  • 1. Data: 2021-08-04 00:22:20
    Temat: Dawno dawno temu ...
    Od: ii <i...@o...invalid>

    ... a konkretnie w 1995 opracowali koncepcyjnego Citroën Tulip

    Ładowanie indukcyjne

    https://en.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_Tulip

  • 2. Data: 2021-08-04 10:58:24
    Temat: Re: Dawno dawno temu ...
    Od: K <n...@e...com>

    On 03/08/2021 23:22, ii wrote:
    > ... a konkretnie w 1995 opracowali koncepcyjnego Citroën Tulip
    >
    > Ładowanie indukcyjne
    >
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_Tulip

    ladowanie indukcyjne jeszcze niedawno srednio dzialalo w telefonach, a
    co dopiero naladowac tym samochod.

  • 3. Data: 2021-08-04 12:01:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 4 Aug 2021 09:58:24 +0100, K wrote:

    > ladowanie indukcyjne jeszcze niedawno srednio dzialalo w telefonach, a
    > co dopiero naladowac tym samochod.

    Widac sie polepszylo:

    https://www.pluglesspower.com/learn/wireless-ev-char
    ging-works-tesla-model-s/

    Widac nazwa Tesla zobowiazuje :-)

    Chodzi mi po glowie jeszcze jakis elekrtyczny samochod, ktory mial
    "bezstykową wtyczke". O - EV1

    https://youtu.be/-Q8djUR1nGM?t=309

    J.

  • 4. Data: 2021-08-04 12:17:44
    Od: K <n...@e...com>

    On 04/08/2021 11:01, J.F wrote:

> [...]
    ging-works-tesla-model-s/

    > Widac nazwa Tesla zobowiazuje :-)
    >
    > Chodzi mi po glowie jeszcze jakis elekrtyczny samochod, ktory mial

    nie wiem czy sie polepszylo, ile przez godzine naladujesz, 40km zasiegu?

  • 5. Data: 2021-08-04 13:04:53
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 04.08.2021 o 11:17, K pisze:
    > nie wiem czy sie polepszylo, ile przez godzine naladujesz, 40km zasiegu?

    40km zasięgu przez godzinę byłoby całkiem spoko. Przy standardowym
    użytkowaniu nie trzeba byłoby kabla wyciągać, bo przez noc naładowałoby
    się do pełna. Wreszcie EV użytkowałoby się jak normalny samochód.
    No a w trasę masz kabel na którym doładujesz się znacznie szybciej.
    Tak samo robiłem z telefonem. Robiłem, bo ładowarka indukcyjna nie
    nadążała ładować przy mocnym użytkowaniu (krótkie trasy z nawigacją, yt
    i dzwonieniem, dłuższe postoje). Całkiem niedawno zainwestowałem w
    szybką ładowarkę indukcyjną i od tego czasu jeszcze kabelka nie
    wtyknąłem (ale telefon mam na nawiewie i go cały czas chłodzę ;)

    Lukasz

  • 6. Data: 2021-08-04 18:34:03
    Od: K <n...@e...com>

    On 04/08/2021 12:04, ddddddddddddd wrote:

> [...]
    > szybką ładowarkę indukcyjną i od tego czasu jeszcze kabelka nie
    > wtyknąłem (ale telefon mam na nawiewie i go cały czas chłodzę ;)

    no wlasnie, te ulatwienia tylko komplikuja zycie ;)

  • 7. Data: 2021-08-04 22:22:52
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 04.08.2021 o 17:34, K pisze:

    > no wlasnie, te ulatwienia tylko komplikuja zycie ;)

    mi to nie komplikuje, wręcz przeciwnie. Są dni w których często
    przejeżdżam krótkie odcinki, zawsze w radiu puszczam coś z telefonu, do
    tego nawigacja czy dzwonienie i żaden telefon nie wytrzyma całego dnia.
    Dzięki ładowarce indukcyjnej tylko wkładam telefon w uchwyt i ładuje się
    w każdej wolnej chwili

    Lukasz

  • 8. Data: 2021-08-05 08:48:23
    Od: K <n...@e...com>

    On 04/08/2021 21:22, ddddddddddddd wrote:

> [...]
    > tego nawigacja czy dzwonienie i żaden telefon nie wytrzyma całego dnia.
    > Dzięki ładowarce indukcyjnej tylko wkładam telefon w uchwyt i ładuje się

    ale ci sie walaja po desce jakies dodatkowe meble. jak bedziesz mial
    auto z wbudowana ladowarka to bedzie mialo wiekszy sens. szczegolnie
    przy bezprzewodowym android auto.

  • 9. Data: 2021-08-05 09:58:02
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-08-05 o 08:48, K pisze:

    > ale ci sie walaja po desce jakies dodatkowe meble. jak bedziesz mial
    > auto z wbudowana ladowarka to bedzie mialo wiekszy sens. szczegolnie
    > przy bezprzewodowym android auto.

    Chyba najlepsze rozwiązanie to uchwyt na telefon z ładowarką, ale nie
    indukcyjną. Powinno to wyglądać podobnie, jak ładowarki w formie
    biurkowej podstawki na telefon. Wkłada się wygodnie i już, a wydajność o
    niebo lepsza niż przy ładowaniu indukcyjnym. Niestety niektóre telefony
    rozładowują się szybciej, niż ładuje ładowarka indukcyjna. W długich
    trasach, całodziennych podróżach, to się nie sprawdza.
    T.

  • 10. Data: 2021-08-05 10:03:47
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 5 Aug 2021 09:58:02 +0200, T. napisał(a):

> [...]
    > rozładowują się szybciej, niż ładuje ładowarka indukcyjna. W długich
    > trasach, całodziennych podróżach, to się nie sprawdza.

    Czy to nie kwestia ładowarki?

    Mam Galaxy S9 Plus.
    Na nim uruchomiona cała chmara programów w tle (w tym rejestrator trasy) a
    na górze siedzi Yanosik. Ponadto klienci co chwilę dzwonią.

    Miałem jakąś niby dobrą firmową ładowarkę indukcyjną, poszła z dymem.
    Później kupiłem inną, wg deklaracji producenta z większym prądem. Pomimo,
    że telefon jest w osłonie Samsunga (dość grubej), to prąd jest
    wystarczający i bilans jest dodatni.
    Jakby coś, to w sobotę mogę sprawdzić, co to za ładowarka, bo mam ją w
    innym aucie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam