  • 1. Data: 2023-10-30 10:41:37
    Temat: Dlaczego elektryki sa drogie?
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    Dlaczego elektryki są drogie?
    bo mogą :(

    Hondy i GM chciały zrobić coś tańszego ale jak zwykle nie wyszło ?
    "Honda chciała pójść po rozum do głowy i sprzymierzyć się z GM, żeby
    produkować tanie auta elektryczne
    Drogie już produkuje w postaci modelu Prologue, czyli hondowskiej wersji
    Chevroleta Blazera. Obiecywano to od zeszłego roku, aż tu dziś - klops.
    Projekt nie dojdzie jednak do skutku. Księgowi amerykańscy i japońscy
    dokonali skomplikowanych obliczeń i wyszło im, że na tym biznesie
    zamiast stu milionów wagonów złota zarobiliby pewnie tylko pięćdziesiąt,
    a to się przecież nie opłaca."

    "Wygląda więc na to, że robienie tanich samochodów elektrycznych nie
    jest dobrym pomysłem. Od czasu do czasu producenci dostają takiego
    poczucia misji, że zrobią tanie wozy na prąd, zelektryfikują
    społeczeństwo, spadnie emisja CO2 i zapanuje powszechne szczęście. Potem
    jednak przypominają sobie, że ich głównym celem jest zarabianie
    absurdalnych ilości pieniędzy i wraca im rozum, pozostają więc przy
    autach bardzo drogich. Przypomnę, że w Polsce, poza chlubnym wyjątkiem
    Citroena e-C3 i niezbyt udanej sprzedażowo Dacii Spring, przeciętne auto
    elektryczne kosztuje ok. 180 tys. zł. "

    Wniosek z tego taki, że tanich aut już nie należy oczekiwać., spalinowe
    będą drogie ze względu na normy euro a elektryczne bo mogą, jedynie
    Tesla cos tam próbuje ale w sumie kosztem klienta robiąc auta prawie
    nienaprawialne mechanicznie i karoseryjnie, bo to sa odlewy aluminiowe,
    niewymienne.

    https://spidersweb.pl/autoblog/tanie-samochody-elekt
    ryczne-honda-gm-koniec/

    --
    Janusz

  • 2. Data: 2023-10-30 18:16:14
    Temat: Re: Dlaczego elektryki sa drogie?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:uhnte0$oji$2$Janusz@news.chmurka.net>
    user Janusz pisze tak:

> [...]
    >
    > Hondy i GM chciały zrobić coś tańszego ale jak zwykle nie wyszło ?
    > "Honda chciała pójść po rozum do głowy i sprzymierzyć się z GM, żeby

    ile taki tani miałby kosztować?

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    #jebac fliperów pasozytów hieny cmentarne

  • 3. Data: 2023-10-30 18:31:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.10.2023 o 10:41, Janusz pisze:

    > Wniosek z tego taki, że tanich aut już nie należy oczekiwać., spalinowe
    > będą drogie ze względu na normy euro a elektryczne bo mogą,

    Niemożliwe - ktoś widać miał podstawy ekonomii i mówili o dobrach
    komplementarnych.

    dziwneniepowinnowyjscinaczej.jpeg

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 4. Data: 2023-10-30 18:56:22
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 30.10.2023 o 18:16, PiteR pisze:

    > ile taki tani miałby kosztować?

    A ile jesteś gotowy zapłacić na wymarzony/wystarczający samochód?
    Skoro konstrukcja silnika elektrycznego jest prostsza, i o rząd
    wielkości tańsza w wykonaniu niż porównywalnej mocy spalinowego silnika,
    dodatkowo brak jest skrzyni biegów, a same baterie potaniały, to chyba
    logiczne, że elektryk powinien być tańszy niż porównywalny spalinowy.
    No qrwa nie jest, w żadnej marce, w żadnym segmencie.

  • 5. Data: 2023-10-30 22:18:30
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Mon, 30 Oct 2023 18:56:22 +0100, użytkownik nadir napisał:

    > to chyba logiczne, że elektryk powinien być tańszy niż porównywalny
    > spalinowy.
    > No qrwa nie jest, w żadnej marce, w żadnym segmencie.

    Myślcie, chłopcy :) Cena jest efektem gry podaży z popytem razy faza
    wdrożenia technologii. Nic tu nie ma o kosztach wytwarzania. Ale i owszem,
    za jakieś 30-50 lat, o ile jeszcze będziemy istnieć i mieć ochotę na
    samochód, elektryk będzie sporo tańszy (relatywnie, oczywiście) aniżeli
    porównywalny spaliniak.

    --
    Jacek

  • 6. Data: 2023-10-31 09:25:58
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 30.10.2023 o 22:18, Jacek pisze:

    > Myślcie, chłopcy :) Cena jest efektem gry podaży z popytem razy faza
    > wdrożenia technologii. Nic tu nie ma o kosztach wytwarzania.

    Ale piszesz o lokalnym polsko-europejskim grajdołku czy ogólne? Bo są na
    tym globie miejsca/kraje gdzie nie tylko samochody, i nie tylko
    elektryczne, mają ceny przedstawiające ich faktyczną wartość.
    A technologię wdraża i rozwija się właśnie po to, żeby podaż nadążała za
    popytem, bez obciążania obywateli obywateli nadmiernymi daniami i
    pierdolenia o pseudoekologi.

    > Ale i owszem,
    > za jakieś 30-50 lat, o ile jeszcze będziemy istnieć i mieć ochotę na
    > samochód, elektryk będzie sporo tańszy (relatywnie, oczywiście) aniżeli
    > porównywalny spaliniak.

    Za 30-50 lat nawet jak ktoś będzie miał ochotę na samochód, to będzie
    mógł co najwyżej pooglądać go na zdjęciach dziadka. Podróżować będzie
    się, o ile pozwolą, w zbiorowych środkach transportu. Ewentualnie
    pozwolą na tydzień wynająć autonomiczne gówno, żeby odbyć pielgrzymkę
    śladami faszystowsko-komunistycznych bohaterów.
    Myśl staruszku! O dzieciach, wnukach a nie tylko o władnej dupie.

  • 7. Data: 2023-10-31 11:00:04
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 31.10.2023 o 09:25, nadir pisze:

> [...]
    > A technologię wdraża i rozwija się właśnie po to, żeby podaż nadążała za
    > popytem, bez obciążania obywateli obywateli nadmiernymi daniami i

    Też dzięki elektrykom będzie Cię stać na samochód. Przez jakiś czas.

    > Za 30-50 lat nawet jak ktoś będzie miał ochotę na samochód, to będzie
    > mógł co najwyżej pooglądać go na zdjęciach dziadka. Podróżować będzie
    > się, o ile pozwolą, w zbiorowych środkach transportu.

    A konie?

  • 8. Data: 2023-10-31 11:08:33
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 31.10.2023 o 11:00, io pisze:

    > A konie?

    Cóż ja poradzę na twoje fiksacje? Ale możesz sobie zwalić, nie krępuj się.

  • 9. Data: 2023-10-31 11:42:25
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 31.10.2023 o 11:08, nadir pisze:

    > Cóż ja poradzę na twoje fiksacje? Ale możesz sobie zwalić, nie krępuj się.

    Konie były przed twoimi.

  • 10. Data: 2023-10-31 12:53:44
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Tue, 31 Oct 2023 11:42:25 +0100, użytkownik io napisał:

    > Konie były przed twoimi.

    Chłopcy, przestańcie się okładać tymi szpadelkami w tej piaskownicy... :)
    Takie są newsy jaki poziom dyskusji.

    --
    Jacek