  • 21. Data: 2023-03-20 17:32:15
    Temat: Re: Dieselgate: sąd cofnął Volkswagenowi homologację silnika
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.03.2023 o 17:05, J.F pisze:

    > No i na ile starczy - na milion lat, tysiąc, 100, 50 ?

    Nie wiemy - na kilka dekad na pewno - jest czas dopracować technologię.

    > Trzeba inwestowac w wiatraki i panele.

    No to inwestujmy. Jak na razie akurat my kasę z ETS przeznaczamy na
    socjal. Ale nawet jakbyśmy mieli same atomówki to nie zmienisz tego, że
    większość nie ma po prostu gdzie ładować elektryków.

    > Obawiam sie, ze atomówki stosunkowo mało wyrzucały.
    > Klasyczne w WWII ... chyba tez mało.

    No ale popatrz na wykresy temp i emisji CO2 - co powodowało, że wtedy
    mniej rosło?

    > A pamietasz wulkan na Islandii? Ochlodzil cos?

    Ten wulkan to sporo CO2 dorzucił. Areozole są skuteczne przeciw
    ociepleniu. Najskuteczniejsza jest redukcja populacji a z nią UE walczy:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 22. Data: 2023-03-21 05:13:06
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-03-2023 o 16:51, J.F pisze:

    > Ale czy obywatele tez sa tacy swiadomi, czy wybiorą inną władzę, która
    > im życia nie bedzie utrudniała ? :-)

    Podatków nie brała, kraść nie zakazywała.....

    > Producenci sie pewnie będą starac, i to możliwe ze dobrym skutkiem.
    > Ale co z OZE, rozbudową sieci energetycznej, siecią ładowarek,
    > materiałami na baterie itp ...

    Wystarczy nie kraść, tylko pracować w w/w tematach.
    Kasa na to już dawno była, z zielonych certyfikatów.

  • 23. Data: 2023-03-21 10:59:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 Mar 2023 05:13:06 +0100, Cavallino wrote:

    > Podatków nie brała, kraść nie zakazywała.....

    > Wystarczy nie kraść, tylko pracować w w/w tematach.
    > Kasa na to już dawno była, z zielonych certyfikatów.

    Nie jestem taki pewien.
    Unia pozwala na "panstwowe" inwestycje w energetyce?

    No ale obywatele wybrali inną władzę, która inaczej dzieliła,
    demokracja :-)

    J.

  • 24. Data: 2023-03-21 11:20:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 20 Mar 2023 17:32:15 +0100, Shrek wrote:

    > Nie wiemy - na kilka dekad na pewno - jest czas dopracować technologię.

    Ale technologia w zasadzie juz jest.

    Teraz ją tylko wdrozyc.

    > No to inwestujmy. Jak na razie akurat my kasę z ETS przeznaczamy na
    > socjal. Ale nawet jakbyśmy mieli same atomówki to nie zmienisz tego, że
    > większość nie ma po prostu gdzie ładować elektryków.

    Jak to liczylismy - samego spadku w nocnym szczycie z grubsza starczy
    na srednio 10kkm rocznie.
    Ale trzeba by miec atomówki. Atomówki nie są OZE.

    > No ale popatrz na wykresy temp i emisji CO2 - co powodowało, że wtedy
    > mniej rosło?

    A gdzie są dane?

    https://royalsociety.org/topics-policy/projects/clim
    ate-change-evidence-causes/question-1/
    a dokladniej
    https://royalsociety.org/-/media/Royal_Society_Conte
    nt/policy/projects/climate-evidence-causes/fig1b-lar
    ge.jpg?la=en-GB&hash=9234EF865ED522078DCC31E34B82935
    8

    oceanom przybylo 16cm od 1955

    https://royalsociety.org/-/media/Royal_Society_Conte
    nt/policy/projects/climate-evidence-causes/fig1a-lar
    ge.jpg?la=en-GB&hash=14D5026DA62ADB4652A18BA13758F84
    W czasie 2WS temperatura jakby wzrosla

    > Ten wulkan to sporo CO2 dorzucił.

    A one tam nie emitują CO2 caly czas?
    Zreszta wulkanów jest wiecej - Hawaje, Filipiny

    > Areozole są skuteczne przeciw
    > ociepleniu. Najskuteczniejsza jest redukcja populacji a z nią UE walczy:P

    J,

  • 25. Data: 2023-03-21 12:40:21
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-03-2023 o 10:59, J.F pisze:

    > Nie jestem taki pewien.
    > Unia pozwala na "panstwowe" inwestycje w energetyce?

    Po to były wymyślone te certyfikaty właśnie.
    A nie po to, żeby pis płacił nimi wyborcze łapówki.

    > No ale obywatele wybrali inną władzę, która inaczej dzieliła,

    To niech teraz bulą za własne przyłącza z własnych....

  • 26. Data: 2023-03-21 12:49:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 Mar 2023 12:40:21 +0100, Cavallino wrote:

    > Po to były wymyślone te certyfikaty właśnie.
    > A nie po to, żeby pis płacił nimi wyborcze łapówki.

