  • 1. Data: 2023-10-28 20:50:44
    Temat: 0:58 / 24:09,,,Wodór jak LPG! Japończycy stworzyli instalację ciekłego wodoru pasującą do KAŻDEGO silnika.
    Od: _Master_ <...@...pl>

    Czy musimy się kisić w bateryjnym szlamie?

    https://www.youtube.com/watch?v=BfNBo0M5FWU

  • 2. Data: 2023-10-29 08:48:04
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 28.10.2023 o 20:50, _Master_ pisze:

    > Czy musimy się kisić w bateryjnym szlamie?
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=BfNBo0M5FWU

    A ty na pewno obejrzałeś podlinkowany film?
    Bo zasięg 45 czy 65 kilometrów na zbiorniku to trochę mało.
    Auta na wodór już były, głównym i nierozwiązanym problemem
    była niemożność bezstratnego zmagazynowania dużej ilości
    wodoru.
    Film pokazuje że dalej tego nie potrafią.
    "Paliwo" odparuje ci w 12 dni jeśli nie jeździsz.
    To nie nadaje się do produkcji i używania.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2023-10-29 09:20:18
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-10-29 o 08:48, RadosławF pisze:
    > To nie nadaje się do produkcji i używania.

    Elektryki też nie nadają się do produkcji i używania bo są

    za drogie aby się upowszechnić i niszczą PLANETĘ.

    Tutaj bierzesz już istniejący samochód i sprawiasz że z rury wydechowej
    wydobywa się para wodna.

    NIE O TO CHODZIŁO KIEDYŚ EKOLOGOM?

    IO twierdzi że mu z rury śmierdzi ;-)

  • 4. Data: 2023-10-29 09:20:23
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 29.10.2023 o 08:48, RadosławF pisze:
    > Bo zasięg 45 czy 65 kilometrów na zbiorniku to trochę mało.

    A ten sam zbiornik zasilający ogniwo wodorowe, a to silnik elektryczny
    to z 5 tyś kilometrów można zrobić.

    Robert

  • 5. Data: 2023-10-29 09:23:28
    Od: _Master_ <...@...pl>

    > A ten sam zbiornik zasilający ogniwo wodorowe, a to silnik elektryczny
    > to z 5 tyś kilometrów można zrobić.

    A potrafisz oszacować koszt zakupu i eksploatacji na przestrzeni 45 lat?

    I jakie to ma rzeczywiste skutki ekologiczne?

  • 6. Data: 2023-10-29 09:39:04
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 29.10.2023 o 09:23, _Master_ pisze:

    > A potrafisz oszacować koszt zakupu i eksploatacji na przestrzeni 45 lat?
    >
    > I jakie to ma rzeczywiste skutki ekologiczne?

    Nie potrafię. Tylko od strony technicznej to oceniam.

    Robert

  • 7. Data: 2023-10-29 09:41:09
    Od: _Master_ <...@...pl>

    > Nie potrafię. Tylko od strony technicznej to oceniam.

    A jak od strony technicznej oceniasz napęd z baterii?

  • 8. Data: 2023-10-29 10:14:35
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 29.10.2023 o 09:41, _Master_ pisze:

    > A jak od strony technicznej oceniasz napęd z baterii?

    Widzę tylko dobre strony tej technologii, złe umniejszam i odwracam
    wzrok uznając, że to cena rozwoju.

    Robert

  • 9. Data: 2023-10-29 14:54:55
    Od: _Master_ <...@...pl>

    > Widzę tylko dobre strony tej technologii, złe umniejszam i odwracam
    > wzrok uznając, że to cena rozwoju.

    Ja dostrzegam ogromne koszty wytworzenia pojazdu i problemy z
    wydolnością sieci energetycznej.

    Jeśli prawdą jest tak zły stan powietrza i ocieplenie będzie nas ZABIJAĆ
    to nie możemy czekać aż Kowalski poradzi sobie z "ceną rozwoju"
    Trzeba działać tu i teraz.

    Przy spalaniu wodoru unikamy produkcji niepotrzebnych aut a wodór i tak
    trzeba będzie pozyskiwać czy do ogniw paliwowych czy do SPALANIA.

    Elektryki to ślepa uliczka z której się będziemy śmiać taka samo jak z
    "JAKOŚCI" CD. Ani jakość ani wygoda.

    Jest jeszcze druga ewentualność że elektryki to tylko marketing
    wycierający sobie gębę ekologią

    Fuzja termojądrowa to pod względem technologi kosmiczna BREDNIA ale
    jednak ludzie próbują ją udoskonalać

  • 10. Data: 2023-10-29 19:38:00
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-10-29 o 14:54, _Master_ pisze:

    > Elektryki to ślepa uliczka z której się będziemy śmiać taka samo jak z
    > "JAKOŚCI" CD. Ani jakość ani wygoda.

    W samochodowym odtwarzaczu wystarczająca jakość
    i duża wygoda.