  • 1. Data: 2009-02-28 15:17:57
    Temat: Dlaczego do tej pory nie ma telefonów z bateriąsłoneczną?
    Od: r...@m...com

    Witam,
    tak się zastanawiam i dochodzę do wniosku ze byłby to dobry patent w podróży.
    z tyłu większości telefonów zmieścił by się mini panel słoneczny np 8x4 cm (32
    cm2) który przy sprawności 15% ogniw monokrystalicznych dał by moc ok 0,5W.
    Przy 5V mogłoby to ładować baterię prądem 100mA, zatem w jeden słoneczny letni
    dzień naładowałaby w pełni typową baterię w telefonie (3,7V 800-1100mAh).

  • 2. Data: 2009-02-28 15:22:39
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik <r...@m...com> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > tak się zastanawiam i dochodzę do wniosku ze byłby to dobry patent w
    > podróży.

    Po co od razu telefon z panelem. Moglyby byc tez dolaczane ladowarki z
    takimz panelem...

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2009-02-28 15:31:09
    Od: Szadzik <w...@o...pl>

    r...@m...com pisze:
> [...]
    > dzień naładowałaby w pełni typową baterię w telefonie (3,7V 800-1100mAh).

    Kto powiedział że nie ma? A Samsung Earth?

    Szadzik

  • 4. Data: 2009-02-28 16:01:25
    Od: r...@m...com

    > Kto powiedział że nie ma? A Samsung Earth?

    Dopiero teraz, wcześniej nikt nie pomyślał... w tym taki lider jak Nokia.

  • 5. Data: 2009-02-28 16:02:11
    Od: r...@m...com

    > Użytkownik <r...@m...com> napisał w wiadomości
    >
    > Po co od razu telefon z panelem. Moglyby byc tez dolaczane ladowarki z
    > takimz panelem...

    W telefonie poręczniejsze i wygodniejsze, nie trzeba nosić dodatkowych
    urządzeń, a awaryjnie można podładować telefon w taki sposób.

  • 6. Data: 2009-02-28 16:20:29
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:1a16.000000c9.49a95fd5@newsgate.onet.pl, *Użytkownik* wrote:

    > Dopiero teraz, wcześniej nikt nie pomyślał... w tym taki lider jak
    > Nokia.

    Teraz to bredzisz. Albo za mlody w GSM jestes ;-)
    Juz w latach 90tych - dokladnie okolo 1997 Nokia ZTCP 1610/1611 posiadala
    baterie sloneczna.
    http://press.nokia.com/PR/199703/775637_5.html

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 7. Data: 2009-03-01 08:49:24
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 28 Feb 2009 16:17:57 +0100, r...@m...com wrote:
> [...]
    >dzień naładowałaby w pełni typową baterię w telefonie (3,7V 800-1100mAh).

    W praktyce byloby znacznie gorzej - zachmurzenie, kad padania.
    Pilnowalbys zeby byla zawsze zwrocona ku sloncu ?

    No i by sie nie naladowaly. W sumie malo uzyteczne.
    Choc w dobrych warunkach zawsze by sie czas wydluzyl.

    Ale jak ktos bardzo chce .. jest troche takich ladowarek na allegro.

    J.