    > To niech teraz bulą za własne przyłącza z własnych....

    Albo sie obrazą na Unie, albo połączą z obywatelami z innych krajów
    :-)

    J.

  • 27. Data: 2023-03-21 12:55:21
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-03-2023 o 12:49, J.F pisze:

    > Albo sie obrazą na Unie,

    I pójdą pod skrzydła Łukaszenki czy Putina?
    Droga wolna, niech idą, nawet sobie swoją wschodnią część Polski mogą ze
    sobą zabrać.....

  • 28. Data: 2023-03-21 19:03:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.03.2023 o 11:20, J.F pisze:

    > Ale technologia w zasadzie juz jest.

    Z nacisiem na "w zasadzie". Jak już mówiłem - idz wytłumacz berlińczykom
    z mieszkaniami że mają się wyprowadzić na wieś i założyć sobie
    fotowoltaikę i gniazdką a potem jeżdzić wokół komina.

    > Jak to liczylismy - samego spadku w nocnym szczycie z grubsza starczy
    > na srednio 10kkm rocznie.

    Super. To jeszcze musisz wykombinaować jak przedłużacz pociągnąć z
    salonu do miejsca gdzie udało ci się zaparkować:P

    > Ale trzeba by miec atomówki. Atomówki nie są OZE.

    OZE nie ma nic do rzeczy. Jak był ruski gaz to był ekologiczny;)

    > A gdzie są dane?

    W internecie. I emisje CO2 i średnie temperatury.

> [...]
    nt/policy/projects/climate-evidence-causes/fig1b-lar
    ge.jpg?la=en-GB&hash=9234EF865ED522078DCC31E34B82935

    To akurat pomijalny problem.

    > https://royalsociety.org/-/media/Royal_Society_Conte
    nt/policy/projects/climate-evidence-causes/fig1a-lar
    ge.jpg?la=en-GB&hash=14D5026DA62ADB4652A18BA13758F84

    Zaczął rosnąć od lat 70. Tu masz inny wykres

    https://naukaoklimacie.pl/cdn/upload/52721f6159599_o
    ceanrise.png. Od
    drugiej wojny do zakończenia masowych prób jądrowych wcale nie rósł:P

    > W czasie 2WS temperatura jakby wzrosla

    Z naciskiem na "jakby" WW2 to okres kiedy właśnie przestała rosnąć.

    https://climate.nasa.gov/rails/active_storage/repres
    entations/redirect/eyJfcmFpbHMiOnsibWVzc2FnZSI6IkJBa
    HBBMFo2QWc9PSIsImV4cCI6bnVsbCwicHVyIjoiYmxvYl9pZCJ9f
    Q==--b88e0bc42354046f796e1d85b78752768810c473/eyJfcm
    FpbHMiOnsibWVzc2FnZSI6IkJBaDdCam9MWm05eWJXRjBPZ2wzWl
    dKdyIsImV4cCI6bnVsbCwicHVyIjoidmFyaWF0aW9uIn19--308d
    105b858fde2aa7c2bd953e87f719e2dd73bb/global_warming_
    2022.jpeg?content_type=image%2Fwebp&disposition=inli
    ne

    Pod koniec lat 70 była jak w roku 40:P

    > A one tam nie emitują CO2 caly czas?
    > Zreszta wulkanów jest wiecej - Hawaje, Filipiny

    Nie wiem. Natomiast jest korelacja między różnymi wybuchami a brakiem
    wzrostu temp. mimo rosnącego CO2. Korelacja to tylko korelacja, ale jest
    też naukowy mechanizm, a to znaczy że to dość prawdopodobna (choć wcale
    nie pewna) zależność. A tak na poważnie to nie trzeba od razu atomu -
    można wprowadzić obowiązkowe rozpylanie jakiś substancji przez samoloty
    - jakieś chemtails;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 29. Data: 2023-03-22 14:25:24
    Od: K <...@l...com>

    On 19/03/2023 19:37, Myjk wrote:
    > Sat, 18 Mar 2023 18:04:58 +0000, K

    > Buahahah. Tak, tak, niemożliwych,
    > bo nie pozwalają już truć ludzi
    > jak to się działo od 120 lat.

    Ale o co chodzi, normy wymyslane przez urzednikow byly mozliwe do
    spelnienia przez producentow czy nie? Obcinasz zdanie w polowie
    generujac sobie nowa rzeczywistosc w glowie i nie bardzo wiadomo o co
    chodzi.

  • 30. Data: 2023-03-22 15:05:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello K,

    Wednesday, March 22, 2023, 2:25:24 PM, you wrote:

> [...]
    > spelnienia przez producentow czy nie? Obcinasz zdanie w polowie
    > generujac sobie nowa rzeczywistosc w glowie i nie bardzo wiadomo o co

    Przy silnikach o zapłonie iskrowym nie ma problemu. Problem stanowią
    diesle. Praca na zubożonej mieszance generuje tlenki azotu.
    Zaawansowane filtrowanie podwyższa CO2/km. Powszechne wycinanie
    filtrów pogarsza problemy.

    --
    Best regards,
    RoMan