  • 41. Data: 2023-03-28 13:59:10
    Temat: Re: Dieselgate: sąd cofnął Volkswagenowi homologację silnika
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    > Ale to chyba na własne życzenie autorów - ID.4 ma 77 kWh - ponad 500 km
    > zasięgu. Przy szybszej jeździe powinno spokojnie starczać na 300 km.
    > Czyli chyba zapierdalali bez sensu.

    Innego wytłumaczenia nie gwałcącego logiki i zdrowego rozsądku chyba nie
    ma :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 42. Data: 2023-03-28 14:52:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Mar 2023 08:58:24 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Ale to chyba na własne życzenie autorów - ID.4 ma 77 kWh - ponad 500 km
    > zasięgu. Przy szybszej jeździe powinno spokojnie starczać na 300 km.
    > Czyli chyba zapierdalali bez sensu.

    No ale jak tu nie zap* na niemieckiej autostradzie :-)

    Poza tym zasiegu ma moze 500km, jak nie jedziesz 80 to pewnie mniej,
    a rezerwe warto miec ... ładowanie co 350km ?
    czyli i tak 8-9 ładowań.

    No ale to trasa w dwie strony. 2*1500km z noclegiem.
    19h w jedną strone ... google podaje 16:17 teraz.
    Dodaj pare przerw i elektrykiem wyjdzie 1-2h dluzej.

    No chyba ze jakims cudem korków nie bedzie, i przez Niemcy uda sie
    pojechac szybciej, bo srednia 90 po autostradach to jakas mierna jest.

    J.

  • 43. Data: 2023-03-29 06:11:34
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-03-2023 o 14:52, J.F pisze:

    > No ale to trasa w dwie strony. 2*1500km z noclegiem.
    > 19h w jedną strone ... google podaje 16:17 teraz.
    > Dodaj pare przerw i elektrykiem wyjdzie 1-2h dluzej.

    Poprzedni odcinek automaniaka: 19h to chłopaki jechali, ale spaliniakami
    i to do Szwajcarii, a nie na Cote d'Azzur.

    Tak więc bajeczki o expresowych przejazdach i to na jeden raz, to są
    fajne, ale jak się jeździ palcem po mapie.

  • 44. Data: 2023-03-29 07:10:10
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 28.03.2023 o 14:52, J.F pisze:
    > No ale to trasa w dwie strony. 2*1500km z noclegiem.
    > 19h w jedną strone ... google podaje 16:17 teraz.
    > Dodaj pare przerw i elektrykiem wyjdzie 1-2h dluzej.

    Nie , nie, nie :)
    19h *jazdy* o ile dobrze zrozumiałem :)

    > No chyba ze jakims cudem korków nie bedzie, i przez Niemcy uda sie
    > pojechac szybciej, bo srednia 90 po autostradach to jakas mierna jest.

    Przy dużych korkach nie najgorsza, ale o korkach nic tam nie widziałem... :)

    Pozdrawiam - Mirek

  • 45. Data: 2023-03-29 15:04:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Mar 2023 07:10:10 +0200, Mirek Ptak wrote:

    > Nie , nie, nie :)
    > 19h *jazdy* o ile dobrze zrozumiałem :)

    Plus jeszcze przerwy?

    Raczej niemozliwe - musieliby jechac 80 z ciezarówkami.
    Co jest jak najbardziej chwalebne :-), ale po co wtedy 10 ładowań :-)

    No dobra - może pęcherz naciskał, to sie zatrzymywali, ładowali, jedli
    .. ale wtedy raczej krótko ładowali ...

    > Przy dużych korkach nie najgorsza, ale o korkach nic tam nie widziałem... :)

    Korki niestety są czeste :-)

    J.

  • 46. Data: 2023-03-29 15:11:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Mar 2023 06:11:34 +0200, Cavallino wrote:

> [...]
    >
    > Tak więc bajeczki o expresowych przejazdach i to na jeden raz, to są
    > fajne, ale jak się jeździ palcem po mapie.

    A ile obiadów zjedli? :-)

    Bo ja tam wiem, jak sie po Niemczech jezdzi ... mozna trafic korek,
    mozna nie trafic.
    Korek moze byc krótki lub długi.

    Z tamtych okolic francy tez kiedys wróciłem "w jeden dzien", i to
    jeszcze przez Czechy ...

    Zalezy - lubi sie dlugie postoje i wystawne obiady, czy sie nie lubi.

    Znajomy z Wroclawia do Grecji dojezdza w jeden dzien.
    Fakt, ze to jeszcze nie koniec trasy, tylko granica, ale tych ~1700km
    daje rade od sniadania do polnocy ...

    J.

  • 47. Data: 2023-03-29 15:22:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.03.2023 o 15:11, J.F pisze:

    > Zalezy - lubi sie dlugie postoje i wystawne obiady, czy sie nie lubi.

    Taa. Sprawdź sobie na elektrowozie gdzie jadł wystawne obiady koniu w
    drodze na słowacie i ile czasu zajęło mu zrobienie trasy którą google
    ocenił na 6,5h. Co ciekawe na elektrowozie nie pierdolą o zaletach
    jedzenia trzech obiadów, bo to już w sumie byłby masochizm oszukiwać się
    na wzajem;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 48. Data: 2023-03-29 15:48:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mirek,

    > Innego wytłumaczenia nie gwałcącego logiki i zdrowego rozsądku chyba nie
    > ma :)

    a FB odpisali, że zdarzało im się ładować mając jeszcze 40%.
    Wyjaśnienie może być banalne - robili przerwy na papierosa. Nałogowiec
    wytrzymuje niewiele ponad godzinę...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 49. Data: 2023-03-29 15:49:19
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-03-2023 o 15:11, J.F pisze:

    > Znajomy z Wroclawia do Grecji dojezdza w jeden dzien.

    No i?
    Wielu już takich nie dojechało....

    > Fakt, ze to jeszcze nie koniec trasy, tylko granica, ale tych ~1700km
    > daje rade od sniadania do polnocy ...

    A potem pada i odsypia cały dzień.
    A ja idę nad morze w tym czasie...
    Efekt czasowy ten sam, tyle że jakoś jazda bezpieczniejsza....

  • 50. Data: 2023-03-29 15:49:46
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    > No ale jak tu nie zap* na niemieckiej autostradzie :-)

    Jechałem ostatnio w 2020 roku. Jeżdżą jak Polacy - bez sensu blokują
    lewy pas i trzeba ich zganiać.