  • 1. Data: 2009-09-17 11:02:48
    Temat: z cyklu jak to zrobić
    Od: gary <g...@c...pl>

    mam do rozgryzienia taki problem
    Piec CO z podajnikiem groszku sterowany z kontrolera.

    W przypadku zagaśnięcia pieca, automatyka wykrywa ten fakt i uruchamia
    sygnał dźwiękowy (coś jak piszczek z peceta)

    problem w tym że piec znajduje się w piwnicy a użytkownik na parterze i
    nie słyszy tego sygnału. Rano zastaje zimne kaloryfery i wygaszony piec
    zasypany miałem.

    Jak zabrać się do wykonania sygnalizacji do mieszkania ?
    mam możliwość przeciągnięcia kabla od pieca do mieszkania (przebiega tam
    już skętka UTP do domofonu.

    Problem:
    kontroler jest na gwarancji zamknięty w hermetycznej obudowie, jedyne co
    można wykorzystać to wydobywający się ze środka dźwięk piszczka.

    Nie chcę wykonywać zwykłego interkomu z mikrofonem, bo będzie słychać w
    mieszkaniu odgłosy pracującego pieca (wentylator i inne stuki)

    może ktoś podpowie jak ten fakt selektywnie zidentyfikować
    Myślałem o jakimś układzie progowym reagującym na dźwięk o określonej sile.
    Zanim zacznę coś konstruować wolę zapytać forum jak by się inni do tego
    zabrali.
    Pozdrawiam
    Romek

  • 2. Data: 2009-09-17 11:11:02
    Temat: Re: z cyklu jak to zrobić
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "gary" <g...@c...pl> napisał w wiadomości
    > Myślałem o jakimś układzie progowym reagującym na dźwięk o określonej
    > sile.
    > Zanim zacznę coś konstruować wolę zapytać forum jak by się inni do tego
    > zabrali.

    Ja sugeruję reagować na określoną częstotliwość przy określonej sile.
    P.G.

  • 3. Data: 2009-09-17 12:50:18
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Sep 17, 1:02 pm, gary <g...@c...pl> wrote:

    > Nie chcę wykonywać zwykłego interkomu z mikrofonem, bo będzie słychać w
    > mieszkaniu odgłosy pracującego pieca (wentylator i inne stuki)

    > może ktoś podpowie jak ten fakt selektywnie zidentyfikować

    mikrofon + NE567 (+ NE555 żeby reagować dopiero na pisk dłuższy niż
    [x]).

    Marek

  • 4. Data: 2009-09-17 13:06:32
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > W przypadku zagaśnięcia pieca, automatyka wykrywa ten fakt i uruchamia
    > sygnał dźwiękowy (coś jak piszczek z peceta)

    Proponuję jakiś włącznik bimetaliczny na odpowiedniej rurze, gdzie powinna
    zawsze być ciepła woda, ustawiony na odpowiednią temperaturę.
    --
    Pozdr
    EM

  • 5. Data: 2009-09-17 14:12:48
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "gary" <g...@c...pl> napisał w wiadomości

    Najprostsze i najtańsze rozwiązanie to zastosować gotowy termostat na 30-40
    stopni, który po przekroczeniu ustalonej temperatury rozwiera styki. W
    chwili, kiedy kocioł zaczyna przygasać bardzo gwałtownie spada temperaura
    wody w kotle. Termostat można zamontować wewnątrz specjalnej pochwy, która
    jest przy prawie kazdym kotle lub na rurze wyjściowej z kotła.
    Do tego będzie Ci potrzebna jakaś bateria np. 9V oraz mały buzer/brzęczyk i
    wyłącznik. Przy dobrych wiatrach powinieneś się zmieścić w 10zł z całością.

    Termostaty produkowane są w postaci pastylek, w formie tranzystora oraz
    mechanicznych modułów z kapilarą.
    http://www.tme.eu/pl/katalog/artykuly.phtml?search=t
    ermostat&idp=1#search%3Dtermostat
    Poprzeglądaj sobie wszystkie zakładki. Tu masz to o co chodzi.

    Tylko uważaj, bo niektóre z nich się do tego nie nadają to te z resetem
    ręcznym, ponieważ one służą do wyłaczenia urządzenia po przekroczeniu
    zadanej temperatury i żeby styki swię zwarły trzeba wcisnąć guzik lub
    dźwignię. Używa się ich jako zabezpieczenia termiczne.

  • 6. Data: 2009-09-17 17:57:42
    Od: Virus_7 <virus_7@usun_to.gazeta.pl>

    gary pisze:
    > Problem:
    > kontroler jest na gwarancji zamknięty w hermetycznej obudowie, jedyne co
    > można wykorzystać to wydobywający się ze środka dźwięk piszczka.

    A czy nie ma wyprowadzonego przekaźnika alarmu? Tam, gdzie podłącza się
    pompę cyrkulacyjną.

    --
    __ ___ * Pozdrawiam * ____
    \ \ / (_)_ _ _ _ ___ |__ | mailto://r...@b...cy/

  • 7. Data: 2009-09-17 19:21:32
    Od: shg <s...@g...com>

    On 17 Wrz, 14:50, Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl> wrote:

    > mikrofon + NE567 (+ NE555 żeby reagować dopiero na pisk dłuższy niż
    > [x]).
    To drugie na tym samym NE567 da się zrobić, tylko że zawęża się pasmo,
    ale jeżeli częstotliwość wydobywająca się z głośnika jest w miarę
    stabilna, to wystarczy.

  • 8. Data: 2009-09-18 09:53:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek Lewandowski" <l...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości
    .googlegroups.com...

    >mikrofon + NE567 (+ NE555 żeby reagować dopiero na pisk dłuższy
    >niż [x]).

    Marku, zadanie jest skomplikowane, wiec trzeba od razu polecac
    Atmela :-)

    J.

  • 9. Data: 2009-10-21 17:53:46
    Od: andrzej <a...@g...com>

    On 18 Wrz, 11:53, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    31g2000vbf.googlegroups.com...

    > Marku, zadanie jest skomplikowane, wiec trzeba od razu polecac

    a ja proponuje mikrofon tuż przy brzęczyku, kilka metrów kabelka np
    telefonicznego jakiś banalny wzmacniacz i po tym medium przenieść
    sygnał ( brzęczyk) z piwnicy na parter
    proste jak cep - skuteczność 100% gwarantowana ;)

    P.S. z elektroniki to sam jestem cep ;)) poddaje tylko pomysł