  • 1. Data: 2021-04-27 11:49:21
    Temat: Dodatkowe opisy elementów na schemacie
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Cześć,

    Jest schemat. Na schemacie są elementy interfejsu użytkownika -- switche,
    diody LED, potencjometry, przełączniki, itd.

    Każdy z elementów ma oczywiście nazwę (S1, P1, LED1, itd.) i jakiś
    parametr (model, wartość), np. 10k, RED (dla LED-a), itd.

    Każdy z elementów ma też opis / przeznaczenie (np. Volume, Treble, Bass,
    Power, itd.).

    Jak radzicie sobie z opisaniem takiego elementu na schemacie?

    a) wpisujecie tylko wartość, a opis (że P1 to Volume, itd.) jest osobno
    (może jako tekst obok schematu, albo obok elementu)?

    b) wpisujecie w polu z wartością i wartość i opis (np. 10k / Volume)?

    c) jeszcze inaczej?

    --
    Pracownicy fabryki klejów, farb i lakierów wracali do domu przez
    gadający las.

  • 2. Data: 2021-04-27 13:12:38
    Temat: Re: Dodatkowe opisy elementów na schemacie
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

> [...]
    > (może jako tekst obok schematu, albo obok elementu)?
    >
    > b) wpisujecie w polu z wartością i wartość i opis (np. 10k / Volume)?

    Dodajemy kolejne pole. Przydatne również wtedy kiedy musisz użyć
    konkretnego typu elementu, a nie tylko wartości, chociaż wartość też się
    przydaje. Albo masz listę elementów których możesz w danym miejscu użyć.
    Ale program musi to umożliwiać.

    Pozdrawiam

    DD

  • 3. Data: 2021-04-27 15:33:17
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_> wrote:

> [...]
    > konkretnego typu elementu, a nie tylko wartości, chociaż wartość też się
    > przydaje. Albo masz listę elementów których możesz w danym miejscu użyć.

    Mój, zdaje się, nie umożliwia (Eagle 7.4.0) :(

    --
    Spotyka się dwóch Polaków. Dawno się nie widzieli.
    - Co tam u ciebie?

  • 4. Data: 2021-04-27 15:36:35
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Arnold Ziffel <a...@h...invalid> wrote:

    > Mój, zdaje się, nie umożliwia (Eagle 7.4.0) :(

    Hm, pogrzebałem i jednak umożliwia. Można dodawać atrybuty i je wyświetlać
    na schemacie. Tylko że wygląda to dramatycznie, bo tekst jest chyba w
    zupełnie przypadkowym miejscu, zaciemniając element i oznaczenia pinów i
    zdaje się, że nie ma (albo nie mogę znaleźć) możliwości przesunięcia go...

    --
    Mistrz w pchnieciu kula do trenera:
    - Dzis musze pokazac klase... na trybunie siedzi moja tesciowa.