  • 1. Data: 2009-01-31 21:18:13
    Temat: Czytaliście? Nowe diody led
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Witam
    http://nt.interia.pl/audio-wideo/news/tani-sposob-na
    -zabojce-lcd,1252011
    Nowe wydajniejsze i 10* tańsze ledy. Ciekawe kiedy bedą w sprzedaży w
    tej lepszej cenie :)
    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 2. Data: 2009-01-31 22:28:41
    Temat: Re: Czytaliście? Nowe diody led
    Od: Kurz <a...@g...pl>

    JanuszK pisze:
> [...]
    -zabojce-lcd,1252011
    > Nowe wydajniejsze i 10* tańsze ledy. Ciekawe kiedy bedą w sprzedaży w

    [...]
    Ponadto światło ultrafioletowe emitowane przez GaN LED pomaga w
    oczyszczaniu wody i działa bakteriobójczo w szpitalach. Teraz mogą
    trafić też do naszych domów.

    Strach się bać. ;)

    --
    z prochu powstałeś, w kurz się obrócisz

  • 3. Data: 2009-01-31 23:35:13
    Od: Tomasz Wójtowicz <TOO_MUCH_SPAM@TO_MUCH.com>

    Kurz pisze:

    > [...]
    > Ponadto światło ultrafioletowe emitowane przez GaN LED pomaga w
    > oczyszczaniu wody i działa bakteriobójczo w szpitalach. Teraz mogą
    > trafić też do naszych domów.

    Oni mieli chyba na myśli diody fotoluminescencyjne (PHOLED), które
    działają podobnie jak świetlówki, tzn. wysokosprawna dioda emituje UV, a
    luminofor przerabia to na światło widzialne.

    Ze dwa lata temu były plotki, że PHOLEDy mają mieć 100% sprawności
    (sic!). Jakby miały 90, to też bym się nie obraził, zwłaszcza, że obecne
    LEDy mają sprawność na poziomie halogenów AFAIK.

  • 4. Data: 2009-02-01 00:12:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Tomasz,

    Sunday, February 1, 2009, 12:35:13 AM, you wrote:

    > Oni mieli chyba na myśli diody fotoluminescencyjne (PHOLED), które
    > działają podobnie jak świetlówki, tzn. wysokosprawna dioda emituje UV, a
    > luminofor przerabia to na światło widzialne.

    1. Obecne LEDy białe używają niebieskich struktur i luminoforów.

    > Ze dwa lata temu były plotki, że PHOLEDy mają mieć 100% sprawności
    > (sic!). Jakby miały 90, to też bym się nie obraził, zwłaszcza, że obecne
    > LEDy mają sprawność na poziomie halogenów AFAIK.

    2. LED już dawno przeskoczyły nędzne 15-25 lm/W byle halogenów i
    obecnie dobijają do świetlówkowych 100 lm/W.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2009-02-01 09:49:09
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał:
    > 2. LED już dawno przeskoczyły nędzne 15-25 lm/W byle halogenów i
    > obecnie dobijają do świetlówkowych 100 lm/W.

    te swoje lm/W podziel przez psamo światła LEDuf i dopiero teraz porównaj to
    z lm/W/pasmo światła halogena i wtedy pogadamy:O)

  • 6. Data: 2009-02-01 11:49:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello gargamel,

    Sunday, February 1, 2009, 10:49:09 AM, you wrote:

    > te swoje lm/W podziel przez psamo światła LEDuf i dopiero teraz porównaj to
    > z lm/W/pasmo światła halogena i wtedy pogadamy:O)

    Piszę o białych LEDach.

  • 7. Data: 2009-02-01 11:56:54
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    gargamel pisze:

    > te swoje lm/W podziel przez psamo światła LEDuf i dopiero teraz porównaj
    > to z lm/W/pasmo światła halogena i wtedy pogadamy:O)

    Dobre diody szczególnie o barwie zimnej (>5000K) - przewyższają halogeny
    znacznie.
    Tutaj jest np. wątek w którym kolega zastosował zamiast 4 halogenów 20W
    w łazience, 4 diody CREE XR-E ok. 3W. Ceny hurtowe takich diod to 4-5USD.

    http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=1084

    Na forum jest też wiele innych ciekawych wątków.
    --
    Pozdr
    EM

  • 8. Data: 2009-02-01 14:16:32
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał:
    > Piszę o białych LEDach.

    tylko że one białe są tylko z nazwy, przynajmniej te wszystkie z którymi ja
    miałem doczynienia:O)

  • 9. Data: 2009-02-01 14:24:21
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Użytkownik "EM" napisał:
    > Dobre diody szczególnie o barwie zimnej (>5000K) - przewyższają halogeny
    > znacznie.

    wiesz, problem tylko w tym pod jakim względem przewyższają?
    bo widzisz, to światło LED jest nieciekawe dla ludzkiego oka (o niebo
    bardziej ciekawsze jest światło halogenka) a cała ta pseudo
    energooszczędność polega właśnie na niepokryciu światłem całego zakresu
    widzialnego w równym stopniu (najcześciej są to gróbe szpilki niebieskiego i
    zielonego)

  • 10. Data: 2009-02-01 14:50:31
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    gargamel wrote:

    > te swoje lm/W podziel przez psamo światła LEDuf i dopiero teraz porównaj
    > to z lm/W/pasmo światła halogena i wtedy pogadamy:O)
    tzn co, ze nie ma podczerwieni? :)
    sporo ludzi interesuje tylko pasmo widzialne, ale fakt, bialymi ledami nie
    rozgrzejesz zmarznietych rak ;)