  • 1. Data: 2021-04-21 20:10:35
    Temat: Wyłącznik różnicowoprądowy
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Wyłączniki różnicowoprądowe mamy typ AC (reaguje na przebiegi
    sinusoidalne), typ A (reaguje na sinus oraz przebiegi odkształcone) oraz
    typ B, który reaguje na sinus, odkształcony oraz na prądy ze składowa
    stałą i wyższymi częstotliwościami).
    Pytanie jest takie: jeżeli różnicówka typu AC wybija przy pracy
    urządzenia z zasilaczem elektronicznym, które jest sprawne i nie ma
    żadnego przebicia, to czy zmiana różnicówki na typ B załatwi problem?
    Inaczej mówiąc, czy różnicówka B będzie mniej "czuła" na prąd inny, niż
    sinus, czy wręcz przeciwnie?
    Pytam, bo taniej, niż różnicówka B wyjdzie mnie dobudowanie
    transformatora separującego.
    Ktoś się spotkał z takimi zjawiskami?
    Jacke

  • 2. Data: 2021-04-21 20:21:20
    Temat: Re: Wyłącznik różnicowoprądowy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >żadnego przebicia, to czy zmiana różnicówki na typ B załatwi problem?
    >Inaczej mówiąc, czy różnicówka B będzie mniej "czuła" na prąd inny,

    Po takim opisie, to ja bym sie spodziewal ze "wrecz przeciwnie", ale
    kto wie - moze ten nietypowy prad powoduje niewlasciwe wyzwolenia typu
    AC.

    Urzadzenie na pewno sprawne i bez przebicia ?

    Nie da sie go izolowac zewnetrznie, np na kawalku izolatora postawic,
    i kabelkiem bez bolca podlaczyc ?

    Tylko uwaga - jak ma przebicie, to moze wtedy kopac.

    Albo sam zasilacz sprawdzic - bo jak on izoluje, to urzadzenie juz
    nieistotne.

    J.

  • 3. Data: 2021-04-21 20:23:51
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-04-21 o 20:10, Jacek pisze:
> [...]
    > sinus, czy wręcz przeciwnie?
    > Pytam, bo taniej, niż różnicówka B wyjdzie mnie dobudowanie
    Ale wiesz że wtedy stracisz ochronę przez RCD? za trafem jak się
    chwycisz nawet obiema rękami biegunów to RCD nie wyleci.

    --
    Janusz

  • 4. Data: 2021-04-21 20:36:12
    Od: PeJot <P...@n...pl>

> [...]
    > urządzenia z zasilaczem elektronicznym, które jest sprawne i nie ma
    > żadnego przebicia, to czy zmiana różnicówki na typ B załatwi problem?

    Jaki to RCD i jakie urządzenie ? Urządzenie jest samo czy w towarzystwie ?

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 5. Data: 2021-04-21 21:33:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    >Ale wiesz że wtedy stracisz ochronę przez RCD? za trafem jak się
    >chwycisz nawet obiema rękami biegunów to RCD nie wyleci.

    Z roznicowka w takim chwycie tez nie wyleci.
    No chyba, ze przypadkiem.

    J.

  • 6. Data: 2021-04-21 21:54:57
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-04-21 o 21:33, J.F. pisze:

    > Z roznicowka w takim chwycie tez nie wyleci.
    Wyleci, w końcu na czymś stoisz i zamkniesz obwód, przy trafo
    seperacyjnym tak nie zamkniesz.

    --
    Janusz

  • 7. Data: 2021-04-21 22:09:21
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 21.04.2021 o 20:36, PeJot pisze:
    > Jaki to RCD i jakie urządzenie ? Urządzenie jest samo czy w towarzystwie ?
    RCD jest Moeller B16A 30 mA AC.
    Urządzenie to mały piecyk zasilany przez regulator fazowy sterowany ze
    sterownika PID. Urządzenie jest samo bez towarzystwa.
    Jacek

  • 8. Data: 2021-04-21 22:12:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup

    >Wyleci, w końcu na czymś stoisz

    Na podeszwach butow. Gumowych, czy poliuretanowych.
    A nizej na panelach.
    Albo na linoleum. Albo parkiecie. Czy kafelkach.
    A niechby nawet na golym betonie, suchym ..

  • 9. Data: 2021-04-22 05:53:15
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2021-04-21 o 22:09, Jacek pisze:
    > RCD jest Moeller B16A  30 mA AC.
    > Urządzenie to mały piecyk zasilany przez regulator fazowy sterowany ze
    > sterownika PID. Urządzenie jest samo bez towarzystwa.

    A w jakiej sytuacji RCD działa ?

    Moeller to nie najniższa półka, ale zacząłbym od sprawdzenia
    rzeczywistego prądu różnicowego który powoduje zadziałanie RCD.

    2ga sprawa, to przy regulacji fazowej pojawiają się wyższe harmoniczne
    prądu, tu *chyba* lepszy byłby RCD B.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 10. Data: 2021-04-22 10:55:55
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 21 Apr 2021 22:12:00 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Na podeszwach butow. Gumowych, czy poliuretanowych.
    > A nizej na panelach.
    > Albo na linoleum. Albo parkiecie. Czy kafelkach.

    Ale samo ciało też ma swoją pojemność, nawet jak jest odizolowane
    zanim potencjały się wyrównają przez małą.chwilę prąd popłynie,
    zdąży zadziałać?

    --
    Marek