  • 11. Data: 2023-01-06 01:30:40
    Temat: Re: Czyszczenie smartfona
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 03.01.2023 o 11:26, trybun pisze:

    > Ja też nie, problem w tym że telefon był w serwisie i z tego powodu
    > chciałbym go zdezynfekować. Wyświetlacz to chyba szkło, a więc można
    > potraktować spirytusem, ale co z plastikową obudową, no i plastikowym etui?

    Wszystko czyszczę dezynfekuję tylko spirytusem prawdziwym z Polmosu.
    Innego -oszukanego nie kupię. Kupuję go w takiej małej buteleczce
    (małpka?). Nawet rękawiczki skórzane sobie solidnie nieraz wyczyściłam,
    a potem wtarłam w nie tłusty krem.

    --
    animka

  • 12. Data: 2023-01-06 01:35:26
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 05.01.2023 o 12:59, trybun pisze:

    > Ale laptop to chyba jest farbowany a nie goły plastik. Przynajmniej mój
    > wygląda na farbowanego.

    Klawiaturę w laptopie mozna przetrzeć czystym spirytusem, ekran szmatką
    z mydłem, a obudowę płynem do mycia naczyń.

    --
    animka

  • 13. Data: 2023-01-06 11:22:55
    Od: mariachi <m...@f...pl>

    W dniu 2023-01-02 o 15:17, trybun pisze:
    > Czym, jak najlepiej wyczyścić caly telefon, i idzie mi o usunięcie
    > potencjalnego efektu brudnych rąk a nie usuniecie resztek kleju czy tym
    > podobnych zabrudzeń. Podobno spirytus czy detergenty odpadają, a więc czym?

    Jak mam pod ręką ipa to używam - nigdy nic się nie stało. Jakieś
    uniwersalne środki do różnych powierzchni też nie szkodziły.

  • 14. Data: 2023-01-06 13:27:06
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ściereczką z mikrofibry nasączoną wodą z filtra RO i mocno wyżętą.

    -----

  • 15. Data: 2023-01-06 15:38:07
    Od: K <...@l...com>

    On 02/01/2023 14:17, trybun wrote:
    > Czym, jak najlepiej wyczyścić caly telefon, i idzie mi o usunięcie
    > potencjalnego efektu brudnych rąk a nie usuniecie resztek kleju czy tym
    > podobnych zabrudzeń. Podobno spirytus czy detergenty odpadają, a więc czym?

    Wszystkie do tej pory czyscilem kawalkiem recznika papierowego z plynem
    do okien, chusteczkami Detol a jak nie mam pod reka to czyszcze
    Alkopadem:
    https://www.cezal.pl/gaziki-dezynfekcyjne/4851-gazik
    i-alkopad-m-65-x-55-mm-100szt.html

    nigdy nic sie nie stalo, nic sie nie odbarwilo, nie rozkleilo, nie
    zmatowilo.

  • 16. Data: 2023-01-08 10:12:12
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 05.01.2023 o 15:40, PiteR pisze:
    > in <news:tp6e3j$ikt$1@gioia.aioe.org>

    > farbowane amelinium
    > przetarłem w jednym miejscu farbę z mat na połysk
    > ale na szczęście na brzuchu laptopa.
    >
    > Plastik to ważne żeby nie rozmiękł i nie lepił się juz do końca świata.
    > Także na nic powyżej mydła bym się nie odważył.

    Mój ma akurat obudowę aluminiową pomalowaną farbą na różne kolory. Tu
    intensywna polerka czy czyszczenie chemikaliami możne zaszkodzić tylko
    farbie.

  • 17. Data: 2023-01-08 10:12:21
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 06.01.2023 o 01:35, Animka pisze:

    > Klawiaturę w laptopie mozna przetrzeć czystym spirytusem, ekran
    > szmatką z mydłem, a obudowę płynem do mycia naczyń.

    Tak, do ekranu to ja mam taki specjalny zestaw dedykowany do
    czyszczenia. Jest to taka specjalna antystatyczna  miotełka, ściereczka
    i jakiś płyn. Używam tego także do czyszczenia ekranów telewizorów.
    Efekty nawet zadowalające.

  • 18. Data: 2023-01-08 10:12:42
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 05.01.2023 o 17:21, _Master_ pisze:

    > szacun ;-)

    Dziękuję.

  • 19. Data: 2023-01-08 10:13:34
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 06.01.2023 o 01:30, Animka pisze:

> [...]
    > (małpka?). Nawet rękawiczki skórzane sobie solidnie nieraz
    > wyczyściłam, a potem wtarłam w nie tłusty krem.

    I nic się nie dzieje? Np jakieś przebarwienia? Pytam już tylko tak z
    ciekawości. Bo nad tym telefonem zakończyłem już zabiegi dezynfekujące.
    Przeszedł kąpiel parową i czyszczenie ściereczką, a ponadto przeleżał
    kilka dni nieużywany, a wiec jakiś Covid czy inna potencjalna franca
    zostały zneutralizowane..

  • 20. Data: 2023-01-08 10:13:41
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 05.01.2023 o 15:48, _Master_ pisze:

    > Czy chcesz wyczyścić tylko smartfon czy również inne przedmioty
    > których dotykasz?

    Wszystko, łącznie z etui z miękkiego przezroczystego plastiku.