  • 1. Data: 2021-04-23 14:12:36
    Temat: Dławik PFC 3F żelazny - obliczanie
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    Witam
    Szukam wzorów na obliczenie dławika do prostownika 3 fazowego czyli 6
    pulsowego, ze względu na częstotliwość pracy takiego dławika (300hz)
    wchodziw rachubę tylko żelazny, no i nic nie mogę znaleźć konkretnego,
    są tylko wzory na transformatory.
    Dławik pracowałby w falowniku takim dość starym który kupiłem do pompy
    ciepła, tam kompresor ma 4,9KW, chcę zmniejszyć 'szarpanie' prądu po
    sieci i poprawić tag(a).
    Wychodzi mi z symulacji że wystarczyłby dławik 20mH na prąd 10-12A.
    Mam rdzeń od mikrofali 21cm2 przekrój, zastanawiam się czy wystarczy,
    problemem jest prąd nasycenia, jak go policzyć dla danej szczeliny.

    --
    Janusz

  • 2. Data: 2021-04-23 17:04:07
    Temat: Re: Dławik PFC 3F żelazny - obliczanie
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2021-04-23 o 14:12, Janusz pisze:
> [...]
    > Mam rdzeń od mikrofali 21cm2 przekrój, zastanawiam się czy wystarczy,
    > problemem jest prąd nasycenia, jak go policzyć dla danej szczeliny.

    Hasło: Poradnik Radioamatora.pdf

    Autor Marian Szczurek
    Rok wydania 1954
    Nie daję konkretnego linku, łatwo znaleźć.
    Cymes.

  • 3. Data: 2021-04-23 17:36:32
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-04-23 o 17:04, t-1 pisze:

    > Hasło: Poradnik Radioamatora.pdf
    >
    > Autor Marian Szczurek
    > Rok wydania 1954
    > Nie daję konkretnego linku, łatwo znaleźć.
    > Cymes.

    Dzięki :)

    --
    Janusz