  • 1. Data: 2020-07-15 19:18:12
    Temat: Dwa HDD z Windows - boot tylko z 'dodatkowego'
    Od: Pawel 'Jarod' <P...@s...xx>

    Witam,

    Jest sobie normalnie działający komputer z Windows 7 (MB = Intel Z97). Chciałem
    uruchomić ten Windows 7 z podłączonym
    HDD z innego kompa, na którym jest zainstalowany jest Windows XP żeby przegrać dane
    ale za cholerę nie mogę się zbootować
    do Windows 7 (miałem ten sam problem jakieś pół roku temu z innym podłączonym dyskiem
    na którym był Windows 7).
    Ręczny wybór z boot menu nie pomaga, usuniecie dodatkowego dysku z kolejki bootowania
    w UEFI nie działa.
    Uruchomienie z USB z Clover'em też nie pomaga. Usunąłem też flagę boot dla partycji z
    Windows XP, bez skutku.
    Trochę już nie mam pomysłu co dalej rzeźbić. Jakieś pomysły?

    PS. Jakiś live Linux z USB odpada. Muszę się uruchomić do tych Windowsów.

  • 2. Data: 2020-07-15 19:27:49
    Temat: Re: Dwa HDD z Windows - boot tylko z 'dodatkowego'
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Wed, 15 Jul 2020 19:18:12 +0200, Pawel 'Jarod' wrote:

    > PS. Jakiś live Linux z USB odpada. Muszę się uruchomić do tych Windowsów.

    Podepnij mu zasilanie (temu dysku) po tym jak Win 7 wystartuje.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 3. Data: 2020-07-15 19:31:49
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/07/2020 19:18, Pawel 'Jarod' wrote:
    > Jakieś pomysły?

    Obudowa HDD. A nawet sama przelotka HDD USB. Warto mieć w przydasiach.

  • 4. Data: 2020-07-15 20:41:32
    Od: Pawel 'Jarod' <P...@s...xx>

    On 2020-07-15 19:31, heby wrote:

    > Obudowa HDD. A nawet sama przelotka HDD USB. Warto mieć w przydasiach.

    Nawet jak bym miał nową obudowę to nie dam razy przełożyć talerzy ;-).
    Zapewne chodziło Ci o kieszeń. Nie mam mam wolnej zatoki na taką ale opcja
    z jakimś adpatero/konwerterem USB faktycznie może być dobra.

  • 5. Data: 2020-07-15 20:41:33
    Od: Pawel 'Jarod' <P...@s...xx>

    On 2020-07-15 19:27, Roman Tyczka wrote:

    > Podepnij mu zasilanie (temu dysku) po tym jak Win 7 wystartuje.

    Po pełnym wystartowaniu i podłączeniu nie widać temu dysku. Odświeżenie w menadżerze
    urządzeń nie pomaga.
    To samo jak zastosuję wariację a'la western czyli podłączenie od razu po zobaczeniu
    loga Windows.

  • 6. Data: 2020-07-15 20:58:56
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 15/07/2020 18:18, Pawel 'Jarod' wrote:
    > PS. Jakiś live Linux z USB odpada. Muszę się uruchomić do tych Windowsów.

    Linux z płytki/USB ogarnie wszystko, NTFS FAT32 co tam masz w tym
    Windows XP. No ale jak sie nie chce najprostszego rozwiązania z
    Linuksem, no to trzeba rzeźbić... ;)

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 7. Data: 2020-07-15 21:12:01
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/07/2020 20:41, Pawel 'Jarod' wrote:
    > Nawet jak bym miał nową obudowę to nie dam razy przełożyć talerzy ;-).

    Wystarczy sam HDD.

    > Zapewne chodziło Ci o kieszeń.

    Nie, chodziło mi o przelotkę SATA/IDE do USB.

    https://allegro.pl/oferta/przejsciowka-usb-na-sata-a
    ta-dysk-2-5-3-5-zasilacz-9427613700

    Przy czym zaznaczam że ta jest podła bo:
    1) ma bardzo kiepski zasilacz (w sensie potrafi zdechnąć)
    2) łacze jest niestabilne na dłuższą metę (czyli tygodnie pracy)

  • 8. Data: 2020-07-15 21:13:08
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    > Po pełnym wystartowaniu i podłączeniu nie widać temu dysku. Odświeżenie
    > w menadżerze urządzeń nie pomaga.

    A przestawiałeś jeszcze kable SATA/IDE? Czasami kolejność bootowania ma
    zwiazek z kolejnością SATA albo master/slave dla IDE.

  • 9. Data: 2020-07-15 22:47:39
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zasilanie 12V/5V do HDD to w przypadku kompa stacjonarnego można pociągnąć z głównego
    zasilacza komputera.
    Jeśli potrzebujesz zgrać dane, to szukaj SATA->USB 3.0 (a nie 2.0), żeby transfer nie
    trwał wieczność.
    W pewnym uproszczeniu 2.0 da poniżej 0,5 GB/min, natomiast 3.0 około 2 GB/min (zależy
    od wielkości plików i liczby folderów).

    A tak swoją drogą czy BIOS widzi te dyski prawidłowo?

    -----

  • 10. Data: 2020-07-16 11:09:06
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Pawel 'Jarod', 15 lip 2020 w news:renplu.62s.1@jarod.overmind
    napisałeś/aś:

> [...]
    > Odświeżenie w menadżerze urządzeń nie pomaga. To samo jak zastosuję
    > wariację a'la western czyli podłączenie od razu po zobaczeniu loga

    ZTCR ten dysk xp jest widoczny w bios. Może nie pasuje mu tryb sata, może
    oba dyski trzeba przestawić w IDE? Może jakieś secureboot bruździ.
    Najlepiej przynajmniej spróbować czy to zadziała z linuksa z pena.