  • 11. Data: 2021-01-17 22:03:10
    Temat: Re: Dyrektywa o zakazie obrotu prekursorami materiałów wybuchowych
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    heby wrote:

    > Niby tak, ale mówią tam o np. steżeniach. Steżeniu acetonu w czym?

    W acetylenie. Taką mam koncepcję... Praktyczną... }:->

    Pozdrawiam, Piotr

  • 12. Data: 2021-01-18 00:05:55
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Wpisz w Googlu:
    > Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1148.

    dzieki

  • 13. Data: 2021-01-18 05:03:25
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>
    w artykule <news:60048e8d$0$544$65785112@news.neostrada.pl> pisze:

    > Wchodzi w życie w lutym. Trzeba zrobić zapasy acetonu i kwasu
    > siarkowego do akumulatorów. Niejasny jest status perhydrolu. Jak się
    > zorientują, że z nadsiarczanu też można, to pożegnamy się z trawikiem.
    > Swoją drogą ciekawe, jak to będzie w praktyce.

    Czy w związku z tym PiS zamierza wycofać książki Stefana Sękowskiego i
    archiwalne numery ,,Młodego Technika" z bibliotek?

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<=>h w adresie)

  • 14. Data: 2021-01-18 09:32:02
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-01-18 o 05:03, Andrzej P. Wozniak pisze:
    > Osoba podpisana jako Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    > Czy w związku z tym PiS zamierza wycofać książki Stefana Sękowskiego i
    > archiwalne numery ,,Młodego Technika" z bibliotek?

    Oraz "Między zabawą a chemią" i "Między zabawą a fizyką" o ile dobrze
    pamiętam tytuły.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 15. Data: 2021-01-18 09:39:20
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl>

    W dniu 18.01.2021 o 09:32, Adam pisze:

    > Oraz "Między zabawą a chemią" i "Między zabawą a fizyką" o ile dobrze
    > pamiętam tytuły.

    A najlepiej całkowity zakaz nauczania chemii i fizyki w szkołach :-/
    (czasem mam wrażenie, że już to nastąpiło)

    To jest wiedza niebezpieczna i jej nauczanie powinno odbywać się w
    ściśle kontrolowanych warunkach, a wszyscy uczniowie takich szkół
    powinni być zaczipowani ;-)

    Grzegorz

  • 16. Data: 2021-01-18 10:29:47
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2021-01-18 o 09:32, Adam pisze:

    > Oraz "Między zabawą a chemią" i "Między zabawą a fizyką" o ile dobrze
    > pamiętam tytuły.

    W latach 60-tych wydawano i były do kupienia w księgarniach takie tytuły
    jak Chemia niszcząca, Preparatyka nieorganiczna oraz Preparatyka organiczna.
    A teraz strach władców i zupełny odlot.
    Prawdę mówiąc to woda może posłużyć do efektownych eksperymentów.
    Ciekawe na czym się skończy?

  • 17. Data: 2021-01-18 11:16:32
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako t-1 <t...@t...pl>
    w artykule <news:ru3kdp$udg$1@gioia.aioe.org> pisze:

> [...]
    > Preparatyka organiczna. A teraz strach władców i zupełny odlot.
    > Prawdę mówiąc to woda może posłużyć do efektownych eksperymentów.

    Ostatnią fabrykę zapałek już zamknęli. Ciekawe, czy nadmanganian potasu
    jest jeszcze w aptekach, a srebrzanka w sklepach z farbami.
    Rury do odkurzacza i naboje do autosyfonów będą tylko na faktury, kołkowce
    i gwoździarki też. I oczywiście saletra do peklowania, bo saletrzak już
    jest objęty nadzorem.
    W ramach podatku cukrowego wycofają mentosy i colę, ale co z dezodorantami
    i zapalniczkami gazowymi? A spirytus, benzyna, nafta i butelki? Czy zejdą
    do poziomu McGyvera i wycofają też scyzoryki i taśmę klejącą?

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<=>h w adresie)

  • 18. Data: 2021-01-18 11:49:28
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-01-18 o 10:29, t-1 pisze:

> [...]
    > organiczna.
    > A teraz strach władców i zupełny odlot.
    > Prawdę mówiąc to woda może posłużyć do efektownych eksperymentów.

    Mój nauczyciel o rzadkim imieniu Hilary, wspominał, jak to na
    warsztatach z chemii w szkole średniej uczył produkować nitroglicerynę,
    po czym spuszczano kroplę w któregoś-tam piętra z klatki schodowej.
    Takiej łamanej na czworo, czyli z miejscem na nieistniejącą windę ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 19. Data: 2021-01-18 13:09:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Zakaz sprzedazy elekrolizerow, a kto ma - podejrzany o terroryzm :)

> [...]
    >nitroglicerynę, po czym spuszczano kroplę w któregoś-tam piętra z
    >klatki schodowej. Takiej łamanej na czworo, czyli z miejscem na

    A na youtube mozna zobaczyc jak w szkolach pokazuja wybuchy karbidu.
    Tzn acetylenu.
    Tylko, ze to szkoly amerykanskie ... to i acetylenu sa beczki.

    Ale ... moze w takim Teksasie to mile widziane :-)

    J.

  • 20. Data: 2021-01-18 13:12:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Wchodzi w życie w lutym. Trzeba zrobić zapasy acetonu i kwasu
    >siarkowego do akumulatorów.

    Wlasnie strasza, ze akumulatory sucholadowane znikna z oferty.
    Co prawda uzywali ich i tak tylko motocyklisci, ale teraz juz nie
    bedzie mozna buteleczki elektrolitu ...

    >Niejasny jest status perhydrolu. Jak się zorientują, że z
    >nadsiarczanu też można, to pożegnamy się z trawikiem.

    Bedziemy chlorkiem trawic.
    Albo nie bedziemy - w Chinach taniej.

    >A z drugiej strony, niby RoHS, a stop z ołowiem bez trudu można
    >kupić.

    Bo zabronione jest stosowanie, a nie kupowanie :-)

    J.