  • 1. Data: 2021-05-05 18:49:12
    Temat: Jak sprawdzic lampę UV ?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Lampa UV nie świeci.
    Czy żarówkę UV do lampy można sprawdzić w prosty sposób?
    Żarówka 5W, przed tym jakaś elektronika bo urządzenie leci z zasilacza 24VDC.
    Żarówka "na oko" wygląda jak nowa, żadnych naleciałości, zaczernień, zadymień.
    Drugiej żarówki na próbę nie ma.

  • 2. Data: 2021-05-05 22:16:43
    Temat: Re: Jak sprawdzic lampę UV ?
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2021-05-05 o 18:49, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > 24VDC.
    > Żarówka "na oko" wygląda jak nowa, żadnych naleciałości, zaczernień,

    Żarówka czy świetlówka?

  • 3. Data: 2021-05-06 08:57:20
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A jak to nazwać?
    Palnik, promiennik, lampa?
    Przykład: Osram Puritec UV-C, Philips TUV,
    Żarniki (elektrody) ma przy każdej z końcówek.

    -----

  • 4. Data: 2021-05-06 10:41:24
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-05-06 o 08:57, ąćęłńóśźż pisze:
    > A jak to nazwać?
    > Palnik, promiennik, lampa?
    > Przykład: Osram Puritec UV-C, Philips TUV,
    > Żarniki (elektrody) ma przy każdej z końcówek.
    >

    > -----

    Świetlówka, żarniki służą tylko do podgrzania gazu przy starcie, świeci
    łuk elektryczny w gazie. Jak żarniki mają przejście (sprawdź omomierzem)
    to padła elektronika, można podmienić ze zwykłej świetlówki 5-8W.

    --
    Janusz

  • 5. Data: 2021-05-06 12:42:21
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No właśnie tego nie można sprawdzić w oprawce dwubiegunowej (G23).
    Elektronika jest firmowa (inwerter, a przed nim płytka główna).
    Tym niemniej dostałem się do lampy i widać zaszarzenie szkła na wysokości elektrod,
    jedna z elektrod też dziwnie wygląda, co daje
    szanse że to tylko koniec żarówki a nie elektroniki.

    -----

  • 6. Data: 2021-05-06 13:55:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 6 May 2021 12:42:21 +0200, ąćęłńóśźż wrote:
    > No właśnie tego nie można sprawdzić w oprawce dwubiegunowej (G23).

    W tym trzonku moze byc schowany zaplonnik i "zwykla" swietlowka z
    zarnikami.
    Taka z zaplonnikiem powinna miec dosc niski opor na zimno.

    Ale moze to te byc lampa z gatunku "zimna katoda".

> [...]
    jedna z elektrod też dziwnie wygląda, co daje
    > szanse że to tylko koniec żarówki a nie elektroniki.

    Zaszarzenie po pewnym czasie uzywania jest normalne, i nie swiadcy od
    razu o uszkodzeniu.
    Elektroniczny inwerter ma szanse zaswiecic swietlowke nawet z
    przerwanymi zarnikami.

    To jest taka do dezynfekcji, czy do dyskoteki/paznokci itp?
    Jesli przezroczysta, to moze widac w czy skretki sa cale.

    Z kolei inwerter mogl sie uszkodzic, dosc popularne.
    Bywa tez latwo naprawialne.
    Zmierz napiecie na swietlowce.
    Ewentualnie podlacz inna swietlowke ... lub ta do innej oprawy.

    > -----

    J.

  • 7. Data: 2021-05-06 14:23:23
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Do dezynfekcji (UVC).
    Na oko skrętki całe, ale jedna dziwna, bo niby w kolorze grafitowym, lecz w jednym
    miejscu w jasnopopielatym.
    Kupiłem coś używanego co nie działa (z prawem zwrotu), i nie chcę niczego rozkręcać
    poza ewentualną wymianą żarówki (oryginał 85 zł,
    zamiennik 20 zł).
    Osłona palnika zabezpieczona magnesem (jeżeli nie słychać kontaktronu to może być
    realizowane elektronicznie?).
    Tak swoją drogą to jakie napięcie podawane jest na elektrody?

    -----

  • 8. Data: 2021-05-06 15:32:18
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-05-06 o 14:23, ąćęłńóśźż pisze:
    > Do dezynfekcji (UVC).
    > Na oko skrętki całe, ale jedna dziwna, bo niby w kolorze grafitowym,
    > lecz w jednym miejscu w jasnopopielatym.
    Widać przerwę?

    > Kupiłem coś używanego co nie działa (z prawem zwrotu), i nie chcę
    > niczego rozkręcać poza ewentualną wymianą żarówki (oryginał 85 zł,
    > zamiennik 20 zł).
    No to kup zamiennik i sprawdź.

    > Osłona palnika zabezpieczona magnesem (jeżeli nie słychać kontaktronu to
    > może być realizowane elektronicznie?).
    > Tak swoją drogą to jakie napięcie podawane jest na elektrody?
    Przy starcie kilkaset volt potem prąd i zarazem napięcie ogranicza
    dławik, najczęściej jest to 100-150V. Ale częstotliwość dość wysoka i
    byle jakim miernikiem nie zmierzysz napięcia.

    --
    Janusz

  • 9. Data: 2021-05-06 15:34:28
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-05-06 o 13:55, J.F pisze:

    > W tym trzonku moze byc schowany zaplonnik i "zwykla" swietlowka z
    > zarnikami.
    > Taka z zaplonnikiem powinna miec dosc niski opor na zimno.
    >
    > Ale moze to te byc lampa z gatunku "zimna katoda".
    Przecież pisze że ma żąrniki, lampy z zimną katodą są cienkie (3-4mm)
    i są w podświetleniach matryc, i do zapłonu potrzebują parę kilovoltów.--
    Janusz

  • 10. Data: 2021-05-06 17:45:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 6 May 2021 15:34:28 +0200, Janusz wrote:

    > Przecież pisze że ma żąrniki,

    Cos tam pisal, ale niewyraznie :-)

    > lampy z zimną katodą są cienkie (3-4mm)

    a nie moga byc grube ?

    > i są w podświetleniach matryc,
    >i do zapłonu potrzebują parę kilovoltów.--

    Zwykla swietlowka na zimno do zaplonu potrzebuje kilkaset.

    J.