  • 11. Data: 2021-01-19 09:56:08
    Temat: Re: Dizle.
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-01-2021 o 09:46, cef pisze:

    > To jakiś niszowy problem.

    Wątpię.
    Dwa dni temu w Poznaniu był dosyć popularny, skoro przez 5 minut jazdy
    widziałem kilka takich przypadków i to jadących (5 km/h na awaryjnych).
    Ile nie jechało, tylko stało, bo nie odpaliły, można się tylko domyślać.

    Ale generalnie powinniście teraz jechać z hejtem na smrodowozy, że
    zamiast stać godzinę przy ładowarce, trzeba stać do odwilży na środku
    drogi...

    Sytuacja jak widać znacznie częstsza niż możliwy rapidgate w Leafie 2,
    który tak Cię zmartwił kilka dni temu...

  • 12. Data: 2021-01-19 10:00:25
    Od: K <n...@e...com>

    On 19/01/2021 06:31, Cavallino wrote:

    > Cef, JF, i inne nadiry, czytacie?
    > A przecież trzeba za 5 h być 500 km dalej....

    No tylko jak przy -20 przejechac 500km elektrykiem, ktos wie? Ile to
    bedzie obiadow na 100km? Darmowe ladowarki dzialaja przy takiej
    tempteraturze?

  • 13. Data: 2021-01-19 10:56:24
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-01-19 o 10:00, K pisze:

    > No tylko jak przy -20 przejechac 500km elektrykiem, ktos wie? Ile to
    > bedzie obiadow na 100km? Darmowe ladowarki dzialaja przy takiej
    > tempteraturze?

    Bierzesz dizla sąsiada i on ci ciągnie elektryka.
    W ten sposób robisz 500km i masz akumulator naładowany.
    Tylko co jak sąsiad nie ma czasu na takie zabawy?
    No proste, posiadacz elektryka musi mieć swojego dizla. :-)

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2021-01-19 10:58:02
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-01-19 o 09:56, Cavallino pisze:

> [...]
    > widziałem kilka takich przypadków i to jadących (5 km/h na awaryjnych).
    > Ile nie jechało, tylko stało, bo nie odpaliły, można się tylko domyślać.

    Może w Poznaniu jest niska kultura techniczna
    i ludzie nie potrafią zadbać o swoje auta?

    Ale żeby być uczciwym, to owszem - wracając wczoraj z parkingu -
    słyszałem jednego piłującego rozrusznikiem.
    I nie odpalił. Nie wiem nawet czy to diesel był czy beznzyna.
    A taki PHEV jak odpala gdy mróz? Musi normalnie jak spaliniak rozrusznikiem
    czy jakoś elektrycznie jest w stanie wystartować a silnik spalinowy potem?

    > Ale generalnie powinniście teraz jechać z hejtem na smrodowozy, że
    > zamiast stać godzinę przy ładowarce, trzeba stać do odwilży na środku
    > drogi...

    I po co ten hejt? :-)
    Nie mówię, że nie zdarzało się, że mi samochód nie zapalił,
    ale akurat nigdy z powodu mrozu.

    > Sytuacja jak widać znacznie częstsza niż możliwy rapidgate w Leafie 2,
    > który tak Cię zmartwił kilka dni temu...

    Nawet nie wiedziałem, że taką nazwę to ma.
    Ot zwykły problem na etapie rozwoju EV.

  • 15. Data: 2021-01-19 11:01:06
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-01-19 o 10:00, K pisze:

    > No tylko jak przy -20 przejechac 500km elektrykiem, ktos wie? Ile to
    > bedzie obiadow na 100km? Darmowe ladowarki dzialaja przy takiej
    > tempteraturze?

    Wczoraj rano przy tankowaniu dystrybutor był zamarznięty
    i pompa po podaniu kilku litrów oleju stanęła.
    Musiałem przeparkować do innego dystrybutora, więc
    obsługa tankowania spaliniaków też niedomaga :-)

  • 16. Data: 2021-01-19 11:09:49
    Od: K <n...@e...com>

    On 19/01/2021 10:01, cef wrote:

    > Wczoraj rano przy tankowaniu dystrybutor był zamarznięty
    > i pompa po podaniu kilku litrów oleju stanęła.
    > Musiałem przeparkować do innego dystrybutora, więc
    > obsługa tankowania spaliniaków też niedomaga :-)

    I wtedy sobie zdales sprawe, ze dojrzales juz do elektryka ;)

  • 17. Data: 2021-01-19 11:22:23
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-01-2021 o 10:58, cef pisze:

    > I po co ten hejt? :-)

    Ja nie wiem, ale Ty się w nim lubujesz.
    Więc gdybyś chciał być obiektywny, to teraz jechałbyś po smrodowozach.
    Powody są większe niż hejt na ev.

    Wiadomo, że tego nie zrobisz, bo jesteś tylko elektrofobem.

  • 18. Data: 2021-01-19 11:22:30
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2021-01-19 o 09:46, cef pisze:

    > Sprawne auta odpalają.

    Racja, w pełni sprawne.

    Bo jak komuś auto przy -1 odpala, to niekoniecznie jest sprawne (np
    świece nie wszystkie grzeją), ale jeszcze zapali.
    Jak temp spada, to bardzie krytyczna jest pełna sprawność samochodu,
    wtryski nie mogą lać, świece sprawne itp.

    Parafina to inna sprawa. Czy to shell frigo, czy inny orlen arctic, to i
    tak pewnie wyprodukowane w Płocku, z tymi samymi domieszkami. Jak ma się
    wytrącić, to się wytrąci, nie ma rady. Dolać trzeba "przed", czego
    pewnie nikt nie robi. A jak się już stanie awaria, to tylko czekamy na
    odwilż, albo wstawiamy auto do grzanego garażu.

    --
    viktorius

  • 19. Data: 2021-01-19 11:35:57
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2021-01-19 10:58, cef wrote:
    [...]
    > Nie mówię, że nie zdarzało się, że mi samochód nie zapalił,
    > ale akurat nigdy z powodu mrozu.
    A jak się zapomni DPF-a wypalić to czy da się odpalić dizla tak aby
    doturlać się do serwisu czy laweta jest potrzebna? :-D

  • 20. Data: 2021-01-19 11:43:45
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2021-01-19 11:22, viktorius wrote:
    [...]
    > Dolać trzeba "przed", czego
    > pewnie nikt nie robi. A jak się już stanie awaria,  to tylko czekamy na
    > odwilż, albo wstawiamy auto do grzanego garażu.
    Taaa, oprócz cyklicznego wypalania DPF-a to kolejna "wygoda" w
    użytkowaniu dizli. :-D A w tych nowych to zdaje się trzeba też
    cyklicznie siki dolewać. Blue motion czy jakoś tak. :-D