  • 1. Data: 2023-01-29 07:44:01
    Temat: wyłącznik hdd
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Robię wyłączniki dysków wewnętrznych, żeby nie wirowały
    i nie buczały kiedy są nieporzebne.

    Czy wystarczy odciąć +12v włącznikiem?

    https://i.stack.imgur.com/Rjbln.jpg

    Czy windows będzie niarczał i dać przekaźnik
    4 styki i koniecznie rozłączać +5v i +12v

    robię coś w tym stylu.

    https://www.aliexpress.com/item/1005002050529440.htm
    https://www.aliexpress.com/item/1005002354398565.htm
    https://www.aliexpress.com/item/1005004357832696.htm

    https://vivaldi.com https://freecommander.com
    https://www.irfanview.com https://www.veracrypt.fr
    https://www.faststone.org https://www.cpuid.com
    https://www.xnview.com https://www.hwinfo.com

  • 2. Data: 2023-01-29 10:14:44
    Temat: Re: wyłącznik hdd
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 29 Jan 2023 06:44:01 GMT, w <X...@1...0.0.1>,
    PiteR <e...@f...pl> napisał(-a):

    > Robię wyłączniki dysków wewnętrznych, żeby nie wirowały
    > i nie buczały kiedy są nieporzebne.

    A nie prościej skorzystać z APM?

    > Czy wystarczy odciąć +12v włącznikiem?

    Do uwalenia danych aż nadto :)

  • 3. Data: 2023-01-29 10:15:31
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 29 stycznia 2023 o 07:42:20 UTC+1 PiteR napisał(a):
    > Robię wyłączniki dysków wewnętrznych, żeby nie wirowały
    > i nie buczały kiedy są nieporzebne.

    Ale co tam masz?
    Różne windowsy?
    I śpisz w pokoju z serwerem?
    Dyski SATA czy IDE?
    Z dawnych czasów coś mi się kojarzy, że nie szło dobrze,
    jak na taśmie IDE jeden z podłączonych dysków był niezasilony.
    Z SATA nie próbowałem, ale pewnie pójdzie.

    > Czy wystarczy odciąć +12v włącznikiem?
    >
    > https://i.stack.imgur.com/Rjbln.jpg
    >
    > Czy windows będzie niarczał i dać przekaźnik
    > 4 styki i koniecznie rozłączać +5v i +12v

    Starczy na 2, po co masę rozłączać?
    I może być konieczne, nawet w Linuxie - jak mi się schrzanił
    w końcu (oczywiście ostatniego dnia przed Świetami - warto
    jednak robić backupy) pierwszy sektor artycji z /home
    to jakiś debilny demon wciąż go chciał czytać i dysk
    był praktycznie nieużyteczny, również na dobrych partycjach.

    No i co do tej głośności - jak to SATA to raczej oszczędzanie mechaniki, wentylator
    procka głośniejszy.
    Nawet od takuego 80GB SATA, co mi padł.
    Podmieniłem na 2 80GB IDE - tu słychać było, cichutko, ale o wiele głośniej niż w
    tamtym, ale się szybko przyzwyczaiłem.

    Do dziś zaś pamiętam dźwięki mojego pierwszego Conner 120MB, ciekawe, gdzie on jest?
    Ostatnio trafiłem na identyczny model, też z 1993, brzmiał tak samo.

  • 4. Data: 2023-01-29 11:53:06
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:dbfbc6b6-9ebd-4ccf-938a-5d6b8b73749en@googlegr
    oups.com>
    user Dawid Rutkowski pisze tak:

    > Ale co tam masz?

    ciekawe filmiki z youtuba

    > I śpisz w pokoju z serwerem?

    to pecet, wyłączanie włączanie tylko przed podaniem 230v

    > Dyski SATA czy IDE?

    sata
    ST1000DM003-1CH162 1000.2 GB

    > Starczy na 2, po co masę rozłączać?

    chciałem napisać 4 wyprowadzenia + 2 cewka

> [...]
    > SATA, co mi padł. Podmieniłem na 2 80GB IDE - tu słychać było,
    > cichutko, ale o wiele głośniej niż w tamtym, ale się szybko

    buczy i ucho wku.
    ST1000DM003-1CH162 1000.2 GB 7200 RPM 2170 hours

    wczoraj odłączyłem
    enjoy the silence.

    --
    Piter

    nowy MPC HC na 2000 days
    https://github.com/clsid2/mpc-hc/releases
    https://github.com/clsid2/mpc-hc/releases/download/2
    .0.0/MPC-HC.2.0.0.x64.zip

  • 5. Data: 2023-01-29 11:55:51
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:47ecthpjqblkoj89r6g6k7t8b9nj6953cg@4ax.com>
    user r...@k...pl pisze tak:

    > A nie prościej skorzystać z APM?

    Piekło wybrukowane APM
    Już byli tacy co korzystali i nic z tego nie wyszło.

  • 6. Data: 2023-01-29 12:02:44
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 29 Jan 2023 06:44:01 GMT, PiteR <e...@f...pl> wrote:
    > Robię wyłączniki dysków wewnętrznych, żeby nie wirowały
    > i nie buczały kiedy są nieporzebne.

    Bosh, hdparm -S /dev/sd*....

    --
    Marek

  • 7. Data: 2023-01-29 12:07:44
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 29 Jan 2023 10:53:06 GMT, PiteR <e...@f...pl> wrote:
    > ST1000DM003-1CH162 1000.2 GB 7200 RPM 2170 hours

    Dlatego do automatycznego spindown używa się dysków Toshiba a nie ST.
    Toshiby w firmware mają zawsze domyślnie aktywny spindown jeśli nie
    są w użyciu. Szczególnie mega to wygodne w użyciu z mikrokomputerami
    typu rpi.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2023-01-29 13:17:00
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 29.01.2023 o 12:02, Marek pisze:

    > Bosh, hdparm -S /dev/sd*....

    Na Windows? :)
    Press Windows + X and select the Disk Manager option;
    After loading all connected disks, right click on the HDD you want to
    disable and go to Properties;
    Click on the Driver tab;
    Click the Disable Device button.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 9. Data: 2023-01-29 13:53:40
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Na Windows? :)

    Na Windows tylko format i instalacja normalnego systemu pomoże ;)

    --
    Po 12-godzinej operacji ginekolog wychodzi ze szpitala i mówi:
    - Nareszcie jakieś twarze!

  • 10. Data: 2023-01-29 13:57:52
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Na Windows tylko format i instalacja normalnego systemu pomoże ;)

    Noale 4% światowego użycia desktopa nie może mieć racji :D
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>