  • 11. Data: 2020-07-16 11:19:45
    Temat: Re: Dwa HDD z Windows - boot tylko z 'dodatkowego'
    Od: Pawel 'Jarod' <P...@s...xx>

    On 2020-07-15 22:47, ąćęłńóśźż wrote:
    > Zasilanie 12V/5V do HDD to w przypadku kompa stacjonarnego można pociągnąć z
    głównego zasilacza komputera.
    > Jeśli potrzebujesz zgrać dane, to szukaj SATA->USB 3.0 (a nie 2.0), żeby transfer
    nie trwał wieczność.
    > W pewnym uproszczeniu 2.0 da poniżej 0,5 GB/min, natomiast 3.0 około 2 GB/min
    (zależy od wielkości plików i liczby folderów).

    Można ale to za dużo roboty. Przypomniałeś mi, że kiedyś szukałem takiego dynksa na
    USB 3.0 bo USB 2.0 też wydawało mi się
    za wolne. Nie kupiłem bo chyba jakoś drogo to wychodziło (70-100 zł?) jak na
    zabaweczkę, którą mogę użyć raz albo dwa razy
    w roku. Udało mi się ominąć wymóg zbootowania do Windows więc wszystko zgrałem sobie
    już przez Ubuntu na USB.

    > A tak swoją drogą czy BIOS widzi te dyski prawidłowo?

    Tak. Po usunięciu z kolejki bootowania dysku z Win XP uruchamia się przez chwilę
    Windows 7 i wywala do windows error recovery
    ( https://mk0intowindows84fvao.kinstacdn.com/wp-conten
    t/uploads/2011/06/Repair-Windows-7-Without-Installat
    ion-Media.jpg ).
    Po wybraniu start normally coś przez chwile ładuje, wraca znowu do tego samego
    ekranu, po 5 sek następuje autowybór tej samej opcji
    i robi się taka nieskończona pętla.

  • 12. Data: 2020-07-16 11:19:47
    Od: Pawel 'Jarod' <P...@s...xx>

    On 2020-07-15 21:13, heby wrote:

    > A przestawiałeś jeszcze kable SATA/IDE? Czasami kolejność bootowania ma zwiazek z
    kolejnością SATA albo master/slave dla IDE.

    Tak przestawiałem łącznie z odłączeniem innych dysków.

  • 13. Data: 2020-07-16 15:54:24
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Potaniało do nawet kilkunastu złotych (bez zasilania, pociągniesz z PC), kup na
    zapas.

    -----

  • 14. Data: 2020-07-18 00:23:45
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Pawel 'Jarod'" r...@j...overmind

    > komputer z Windows 7
    > Windows XP żeby przegrać dane

    IMO:
    - albo dysk (z XP) jest sprawny i daje się
    podczepić (przed startem W7 lub po starcie)
    - albo dysk nie jest sprawny i:
    - albo daje się zreperować
    - albo nie daje się zreperować

    WXP i W7 operują NTFSem -- nie ma tu problemów.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 15. Data: 2020-07-18 15:53:32
    Od: mirekc <m...@i...pl>

    W dniu 2020-07-15 o 19:18, Pawel 'Jarod' pisze:
    > Witam,
    >
    > Jest sobie  normalnie działający komputer z Windows 7 (MB = Intel Z97).
    > Chciałem uruchomić ten Windows 7 z podłączonym
    > HDD z innego kompa, na którym jest zainstalowany jest Windows XP żeby
    > przegrać dane ale za cholerę nie mogę się zbootować
    > do Windows 7 (miałem ten sam problem jakieś pół roku temu z innym
    > podłączonym dyskiem na którym był Windows 7).
    > Ręczny wybór z boot menu nie pomaga, usuniecie dodatkowego dysku z
    > kolejki bootowania w UEFI nie działa.

    Jakbyś miał BIOS, to bym polecił GAG-a (może być też inny bootmanager,
    ale akurat ten jest prosty). Z UEFI nie próbowałem, nie wiem czy zadziała.