  • 11. Data: 2021-04-19 14:53:26
    Temat: Re: DSG
    Od: Peter <p...@o...pl>

    > Być może popełniono jakiś błąd przy swapie tego silnika? ;)
    > BPNMSP :)

    mówię o fabrycznie nowym samochodzie którego parametry podałem i są to
    parametry producenta

    bo po prostu usiłuję się jakoś przekonać do zakupu DSG które w tym
    przypadku kosztuje grosze drożej, skoro jeżdzi wolniej, skoro muszę to
    serwisować i zmieniać olej filtr, manual jest bezawaryjny bezobsługowy
    dożywotni przy moich przebiegach

  • 12. Data: 2021-04-19 15:33:39
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 19.04.2021 12:28, Cavallino wrote:

    > Jaki kick down od zera?

    A nie?

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 13. Data: 2021-04-19 16:42:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Peter" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]

    >to serwisować i zmieniać olej filtr, manual jest bezawaryjny
    >bezobsługowy dożywotni przy moich przebiegach

    To jest ciekawe, bo jak pamietam , to publikowane osiagi samochodow z
    DSG byly bardzo podobne ... czemu nie ma sie co dziwic, bo i
    konstrukcja skrzyni bardzo podobna.

    A nawet ciut lepsze, bo wiadomo - komputer zmienia biegi optymalnie.

    Tylko wizja wymiany sprzegla mnie lekko przerazala, ale zdaje sie, ze
    ceny sa znosne.

    J.

  • 14. Data: 2021-04-19 17:00:34
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ale laskę trudniej obłapiać.

    -----

  • 15. Data: 2021-04-19 17:55:55
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 19.04.2021 o 14:53, Peter pisze:

    > mówię o fabrycznie nowym samochodzie którego parametry podałem i są to
    > parametry producenta

    No trochę mało tych parametrów, bo na 99% samochód z DSG będzie cięższy
    od tego ze skrzynią manualną. Choć to jakieś duże różnice nie będą.
    Co to za samochód/model?

> [...]
    > przypadku kosztuje grosze drożej, skoro jeżdzi wolniej, skoro muszę to
    > serwisować i zmieniać olej filtr, manual jest bezawaryjny bezobsługowy

    To bierz manuala, choć podobno niektóre konfiguracje silników VAG w
    parze z DSG spalają zauważalnie mniej paliwa niż ekwiwalent z ręczną
    skrzynią.

  • 16. Data: 2021-04-19 17:59:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.04.2021 o 14:53, Peter pisze:

    > bo po prostu usiłuję się jakoś przekonać do zakupu DSG które w tym
    > przypadku kosztuje grosze drożej,

    Jak lubisz prowadzić i od czasu do czasu pocisnąć to bierz manuala - z
    automatem zawsze będzie "nudno". Jak chcesz z punktu w punkt jeżdzić ale
    cię to nie bawi tylko musisz to automat.

    PS - niezależnie od papierowych osiągów automat w 90% przypadków
    wyprzedzi na drodze lepiej niż ty w manualu.

    --
    Shrek

  • 17. Data: 2021-04-20 07:19:49
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 19.04.2021 17:55, nadir wrote:

    > No trochę mało tych parametrów, bo na 99% samochód z DSG będzie cięższy
    > od tego ze skrzynią manualną. Choć to jakieś duże różnice nie będą.
    > Co to za samochód/model?

    Zerknąłem z ciekawości na Skodę i jestem trochę zadziwiony. Różnice przy
    takich samych silnikach potrafią być w górę lub w dół w zależności od
    modelu i pojemności.

    Pozdrawiam - Mirek

  • 18. Data: 2021-04-20 07:53:23
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-04-2021 o 07:19, Mirek Ptak pisze:

    > Zerknąłem z ciekawości na Skodę i jestem trochę zadziwiony. Różnice przy
    > takich samych silnikach potrafią być w górę lub w dół w zależności od
    > modelu i pojemności.

    Czyli zapewne winny soft - gdzieniegdzie nie chciało się optymalizować,
    przenieśli go z innego modelu, wraz ze skrzynią i jak wyszło tak wyszło.

  • 19. Data: 2021-04-20 13:08:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Czyli zapewne winny soft - gdzieniegdzie nie chciało się
    >optymalizować, przenieśli go z innego modelu, wraz ze skrzynią i jak
    >wyszło tak wyszło.

    No chyba ze ... niedopasowanie silnika do przelozen skrzyni.
    A zmieniac sie nie oplaca, bo po co inny model dla tych 0.5s ...

    J.

  • 20. Data: 2021-04-20 14:25:08
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-04-19 o 14:53, Peter pisze:

> [...]
    > przypadku kosztuje grosze drożej, skoro jeżdzi wolniej, skoro muszę to
    > serwisować i zmieniać olej filtr, manual jest bezawaryjny bezobsługowy

    Chodzi o wygodę i bezpieczeństwo. Ekonomia jest na drugim planie.
    A co do rozpędzania - w typowej jeździe automat jest szybszy, bo
    szybciej zmienia biegi. Do pomiarów przyspieszenia w manualu biegi
    zmienia się po sportowemu, żeby mieć lepszy wynik. Ale kto tak jeździ na
    co dzień? Przy dobrym starcie to i maluchem można pogonić niejedno auto...
    Ps. podobnie słabo wyglądają osiągi nowej Dacii Spring - do setki w
    ponad 19 sekund. Ale do 50 jest to ok. 6, w dodatku bez strat na zmianę
    biegów. Dziś jechałem równolegle z taką Dacią - musiałbym naprawdę
    przejść w tryb sport, żeby jej kroku dotrzymać, a pewnie jej kierowca
    nie usiłował się ze mną ścigać. Więc można teoretyzować i pisać o 0,4
    sek. gorzej do setki, ale czy naprawdę to ma takie znaczenie? Bardziej
    chyba jednak ekonomika i ew. moment napędowy.
    T.