  • 1. Data: 2010-02-15 20:11:35
    Temat: Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
    Od: "nootropil" <a...@n...prawdziwy>

    Pytanie jak w temacie. Żarówki tego samego producenta - Bosch. W przypadku
    innych firm jest podobnie. Tymczasem patrząc tak na "chłopski rozum" to H7
    powinna być tańsza, ponieważ jest mniejsza i ma tylko jedno włókno przez co
    liczba operacji(a przez to i czas) potrzebnych do wytworzenia tejże jest
    mniej.
    Czy jest wypełniona innym(droższym) gazem? A może żarnik jest z jakiegoś
    droższego stopu? A może w grę wchodzą jakieś opłaty licencyjne?

    --
    nootropil

  • 2. Data: 2010-02-15 21:06:35
    Temat: Re: Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 15 Feb 2010 20:11:35 +0100, nootropil napisał(a):

    > Pytanie jak w temacie. Żarówki tego samego producenta - Bosch.

    Nie wiem dlaczego H7 są takie drogie. Może chodzić o precyzję wykonania. H7
    pracują zwykle w reflektorach typu FF, które pięknie świecą. niestety
    żarówki H7 są drogie i o żenująco nietrwałe. W użytkowanym codziennie
    samochodzie komplet żarówek zmieniam circa raz na kwartał, czasem częściej.
    Próbowałem nawet Osram Night&Day, ale padły tak samo szybko jak zwykłe.
    Testowane na Astrze Classic i dwóch Focusach, więc usterki instalacji w
    samochodach wykluczam. H4 i H1 starczają na lata, a H7 padają co chwilę.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 3. Data: 2010-02-15 21:26:26
    Od: "Michał" <x...@n...pl>

    > samochodach wykluczam. H4 i H1 starczają na lata, a H7 padają co chwilę.

    potwierdzam w oplu corsie c z soczewkami... tragedia z tymi h7;/
    pozdrawiam
    michal

  • 4. Data: 2010-02-15 21:48:50
    Od: "Krzysztof Niemkiewicz" <inicjaly[at]post.pl>

    Użytkownik "Przemysław Bernat" <p...@w...pl> napisał

> [...]
    > jak zwykłe. Testowane na Astrze Classic i dwóch Focusach, więc usterki
    > instalacji w samochodach wykluczam. H4 i H1 starczają na lata, a H7

    Coś w tym jest, choć moje osobiste doswiadczenia nie są aż tak bardzo
    negatywne - tak mniej więcej raz w roku muszę jedną wymienić, a kupuję
    co popadnie (ostatnio firmowane przez Tesco za 8zł/szt).
    Tu parę osób się wypowiedziało:
    i piszą m.in. o oryginalnych, dostepnych w ASO "przewodach oporowych".

    Green Golf III Variant '96 1.9 GT TDI
    ----- ----- ---- -- ---- ----- ------
    MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

  • 5. Data: 2010-02-15 21:55:13
    Od: to <t...@a...xyz>

    Krzysztof Niemkiewicz wrote:

    > http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic950441.html i piszą m.in. o
    > oryginalnych, dostepnych w ASO "przewodach oporowych".

    Jak się zmniejszy napięcie to na pewno dłużej wytrzymają. Ale będą też
    gorzej świecić.

    --
    cokolwiek

  • 6. Data: 2010-02-15 22:02:11
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    On Feb 15, 9:06 pm, Przemysław Bernat <p...@w...pl> wrote:

> [...]
    > Testowane na Astrze Classic i dwóch Focusach, więc usterki instalacji w
    > samochodach wykluczam. H4 i H1 starczają na lata, a H7 padają co chwilę.

    Kwestia napiecia w instalacji, a nie typu zarowki. Sprobuj pojezdzic z
    H4 na 14.5V, tez padnie po miesiacu-trzech.

    pozdr
    AA

  • 7. Data: 2010-02-15 22:07:48
    Od: "Krzysztof Niemkiewicz" <inicjaly[at]post.pl>

    > Jak się zmniejszy napięcie to na pewno dłużej wytrzymają. Ale będą też
    > gorzej świecić.

    Ja tam się nie znam, ale to wcale nie musi być takie oczywiste.
    "nie można z ograniczeniem mocy przeginać, bo poniżej pewnej
    temperatury włókna zanika zjawisko regeneracji żarnika i obniża się
    trwałość żarówki" - cytat z powyższego linka.
    Jest więc jakieś optymalne napięcie, a w zasadzie widełki pomiędzy którymi
    żywotnośc mieści się w jakichś normach, a po przekroczeniu których
    lawinowo spada. Widocznie w przypadku H7 te widełki są mniejsze, stąd
    problemy.

  • 8. Data: 2010-02-15 22:10:02
    Od: to <t...@a...xyz>

> [...]

    > jakichś normach, a po przekroczeniu których lawinowo spada. Widocznie w
    > przypadku H7 te widełki są mniejsze, stąd problemy.

    To prawda, że powyżej pewnej wartości trwałość spada znacznie szybciej
    niż rośnie jasność, ale wątpię, by żarówki samochodowe były dostosowane
    do innego napięcia niż typowe w samochodzie. Jeśli więc napięcie to nie
    jest zbyt duże, to raczej wraz z jego dalszym obniżaniem będzie także
    istotnie malała jasność żarówki.

    --
    cokolwiek

  • 9. Data: 2010-02-15 22:51:06
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 15 Feb 2010 13:02:11 -0800 (PST), Adam Adamaszek napisał(a):

    > Kwestia napiecia w instalacji, a nie typu zarowki. Sprobuj pojezdzic z
    > H4 na 14.5V, tez padnie po miesiacu-trzech.

    Myślisz, że trzy sztuki samochodów, dwóch różnych marek miały tak samo
    skopane regulatory napięcia? I w żadnym, prócz palenia żarówek nie było
    innych problemów z wyposażeniem elektrycznym.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 10. Data: 2010-02-15 23:02:23
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Przemysław Bernat pisze:

    > Myślisz, że trzy sztuki samochodów, dwóch różnych marek miały tak samo
    > skopane regulatory napięcia? I w żadnym, prócz palenia żarówek nie było
    > innych problemów z wyposażeniem elektrycznym.

    M.in nowe PSA dzialaja na ok 14,4V i zarowki leca w nich niesamowicie
    szybko.

    Pozdrawiam
    Pawel