  • 1. Data: 2023-01-29 18:43:12
    Temat: Dobre kable - mały Jack.
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    Witam.

    Kombinowałem z uruchomieniem karty dźwiękowej i pojawił mi się
    przydźwięk w pianinie. Już miałem maila wysyłać, bo jeszcze 2 tygodnie
    gwarancji, ale pomyślałem, że go ponownie podłączę, bo może coś
    sie przekonfigurowało przez USB. Tylko dotknąłem tą metalową osłonką
    wtyczki USB do obudowy kompa i przydźwięk zniknął ;) Czyli kabel łapie
    pojemnościowo zakłócenia z kompa, albo monitora. Teraz zrobiłem
    eksperyment, mam Ugrent i chyba jakiś noname. Zamieniłem te kable,
    Ugrent buczy dużo bardziej.
    Cos polecacie, żeby ekran był poprawnie zrobiony? Mam kabel lepszej
    klasy, ale małego Jacka raczej nie da rady do niego przylutować, może są
    wtyczki dostosowane do grubych kabli?

    Potrzebuję kabelków ok 3m. Na pewno nie muszą to być jakieś super kable
    mikrofonowe, bo to karta dźwiekow -> pianino, pewnie poziom 775 mV.
    Aby poprawnie wykonane.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 2. Data: 2023-01-30 11:39:31
    Temat: Re: Dobre kable - mały Jack.
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Sun, 29 Jan 2023 18:43:12 +0100, Cezary Grądys pisze:
> [...]
    > pojemnościowo zakłócenia z kompa, albo monitora. Teraz zrobiłem
    > eksperyment, mam Ugrent i chyba jakiś noname. Zamieniłem te kable,

    Objawy są takie, że nie do końca zrzucałbym winę na kabel, chociaż tu
    rozumiem, że problem pojawia się po odpięciu USB od pianina? Więc może
    rzeczywiście to problem z ekranem.

    > Cos polecacie, żeby ekran był poprawnie zrobiony? Mam kabel lepszej
    > klasy, ale małego Jacka raczej nie da rady do niego przylutować, może są
    > wtyczki dostosowane do grubych kabli?

    Tego typu wtyczka spokojnie powinna zmieścić grubsze kable:
    https://allegro.pl/oferta/roxtone-rmj3ps-nn-wtyk-min
    i-jack-3-5-mm-stereo-12361027874

    Akurat prawie nie ma u mnie wtyków 3,5, ale mam jeden podobny, tylko
    kątowy i typowy kabel mikrofonowy wchodzi bez problemu (mają jakieś 6 mm
    grubości).

    > Potrzebuję kabelków ok 3m. Na pewno nie muszą to być jakieś super kable
    > mikrofonowe, bo to karta dźwiekow -> pianino, pewnie poziom 775 mV.
    > Aby poprawnie wykonane.

    Używam kabli mikrofonowych, najczęściej Cordial CMK222 X, np.:
    https://allegro.pl/oferta/cordial-cmk-222-bk-przewod
    -mikrofonowy-2x0-22mm-6805927406

    Czasem Klotz MY20x, np.:
    https://allegro.pl/oferta/klotz-my204-kabel-mikrofon
    owy-slim-cienki-2x0-22mm-8109435351

    Jak się je porządnie zlutuje to nie ma z nimi problemu.

    k.

  • 3. Data: 2023-01-30 15:34:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 29 Jan 2023 18:43:12 +0100, Cezary Grądys wrote:
> [...]
    > wtyczki USB do obudowy kompa i przydźwięk zniknął ;) Czyli kabel łapie
    > pojemnościowo zakłócenia z kompa, albo monitora.

    Nie bardzo rozumiem.
    Połaczyles "elektryczne pianino" z "kartą dzwiekową" kablem jack-jack?

    I zaczelo burczec pianino? Ktore jak sie domyslam ma wlasne glosniki i
    wzmacniacz?

    I przestaje burczec, jak sie sie kabelkiem USB-USB z pianina dotknie
    obudowy kompa?

    Bo hipoteza 1: pianino potrafi odegrac sygnal z karty.
    I to buczy?
    Kabelek przez ekran powinien połączyc masy kompa i pianina,
    tak samo, jak USB.
    Moze nie łączy? Sprawdzic opornosci.

    Hipoteza 2: przez ekran kabelka plynie prąd wyrownawczy masa-masa.
    I to on powoduje buczenie.
    Jak podlaczysz USB, to plynie inną drogą i buczenie sie zmniejsza.

    Masa kompa stacjonarnego polaczona z bolcem w sieci,
    masa pianinka ... podejrzewam, ze wisi. Ale jakies sprzezenie
    pojemnosciowe do sieci 230V moze miec.
    Moze wystarczy obrocic wtyczke pianinka w gniazdku?

    > Teraz zrobiłem
    > eksperyment, mam Ugrent i chyba jakiś noname. Zamieniłem te kable,
    > Ugrent buczy dużo bardziej.

    Ugreen chyba.

    J.

  • 4. Data: 2023-01-30 21:02:46
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 29.01.2023 o 18:43, Cezary Grądys pisze:
> [...]
    > wtyczki USB do obudowy kompa i przydźwięk zniknął ;) Czyli kabel łapie
    > pojemnościowo zakłócenia z kompa, albo monitora.

