  • 1. Data: 2023-10-28 11:33:48
    Temat: V2G (tylko Leaf?) - jak działa ładowarka
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    Jak jest podłączana ładowarka V2G (chodzi mi o oddawanie energii z
    auta)? Nie mam żadnej konkretnej na myśli, na razie tylko pomysł w głowie.
    Ma jakieś wyjście DC?
    Da się to połączyć z systemem PV offgrid (wyjście load odseparowane od
    wejścia 'grid', gdzie grid to może być sieć albo np. generator)?

    Lukasz

  • 2. Data: 2023-10-28 23:05:21
    Temat: Re: V2G (tylko Leaf?) - jak działa ładowarka
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2023-10-28 o 11:33, ddddddddddd pisze:
> [...]
    > Da się to połączyć z systemem PV offgrid (wyjście load odseparowane od
    > wejścia 'grid', gdzie grid to może być sieć albo np. generator)?

    Trzeba mieć przetwornicę, coś jak falownik foto. Nie wiem czy są wersje
    offgridowe...

    L.

  • 3. Data: 2023-10-29 07:53:03
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-10-2023 o 11:33, ddddddddddd pisze:
    > Jak jest podłączana ładowarka V2G (chodzi mi o oddawanie energii z
    > auta)? Nie mam żadnej konkretnej na myśli, na razie tylko pomysł w głowie.
    > Ma jakieś wyjście DC?

    No ma - to samo co wejście, czyli Chademo.
    Czyli pomysł czysto teoretyczny, bo ładowarka DC kosztuje kilkaset
    tysięcy zł, a taka z V2G pewnie jeszcze więcej.

    Już lepiej kupić Hyundai/Kia (najnowsze modele), tam możesz użyć wprost
    energii ze zwykłego gniazdka 230V.

  • 4. Data: 2023-10-29 13:19:35
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 29/10/2023 06:53, Cavallino wrote:

    > No ma - to samo co wejście, czyli Chademo.

    bardziej mnie interesuje podłączenie takiej ładowarki od strony domu

    > Czyli pomysł czysto teoretyczny, bo ładowarka DC kosztuje kilkaset
    > tysięcy zł, a taka z V2G pewnie jeszcze więcej.

    ostatnio na ebay'u widziałem ładowarkę V2G za ?700, jeden z dostawców
    pradu daje nowe za ?1500 (to już dużo, ale polować na tańszą można)

    > Już lepiej kupić Hyundai/Kia (najnowsze modele), tam możesz użyć wprost
    > energii ze zwykłego gniazdka 230V.

    ale ja bym chciał, żeby to robiło za dodatkowy magazyn energii do
    systemu offgrid (auto akurat jest mało używane). Pytanie czy da się to w
    ten sposób podłączyć (bo pewnie 'defaultowo' pracuje to jak inweter ongrid)

    Lukasz

  • 5. Data: 2023-10-29 13:19:40
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

  • 6. Data: 2023-10-30 06:42:30
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-10-2023 o 13:19, ddddddddddd pisze:

    > ostatnio na ebay'u widziałem ładowarkę V2G za ?700, jeden z dostawców
    > pradu daje nowe za ?1500 (to już dużo, ale polować na tańszą można)

    Ale z dwustronnym Chademo?

    > ale ja bym chciał, żeby to robiło za dodatkowy magazyn energii do
    > systemu offgrid

    Autu bez różnicy skąd dostanie prąd.
    Ale automatycznie nie będzie działać w tym przypadku i na ładowanie i na
    oddawanie prądu.
    Oddawanie wymaga włożenia do gniazda specjalnej przejściówki, więc
    trzeba to ręcznie różnicować.

  • 7. Data: 2023-10-30 07:27:44
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 30/10/2023 05:42, Cavallino wrote:

    > Ale z dwustronnym Chademo?

    tak, tutaj była niedawno za ?900:
    https://tiny.pl/cl9st

    przynajmniej dwóch sprzedawców energii (
    https://www.flexi-orb.com/electric-vehicles/vehicle-
    to-grid/ ) ma ten
    program wprowadzony pilotażowo - z tego co wyczytałem ostatnio jeden z
    nich kasował ?1500 czy ?1600 za ładowarkę, ale we wcześniejszej fazie
    chyba były tańsze/darmowe

> [...]
    > oddawanie prądu.
    > Oddawanie wymaga włożenia do gniazda specjalnej przejściówki, więc

    co to znaczy? nie da się ustawić że w danych godzinach będzie oddawał prąd?

    Rozważam to pod kątem dalszej przyszłości: przyjmując że i tak kiedyś
    będę zmieniał auto, mógłbym kupić kilkuletniego Leafa, który w
    połączeniu z PV, PC i ulgami w użytkowaniu elektrycznego samochodu
    firmowego mógłby mieć sens. PC liczyłem i w połączeniu z solarami i
    dotacją ma szansę się zwrócić. Auta nie liczyłem, ale jeśli przy zmianie
    miałbym zapłacić np 5k za coś czym wjadę do miasta, albo np 7k za coś co
    dodatkowo będzie pracować jako magazyn energii, to też może mieć sens.
    Przy czym nie planuję oddawać energii do sieci - po to mam magazyn
    energii plus planuję PC (która latem miałaby grzać CWU), żeby zużyć ją
    lokalnie

    Lukasz

  • 8. Data: 2023-10-30 07:29:03
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

  • 9. Data: 2023-10-30 07:30:28
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

> [...]

    Przy czym nie planuję oddawać energii do sieci - po to mam magazyn
    energii plus planuję PC (która latem miałaby grzać CWU), żeby zużyć ją
    lokalnie - a system 'offgrid' ogranicza koszty podłączenia

    Lukasz

  • 10. Data: 2023-10-30 09:10:26
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 30-10-2023 o 07:27, ddddddddddd pisze:

    > tak, tutaj była niedawno za ?900:
    > https://tiny.pl/cl9st

    O wynalazkach na UK musisz pytać w UK, a nie na polskich grupach.

> [...]
    > chyba były tańsze/darmowe

    > co to znaczy? nie da się ustawić że w danych godzinach będzie oddawał prąd?

    To znaczy, że żeby oddawał musisz włożyć do gniazda CCS przejściówkę z
    gniazdkiem 230v.
    A potem możesz sobie z tym gniazdkiem robić co chcesz, podłączyć dom
    przedłużaczem, czy co tam sobie życzysz.

    Ale żeby podłączyć auto do ładowania, musisz przejściówkę fizycznie
    wyjąć i w zamian zasilić auto z wtyczki type 2.

    > Rozważam to pod kątem dalszej przyszłości: przyjmując że i tak kiedyś
    > będę zmieniał auto, mógłbym kupić kilkuletniego Leafa,

    Pisałem powyżej o Hyundai.

    Jak to chodzi w Leafie, nie mam pojęcia, ale nie sądzę żeby był w stanie
    sterować oddawaniem prądu, znając jego przedpotopowy soft.
    Ale może wallbox będzie umiał.
    Pytaj w UK, u nas tego się nie praktykuje,a Chademo wychodzi z użycia.