  • 1. Data: 2021-05-11 21:13:14
    Temat: Drukarka Xerox Phaser 3020B do PCB
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Hej,

    Kiedyś już pytałem, potem temat umarł, ale znowu pytam. Chcę zmienić
    drukarkę. Wybrałem laserówkę Xerox Phaser 3020V_BI -- prosta, tania,
    z WiFi, bez zbędnych bajerów.

    Mam tylko jedno zastosowanie (i stąd post tu) -- chcę drukować na papierze
    do termotransferu i na kalce technicznej (fototransfer). Właściwie to
    będzie główne zastosowanie tej drukarki.

    Czy ktoś ma tę drukarkę i może potwierdzić, że nadaje się ona do tego? Jak
    z poziomem zaczernienia (a najlepiej -- czy można go regulować)? W obecnym
    Samsungu (SCX-4500) musiałem ustawić poziom zaczernienia na minimum,
    inaczej cienkie ścieżki źle naświetlały się potem na folii (negatywowej,
    czyli ścieżki białe a reszta czarna).

    Pewnie będą uwagi, że nikt dziś nie robi PCB w domu, bo zamawia się z Chin
    (z jakiegoś powodu zawsze są takie komentarze, gdy ktoś porusza temat
    robienia PCB w domu) i że folia Ulano w atramentówce daje lepsze
    rezultaty, niż kalka techniczna w laserówce, ale laserówka daje mi
    wystarczające rezultaty (ścieżki 8 mils wychodzą bez problemu, mniejszych
    nie robię), więc samej techniki nie chcę zmieniać.

    Dodatkowo: jakie opcje autoryzacji WiFi ma ta drukarka? Jest tylko
    WPA2-PSK ("personal", dzielone hasło) czy obsługuje też EAP z nazwą
    użytkownika i hasłem per urządzenie ("enterprise", autoryzacja przez
    Radius)? Moje domowe WiFi korzysta z Radiusa i nie chcę stawiać drugiego
    AP specjalnie dla drukarki (choć jak będzie potrzeba, to postawię).

    Dzięki!

    --
    Na gałęzi wiszą sobie 3 nietoperze i rozmawiają ze sobą.
    W pewnej chwili jeden z nich zaniemówił i jak sprężyna stanął głowa

  • 2. Data: 2021-06-22 18:23:29
    Temat: Re: Drukarka Xerox Phaser 3020B do PCB
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Arnold Ziffel <a...@h...invalid> wrote:

    > Czy ktoś ma tę drukarkę i może potwierdzić, że nadaje się ona do tego?

    Nie było odpowiedzi więc spieszę donieść, że kupiłem (już jakiś czas temu)
    i że się nadaje. Przetestowałem i termotransfer i fototransfer, jest OK na
    domyślnych ustawieniach (fototransfer wychodzi trochę blady, ale kontrast
    jest wystarczający, żeby wyszły ostre krawędzie ścieżek, więc nie
    grzebałem w ustawieniach). Pod Linuksem też nie ma żadnego problemu.

> [...]
    > Radius)? Moje domowe WiFi korzysta z Radiusa i nie chcę stawiać drugiego
    > AP specjalnie dla drukarki (choć jak będzie potrzeba, to postawię).

    Nie obsługuje. Tylko WPA2-PSK. Postawiłem osobny AP specjalnie dla
    drukarki. To w sumie jedyna wada, jaką widzę, ale nie dyskwalifikująca.

    Ogólnie jestem zadowolony.

    --
    - Tatku... a czy jak Mikołaj będzie wchodził kominem, to się nie podpali?
    - Masz rację aniołku. Lepiej zgaśmy ten ogień.