    Zrób jeszcze eksperyment i jeśli możliwe, obróć wtyki w zasilaniu tych
    urządzeń z 230V ale po kolei i nie wszystkie naraz. Czasem pomaga.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 5. Data: 2023-01-31 08:59:45
    Od: DaNsOuNd <d...@t...pl>

    W dniu 2023-01-29 o 18:43, Cezary Grądys pisze:
> [...]
    >
    > Potrzebuję kabelków ok 3m. Na pewno nie muszą to być jakieś super kable
    > mikrofonowe, bo to karta dźwiekow -> pianino, pewnie poziom 775 mV.

    Potrzebujesz urządzenia o nazwie DiBox. To nie wina kabli tylko układów
    zasilania Twoich urządzeń.

  • 6. Data: 2023-01-31 21:41:43
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 30.01.2023 o 11:39, Krzysztof Gajdemski pisze:
    > Objawy są takie, że nie do końca zrzucałbym winę na kabel, chociaż tu
    > rozumiem, że problem pojawia się po odpięciu USB od pianina? Więc może
    > rzeczywiście to problem z ekranem.

    Może niejasno opisałem. Poblem znika po połączeniu mas.
    Przydzwięk pochodzi z kabla połączonego do analogowego wejścia pianina,
    kabel ok 2-3 m nie podłączony nigdzie. Czyli słabo ekranowany.
    Jest to wina ekranu, bo jak podłączę tam kabel 'marki' Ugreen
    to objawy są 10 razy gorsze. Dlatego widzę, że różnioca w ekranowaniu.
    Ten lepszy, to jakaś firma krzak, nie mogę nawet napisu odcyfrować.
    Dlatego szukam po prostu kabla nadajacego się do audio, zakończonego
    wtyczkami mały Jack. Przecież te kable, to przeważnie nawet oplotu nie
    mają, tylko ekran jest nakrecony na środkowa żyłę, ze plastik widać.
    Kabel USB odegrał tylko taką rolę, że masy połączył ;)

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 7. Data: 2023-01-31 21:42:42
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    > Zrób jeszcze eksperyment i jeśli możliwe, obróć wtyki w zasilaniu tych
    > urządzeń z 230V ale po kolei i nie wszystkie naraz. Czasem pomaga.

    Obracałem, nie pomaga.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 8. Data: 2023-01-31 21:46:10
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 31.01.2023 o 08:59, DaNsOuNd pisze:

    > Potrzebujesz urządzenia o nazwie DiBox. To nie wina kabli tylko układów
    > zasilania Twoich urządzeń.

    Po części racja, ale ja studia nagraniowego nie potrzebuję, wystarczą mi
    kable jakości jaka była za PRLu. Jak będę mieć czas, to rozkręcę monitor
    i popatrzę, czy nie da sie wykleić folią miedzianą dekla tylnego.
    Albo wtyczki mały Jack, do których da radę podłączyć dość gruby kabel,
    taki jakby 2 osobne żyły sklejone. Mam parę m, podobno nadaje sie na
    mikrofonowy.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 9. Data: 2023-02-01 01:45:55
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 31.01.2023 o 21:41, Cezary Grądys pisze:

    > Może niejasno opisałem. Poblem znika po połączeniu mas.

    Skoro zdecydowałeś się na ten krok i działa, to dość dobre rozwiązanie.

    Nie sugerowałem tego wcześniej, bo zdarzają się sytuacje różnicy
    potencjałów i dochodzi do...tragedii. Ale jak działa, to po co drążyć
    temat? Wiele razy dodatkowe połączenie "mas" likwiduje przydźwięk czy
    zakłócenia i nie chodzi tutaj stricte o kabel/ekran bo jest to głównie
    związane z opornością wej/wyj dla połączenia. Im niższa/kompatybilna tym
    lepiej.
    (są też rozwiązania z dodatkowymi transformatorami, czy rezystorami w
    układzie).

    > Przydzwięk pochodzi z kabla połączonego do analogowego wejścia pianina,
    > kabel ok 2-3 m nie podłączony nigdzie. Czyli słabo ekranowany.

    Niekoniecznie, co wyżej starałem się opisać "debilnie prosto".

    > Jest to wina ekranu, bo jak podłączę tam kabel 'marki' Ugreen
    > to objawy są 10 razy gorsze. Dlatego widzę, że różnioca w ekranowaniu.

    OK, też się to zdarza.

> [...]
    > mają, tylko ekran jest nakrecony na środkowa żyłę, ze plastik widać.
    > Kabel USB odegrał tylko taką rolę, że masy połączył ;)

    Na Twoim miejscu, sam bym zrobił taki kabel, wykorzystując "dobry kabel"
    i "dobre wtyki" w sensie, kabel "grubas" i wtyki "pozłacane" ale nie
    szukałbym tutaj efektu. Skoro działa dodatkowe połączenie "mas" to bym
    kombinował w tym kierunku, skoro nie potrafisz znaleźć źródła zakłóceń
    ani zdefiniować oporności wyjściowej źródła vs oporność wejściowa
    wzmacniacza w rozumieniu "standard/właściwe".

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 10. Data: 2023-02-01 08:22:11
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 31 stycznia 2023 o 21:41:45 UTC+1 Cezary Grądys napisał(a):
    > Może niejasno opisałem. Poblem znika po połączeniu mas.
    > Przydzwięk pochodzi z kabla połączonego do analogowego wejścia pianina,
    > kabel ok 2-3 m nie podłączony nigdzie. Czyli słabo ekranowany.

    Aż dziwne to pisać - ale może go wyjmij też z pianina?