  • 31. Data: 2021-01-18 22:32:25
    Temat: Re: Dyrektywa o zakazie obrotu prekursorami materiałów wybuchowych
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2021-01-17 o 21:54, heby pisze:
> [...]
    CELEX%3A32019R1148

    > "[...]Wykaz substancji, w postaci własnej lub w mieszaninach lub
    > substancjach, w przypadku których podejrzane transakcje oraz znaczące
    > przypadki zaginięcia i kradzieży mają być zgłaszane w ciągu 24
    > godzin:[...] Aceton"

    > Niby tak, ale mówią tam o np. steżeniach. Steżeniu acetonu w czym? Może
    > to nie dotyczy wielu substancji w sensie restrykcji na zakup, tylko na
    > obserwacje obrotu i pisania wyjaśnień, ja zaginie kilka ton.

    Aceton jest wymieniony tylko w załączniku II, który dotyczy substancji
    pod specjalnym nadzorem. Nie ma tam mowy o stężeniu. Sprzedawcy i
    użytkownicy mają raportować do UE o próbach podejrzanych transakcji lub
    kradzieży.

    Załącznik I mówi o maksymalnych stężeniach substancji które będzie mógł
    kupić i posiadać Kowalski czy Smith. (sorry Smitha już nie dotyczy)
    Kwas do akumulatorów ma 37% i nie mieści się w granicy stężenia w wolnym
    obrocie 15%. Trzeba będzie prosić o pozwolenie na posiadanie.
    Kupa idiotów. :)

  • 32. Data: 2021-01-18 23:09:36
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-01-18 o 13:09, J.F. pisze:

    > Zakaz sprzedazy elekrolizerow, a kto ma - podejrzany o terroryzm :)

    > A na youtube mozna zobaczyc jak w szkolach pokazuja wybuchy karbidu.
    Całkiem niedawno strzelałem bo dzieciakom pokazywałem co to jest karbid,
    do kupienia w hurtowni chemicznej jako środek na krety :)

    --
    Janusz

  • 33. Data: 2021-01-19 07:56:25
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Michal wrote:

    > jak zwykle - dobrze będzie mieć kolegę chemika na uczelni wyższej ;-)

    I kolega zaryzykuje dwa lata świata w kratkę i koniec kariery? Na
    uczelniach wyższych również zdarzają się idioci, ale statystycznie nie
    powinno ich być więcej, niż w reszcie populacji.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 34. Data: 2021-01-19 09:22:47
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 18.01.2021 18:58, J.F. wrote:
    > Ale co - maja zabierac ?

    Niedawno czytałem, że Biden ma takie pomysły.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 35. Data: 2021-01-19 15:59:12
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 18/01/2021 22:32, t-1 wrote:
    > Kupa idiotów.  :)

    Zazwyczaj jest tak że kupa idiotów u władzy generuje na dole więcej
    mądrości. A śmiali się jak kupowałem książki Sękowskiego. A tam proszę:
    jak zrobić kwas siarkowy 100% z gazety, butelki po mineralnej i szpulki
    nici.

  • 36. Data: 2021-01-19 19:38:44
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 17.01.2021 o 20:22, Paweł Pawłowicz pisze:
    > Wchodzi w życie w lutym. Trzeba zrobić zapasy acetonu i kwasu siarkowego
    > do akumulatorów. Niejasny jest status perhydrolu. Jak się zorientują, że
    > z nadsiarczanu też można, to pożegnamy się z trawikiem.
    > Swoją drogą ciekawe, jak to będzie w praktyce. Ale znając debilizm
    > urzędników, którzy przymknęli kolekcjonera minerałów z paragrafu o
    > budowaniu broni jądrowej za kupno małej grudki smółki, może być wesoło.
    > A z drugiej strony, niby RoHS, a stop z ołowiem bez trudu można kupić.
    >
    > P.P.

    https://www.youtube.com/watch?v=XNwWH1Q4E8k

    Będzie jak za PRL, sam ocet w sklepach ;) Chociaż też nie wiadomo, co z
    octu można zrobic.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 37. Data: 2021-01-19 20:08:32
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2021-01-19 o 19:38, Cezary Grądys pisze:

    > https://www.youtube.com/watch?v=XNwWH1Q4E8k
    >
    > Będzie jak za PRL, sam ocet w sklepach ;) Chociaż też nie wiadomo, co z
    > octu można zrobic.

    Jeśli spirytusowy to może gorzałę. :)

  • 38. Data: 2021-01-20 14:54:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "t-1" napisał w wiadomości grup

    >Jeśli spirytusowy to może gorzałę. :)

    Niestety za pozno - on z gorzaly powstal :-(

    Ale ... bezwodnik octowy zakazany, bo uzywany w narkotykach.

    J.

  • 39. Data: 2021-01-20 15:39:48
    Od: Alojzy Gąska <g...@g...com>

    J.F. napisał(a):
    > Użytkownik "t-1" napisał w wiadomości grup

    > Niestety za pozno - on z gorzaly powstal :-(
    >
    > Ale ... bezwodnik octowy zakazany, bo uzywany w narkotykach.
    >
    > J.

    Zgodnie z Ustawą o przeciwdziałaniu narkomanii przy zakupie bezwodnika octowego
    wymagamy wypełnienia deklaracji zastosowania o następującej treści:

    DEKLARACJA KLIENTA DOTYCZĄCA SPECJALNEGO ZASTOSOWANIA SUBSTANCJI SKLASYFIKOWANEJ W
    KATEGORII 1 LUB 2 (pojedyncze transakcje)
    https://allegro.pl/oferta/bezwodnik-octowy-czysty-1l
    -warchem-8588802291

    Substancja / próg: nadmanganian potasu / 100 kg
    Dla prekursorów kategorii 2B prosimy o wypełnienie i przesłanie wraz z zamówieniem
    deklaracji EUD DPC-2B.
    https://www.sigmaaldrich.com/poland/warunki_sprzedaz
    y/ograniczenia-w-sprzedazy.html

    To samo z perhydrolem pow. 12% i z kwasami. Gdzie te zakazy? Toć deklaracje wypełnia
    się
    od kilkunastu lat. Chyba że ktoś nic nie kupuje, a tylko sobie gaworzy.

  • 40. Data: 2021-01-20 18:05:57
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    > Niestety za pozno - on z gorzaly powstal :-(
    > Ale ... bezwodnik octowy zakazany, bo uzywany w narkotykach.

    Cały zestaw do polskiej heroiny został zakazany lata temu. Poczynając
    od obserwowania zakupów kationitu, poprzez kwas siarkowy, wodę
    amoniakalną, kwas octowy i chlorek acetylu, czyste rozpuszczalniki
    organiczne jak aceton, toluen itd.

    Swoją drogą, polscy chemicy zadziwili cały świat gangsterski
    wymyśleniem metody uzyskiwania heroiny ze słomy makowej. Nikomu
    wcześniej nie przyszło do głowy, że z tak podłego surowca da się
    uzyskać w warunkach domowych

    --
    Best regards,
    RoMan