  • 21. Data: 2021-01-18 14:23:17
    Temat: Re: Dyrektywa o zakazie obrotu prekursorami materiałów wybuchowych
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2021-01-18 13:09, J.F. wrote:

    (ciap)
    > A na youtube mozna zobaczyc jak w szkolach pokazuja wybuchy karbidu.
    > Tzn acetylenu.
    > Tylko, ze to szkoly amerykanskie ... to i acetylenu sa beczki.
    >
    > Ale ... moze w takim Teksasie to mile widziane :-)

    W Teksasie to sąsiad mojej kuzynki panikuje: "gdzie schować broń?"

    Włodek

  • 22. Data: 2021-01-18 18:58:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    On 2021-01-18 13:09, J.F. wrote:
    (ciap)

    >W Teksasie to sąsiad mojej kuzynki panikuje: "gdzie schować broń?"

    Ale co - maja zabierac ?

    J.

  • 23. Data: 2021-01-18 19:04:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 17 stycznia 2021 o 20:22:54 UTC+1 Paweł Pawłowicz napisał(a):
    > Wchodzi w życie w lutym. Trzeba zrobić zapasy acetonu i kwasu siarkowego
    > do akumulatorów. Niejasny jest status perhydrolu. Jak się zorientują, że
    > z nadsiarczanu też można, to pożegnamy się z trawikiem.
    > Swoją drogą ciekawe, jak to będzie w praktyce. Ale znając debilizm
    > urzędników, którzy przymknęli kolekcjonera minerałów z paragrafu o
    > budowaniu broni jądrowej za kupno małej grudki smółki, może być wesoło.
    > A z drugiej strony, niby RoHS, a stop z ołowiem bez trudu można kupić.
    >
    > P.P.
    Ciekawe czy mąkę będzie można kupić. Bardzo fajne ładunki hiperbaryczne z mąki
    wychodzą. Będąc nieposłusznym pacholęciem wraz z kolegami z podwórka robiliśmy
    wybuchy z mąki i nie wiedzieliśmy że to broń druga co do siły wybuchu po jądrowej.
    Trudno było zrobić żeby był wybuch ale jak już się udało to prawie nie było
    widocznego płomienia i widać było jak się powietrze rozsuwa żeby za chwilę się
    skurczyć. Z łyżeczki mąki wychodziła całkiem spora fala uderzeniowa odczuwalna przy
    jakiś dziesięciu metrach od centrum wybuchu.

  • 24. Data: 2021-01-18 20:26:39
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 17.01.2021 o 21:54, heby pisze:
> [...]
    CELEX%3A32019R1148

    > "[...]Wykaz substancji, w postaci własnej lub w mieszaninach lub
    > substancjach, w przypadku których podejrzane transakcje oraz znaczące
    > przypadki zaginięcia i kradzieży mają być zgłaszane w ciągu 24
    > godzin:[...] Aceton"

    Przeczytaj całość. Z tego, co tam jest napisane wychodzi, że zwykłemu
    obywatelowi te substancje nie są potrzebne. Ograniczenia dotyczą
    przedsiębiorstw.

    > Niby tak, ale mówią tam o np. steżeniach. Steżeniu acetonu w czym?

    Na przykład w rozpuszczalniku do farby.

    P.P.

  • 25. Data: 2021-01-18 20:38:14
    Od: Michal <m...@g...ze.ta.pl>

    On 2021-01-17 20:22, Paweł Pawłowicz wrote:
> [...]
    > z nadsiarczanu też można, to pożegnamy się z trawikiem.
    > Swoją drogą ciekawe, jak to będzie w praktyce.

    jak zwykle - dobrze będzie mieć kolegę chemika na uczelni wyższej ;-)

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 26. Data: 2021-01-18 20:44:46
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Paweł,

    Sunday, January 17, 2021, 9:30:44 PM, you wrote:

    > Wpisz w Googlu:
    > Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1148.

    Nie ma zakazu sprzedaży cyny ołowiowej. Jest zakaz stosowania w
    produkcji elektroniki a i to też nie każdej.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 27. Data: 2021-01-18 21:40:46
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    skurczyć. Z łyżeczki mąki wychodziła całkiem spora fala uderzeniowa odczuwalna przy
    jakiś dziesięciu metrach od centrum wybuchu.

    Czym było inicjowane?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 28. Data: 2021-01-18 21:56:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 18 stycznia 2021 o 21:40:48 UTC+1 Adam napisał(a):
> [...]
    skurczyć. Z łyżeczki mąki wychodziła całkiem spora fala uderzeniowa odczuwalna przy
    jakiś dziesięciu metrach od centrum wybuchu.

    Zapałka sztormówka.

  • 29. Data: 2021-01-18 22:05:29
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2021-01-18 18:58, J.F. wrote:
    > Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" napisał w wiadomości grup
    pl...
    > On 2021-01-18 13:09, J.F. wrote:
    > (ciap)

    > Ale co - maja zabierac ?

    Najwyraźniej do takich wniosków doszedł samodzielnie.

    Włodek

  • 30. Data: 2021-01-18 22:25:34
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Czy zejdą do poziomu McGyvera i wycofają też scyzoryki i taśmę
    > klejącą?

    Jak zabiorą szarą taśmę, karton lub trytytki, to przemysł się zatrzyma ;)

    Ze wskazaniem na szarą taśmę... oczywiście.

    Miłego.
    Irek.N.