  • 11. Data: 2010-02-15 23:50:16
    Temat: Re: Dlaczego H7 jest 2x droższa niż H4?
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Przemysław Bernat" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:1s1o9769t0f3j.1t5h6w46w723r.dlg@40tude.net...
    > Testowane na Astrze Classic i dwóch Focusach, więc usterki instalacji w
    > samochodach wykluczam. H4 i H1 starczają na lata, a H7 padają co chwilę.

    U mnie tam wszystkie wytrzymują podobnie - >= 30 kkm.
    Trzy generacje Astry + Omega + Xantia + Passat + Escort + Ascona etc.

    Pzdr

    JKK

  • 12. Data: 2010-02-16 03:05:30
    Od: "Artur Miller" <a...@n...pl>

    > To prawda, że powyżej pewnej wartości trwałość spada znacznie szybciej
    > niż rośnie jasność,

    nienienie, zarówki halogenowe mają to do siebie, ze trwałość spada ze
    spadkiem napięcia (i jasnością świecenia)

    @

  • 13. Data: 2010-02-16 06:17:41
    Od: to <t...@a...xyz>

    Artur Miller wrote:

    > nienienie, zarówki halogenowe maj? to do siebie, ze trwa?o?ae spada ze
    > spadkiem napiecia (i jasno?ci? ?wiecenia)

    Tu mnie zaskoczyłeś. Jakieś źródło?

    --
    cokolwiek

  • 14. Data: 2010-02-16 07:05:19
    Od: Grzegorz <b...@b...com>

    Hello J_K_K !:
    > Użytkownik "Przemysław Bernat" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    >>
    > U mnie tam wszystkie wytrzymują podobnie - >= 30 kkm.
    > Trzy generacje Astry + Omega + Xantia + Passat + Escort + Ascona etc.

    Ja przed epoką xenonów wymieniałem komplet H4 raz na rok - czyli 25 do
    40 kkm.

    Ale jest inny problem - wibracje. Takie np. H3 po nawett małym puknięciu
    padały od razu ! Może więc to kwestia także odporności na wibracje ?

    A co do napięcia - w zasadzie w dzień to można by zmniejszyć napięcie do
    nawet 8 V, wtedy żarówki wytrzymają znacznie dłużej. Tylko na noc te 13,8.

    Aha - i najgorszy moment, to włączanie. Tzw. softstart zdecydowanie
    zwiększa trwałość halogenów - przetestowane na domowych 12V. Udar
    prądowy przeciąża miejsca, które są nieco cieńsze i klops ;-) !

    pzdrw.
    --
    Grzegorz

  • 15. Data: 2010-02-16 07:37:35
    Od: "wojtek" <a...@b...ccc>

    > M.in nowe PSA dzialaja na ok 14,4V i zarowki leca w nich niesamowicie
    > szybko.
    Mój teść ma P307 z 2002 roku i szlag mnie trafia bo wymieniłem już z 30-40
    żarówek a auto ma przejechane tylko 100kkm. Praktycznie co wymienię jedną to
    druga się przepala. Niby warto wymieniać obydwie ale już mam taką wprawę że
    mi się nie chce i wymieniam w minutę jak trzeba (wozi w schowku zawsze
    zapas). W dup.. z takimi żarówkami. U siebie mam na szczęscie xenon i miał
    być taki drogi w eksploatacji.. a wychodzi że to dobrodziejstwo nawet jak
    by miała paść przetwornica to wychodzi taniej.

    --
    Wojtek

  • 16. Data: 2010-02-16 08:37:27
    Od: wchpikus <w...@w...pl>

    Witam!

    > Aha - i najgorszy moment, to włączanie. Tzw. softstart zdecydowanie
    > zwiększa trwałość halogenów.....

    Dokladnie.
    Ja mam zamontowany uklad rozgrzewajacy wlokna przez ok 10 sek, potem
    podaje pelne zasilanie.
    Bez tego ukladu zarowki padaly co 2-3 miesiace, z ukladem mam juz je 5 i
    nic sie nie dzieje.

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2010-02-16 08:51:45
    Temat: Re: Dlaczego H7 jest 2x dro?sza ni? H4?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On 16 Feb 2010 06:17:41 +0100, to wrote:

    >Tu mnie zaskoczyłeś. Jakieś źródło?

    Cykl halogenowy.
    Ale to raczej w jakims mocno nienormalnym zakresie pracy dopiero.

    J.

  • 18. Data: 2010-02-16 08:54:42
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "wojtek" <a...@b...ccc> napisał w wiadomości
    > Mój teść ma P307 z 2002 roku i szlag mnie trafia bo wymieniłem już z 30-40
    > żarówek a auto ma przejechane tylko 100kkm. Praktycznie co wymienię jedną
    > to druga się przepala.

    ale rozumiem, ze drążyleś temat i zdązyleś sie dowiedziec, ze najczęsciej to
    nie pada żarówka, tylko śniedzieje wypalony styk żarówki, ktory w 307 (i
    moze innych też) jest skopany.
    Często wystarczy wyczyścić te blaszki i żarówka świeci nadal. Owszem czasem
    sie przepala i zwykle jej stopien zużycia spowodowany jest również przez
    słaby styk zarówki.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 19. Data: 2010-02-16 08:57:15
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    "Przemysław Bernat" <p...@w...pl> wrote in message

    > Myślisz, że trzy sztuki samochodów, dwóch różnych marek miały tak samo
    > skopane regulatory napięcia? I w żadnym, prócz palenia żarówek nie było
    > innych problemów z wyposażeniem elektrycznym.

    Ja mam drugi z kolei samochod z zarowkami H7 i zmieniam nie czesciej niz raz
    w roku (w poprzednim mialem nawet modul "skandynawski", ktory wlacza
    automatycznie swiatla mijania po wlaczeniu silnika). Z jednym wyjatkiem -
    jak "na szybko" kupilem zarowke z hipermarketu, to wytrzymala dwa
    miesiace...

    --
    Axel

  • 20. Data: 2010-02-16 09:16:15
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Kuba (aka cita) pisze:

> [...]
    > Często wystarczy wyczyścić te blaszki i żarówka świeci nadal. Owszem
    > czasem sie przepala i zwykle jej stopien zużycia spowodowany jest

    Ale tam wszystkie zarowki _przepalają się_ na potęgę, łącznie z
    podświetleniem panelu klimatyzacji :)

    Pozdrawiam
    Paweł