach do kawy jeden
    > makdonald (dobra, nieco przekolorowane).

    Chyba sporo - jak ten dyfuzor ma 1mm grubosci, to calkies sporo
    plastiku w 60" TV. A nie wiem czy 1mm wystarczy.

    > Ciekawi mnie jak z trwaloscia oledow teraz.

    Nie wiem jak w TV, ale w telefonie byla calkiem dobra - no ale on
    rzadko swieci.

    A inni dbaja o trwalosc - znow mamy zmiane standardow, i niestare TV
    do wymiany ...

    J.

  • 9. Data: 2021-09-26 11:59:04
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-09-26 o 11:23, J.F pisze:
> [...]
    >
    > Chyba sporo - jak ten dyfuzor ma 1mm grubosci, to calkies sporo
    > plastiku w 60" TV. A nie wiem czy 1mm wystarczy.

    Nadal marna, ostatnio czytałem o aferze z tv chyba sony gdzie po półtora
    roku wypaliły się 'ramki', raz mu go firma wymieniła na gwarancji ale
    drugi raz nie,okazało się że tv szedł cały czas na typ info i dlatego
    się ramki wypaliły. Czyli trwałość jak na razie gorsza niż w plaźmie,
    moja ma już prawie 10lat i jeszcze żadnych znaków wypalenia a też idzie
    non stop tyle że na różnych programach.

    ale w telefonie byla calkiem dobra - no ale on
    > rzadko swieci.
    I to chyba dlatego :)

    > A inni dbaja o trwalosc - znow mamy zmiane standardow, i niestare TV
    > do wymiany ...
    Wkurwiają tylko ludzi, ta zmiana im jest potrzebna żeby upchać jeszcze
    więcej kanałów w danym paśmie.

    --
    Janusz

  • 10. Data: 2021-10-03 14:30:07
    Od: Alojzy Gąska <g...@g...com>

    J.F napisał(a):
    > W 2021 roku LG zaprezentowało 21 modeli telewizorów OLED od
    > 48-calowych po 83-calowe

    Plastik w tak dużych i tak cienkich TV nie sprawdzi się, całość
    zacznie się dyndać na lewo i prawo.

    Tak tak, BASF przeniósł fabrykę do chin, dlatego
    ble ble ble w niemczech spadła emisja CO2.
    I bendo robić wodór z wody, a prąd pociągną z wiatraków.
    W sumie pomysł z gromadzeniem wodoru nie jest zły.

    OT.
    Nagrody mieli przyznawać co miesiąc, mamy więc pytanie.
    Nie ma chętnych, taka forma reklamy jest za droga, czy reszta firm
    nie jest eko:)?