  • 1. Data: 2009-09-17 10:42:23
    Temat: DVB-T
    Od: gary <g...@c...pl>

    Po tym jak uroczyście odtrąbiono uruchomienie cyfrowej platformy z Astry,
    jaki sens ma wdrażanie telewizji naziemnej i utrzymywanie obu systemów ?
    (DVB-T i SAT)

  • 2. Data: 2009-09-17 11:45:26
    Temat: Re: DVB-T
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "gary" <g...@c...pl> napisał w wiadomości
    > Po tym jak uroczyście odtrąbiono uruchomienie cyfrowej platformy z Astry,
    > jaki sens ma wdrażanie telewizji naziemnej i utrzymywanie obu systemów ?
    > (DVB-T i SAT)

    1) Ktoś może nie chcieć kupować do TV instalacji SAT
    2) Może mieszkać po północnej stronie
    3) Może chcieć odbierać w samochodzie, w pociągu, w lesie
    4) Może chcieć odbierać w czasie wojny
    5) Może mu konserwator zabytków wybić z głowy instalację czaszy
    6) Może chcieć odbierać TV w zimie i w deszczu

    SAT to dodatek z "niszowymi kanałami" i dla polonii w RFN. DVB-T to
    podstawowy system.

  • 3. Data: 2009-09-17 12:16:27
    Od: Jingiel <x...@X...pl>

    > SAT to dodatek z "niszowymi kanałami" i dla polonii w RFN. DVB-T to
    > podstawowy system.

    TVP 1 i 2 to niszowe kanały??? RFN juz nie istnieje:)

  • 4. Data: 2009-09-17 12:17:36
    Od: Jingiel <x...@X...pl>

    > SAT to dodatek z "niszowymi kanałami" i dla polonii w RFN. DVB-T to
    > podstawowy system.

    Przy okazji jesli mowa o platformie z astry to korzysta ona z wiazki
    spot beam, czyli na terenie niemiec odbior moze byc utrudniony.

    Jingiel

  • 5. Data: 2009-09-17 12:21:18
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

    Jingiel wrote:

    > RFN juz nie istnieje:)

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Niemcy

    "Niemcy (Republika Federalna Niemiec, RFN; do traktatu pomiędzy RFN a
    Polską Rzecząpospolitą Ludową (1970) w Polsce stosowana była oficjalnie
    nazwa Niemiecka Republika Federalna, NRF; niem.: Deutschland lub
    Bundesrepublik Deutschland, BRD) "

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 6. Data: 2009-09-17 12:27:39
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    nie przesadzaj, mój kolega w Warszawie odbiera spot beam CNN na 2 metrowej
    antenie przez 90% czasu antenowego. tylko porzadne deszcze lub snieg
    uniemożliwiają odbiór. mysle, że odpowiednia czasza i masz odbiór zapewniony
    w całej europie. poza tym to sygnał z astry który ja dla testów dobierałem
    kiedyś na metalowej misce.

    --
    VSS
    http://vss.pl

  • 7. Data: 2009-09-17 12:32:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jingiel,

    Thursday, September 17, 2009, 2:16:27 PM, you wrote:

    [...]

    > RFN juz nie istnieje:)

    Coś Ci się pomyliło...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 8. Data: 2009-09-17 12:35:02
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    William Bonawentura pisze:

    > SAT to dodatek z "niszowymi kanałami" i dla polonii w RFN. DVB-T to
    > podstawowy system.

    W tej chwili TVP nadaje przez satelitę to samo co po ziemi w DVB-T (a
    niedługo mają dojść do tego polsat i tvn), więc argument o niszowości
    jest IMHO nietrafiony. Do tego koszty wprowadzenia DVB-T na terenie
    kraju są kilkunastokrotnie większe niż nadawanie przez satelitę. Póki
    jest to finansowane m.in. z moich podatków, to wolałbym, żeby wybrali
    rozwiązanie tańsze.
    A co do ceny zestawów do odbioru telewizji DVB-T vs. SAT, to zapowiadane
    dopłaty do odbiorników DVB-T miały być wyższe niż w tej chwili cena
    kompletnego zestawu do odbioru z satelity (<200zł).

  • 9. Data: 2009-09-17 12:53:48
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    Użytkownik "Zbych" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    > William Bonawentura pisze:

    > W tej chwili TVP nadaje przez satelitę to samo co po ziemi w DVB-T (a

    nie to samo. na ziemi brak TVP HD

    --
    VSS
    http://vss.pl