  • 1. Data: 2021-08-25 16:01:16
    Temat: Hub USB3 z własnym zasilaniem
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Szukam czegoś godnego polecenia do 100zł.

    1) 3 porty USB3
    2) Własne zasilanie
    3) Kabel minimum metr
    4) konstrukcja płaska, leżąca

    Kupiłbym Baseusa, jest znacznie tańszy, ale ma tylko 1 port USB3 (!).
    Odpada.

    Ktoś powie: a co to w ogóle za problem, kup najtańszy!.

    No własnie. Mam w domu 2 takie Huby z własnym zasilaniem, w formie
    "listwy z pstryczkami".

    Oba powodują konfuzję po stronie PC. Po podpięciu zasilania
    zewnętrznego, główny komputer nie potrafi się wyłączyć. najwyraźniej
    huby te puszczają to 5V zwrotnie po kablu do komputera. Czyli ktoś ktoś
    dolutował gniazdko 5V do USB wejściowego i zgłosił się po wypłatę.

    Szukam więc czegoś oczko wyżej. Własne zasilanie, ale bez absurdu jak
    wyżej. Nie potrzebuje super wydajnosci albo super jakości. Ot, ma
    działać i nie dyskutować i nie psuć mi hosta.

    Ktoś może coś polecić, sprawdzone u siebie?

    Ma wytrzymać podpięcie dwóch dysków mechaniczncyh 2.5, jesli chodzi o
    zasilanie. Widzę więc coś pod 3A.

    Mogę kupić np. SITECOM 7 portów są też tp-linki, ale może coś tańszego
    się znajdzie ;) ponadto i tak nie wiem, czy nie mają "ficzera" w postaci
    źle zrobionego zasilania hosta :/

  • 2. Data: 2021-08-25 19:42:09
    Temat: Re: Hub USB3 z własnym zasilaniem
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:sg5ifd$k9a$1@dont-email.me>
    user heby pisze tak:

    > Oba powodują konfuzję po stronie PC. Po podpięciu zasilania
    > zewnętrznego, główny komputer nie potrafi się wyłączyć. najwyraźniej
    > huby te puszczają to 5V zwrotnie po kablu do komputera.

    trzeba diodę wlutować żeby odcinała na komp.

    1N5822

    https://ibb.co/9NMq041

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 3. Data: 2021-08-25 20:58:22
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/08/2021 19:42, PiteR wrote:
    > trzeba diodę wlutować żeby odcinała na komp.

    Trzeba. Tylko budowa płytki jest taka, że nie bardzo jest gdzie bez
    solidnego druciarstwa. Zerkałem w to już jak tylko znalazłem przyczynę.
    Zanim to druciarstwo usutecznie, wole posłuchać rad zakupowych.

  • 4. Data: 2021-08-25 22:30:44
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 25.08.2021 o 16:01, heby pisze:

    > 1) 3 porty USB3
    > 2) Własne zasilanie
    > 3) Kabel minimum metr
    > 4) konstrukcja płaska, leżąca
    > Ktoś może coś polecić, sprawdzone u siebie?

    Mam icybox 4 porty z pstryczkami i u mnie działa jak powinien.

    IB-Hub1405

    > Ma wytrzymać podpięcie dwóch dysków mechaniczncyh 2.5, jesli chodzi o
    > zasilanie. Widzę więc coś pod 3A.

    dwóch na raz nie używałem, ale dysk 2,5 i nagrywarkę dvd zasilił ok

  • 5. Data: 2021-08-25 23:03:02
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-08-25 o 16:01, heby pisze:
    > Cześć.
    >
    > Szukam czegoś godnego polecenia do 100zł.

> [...]

    ICY BOX Hub USB 3.0 IB-AC611
    Mam, fajny

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2021-08-27 16:32:38
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/08/2021 16:01, heby wrote:
    > Szukam czegoś godnego polecenia do 100zł.

    Udało mi się pożyczyć HUB z Amazonbasics, 7 portów, płaski, własne
    zasilanie. Sprawdziłem, działa, nie ma felera z zasilaniem hosta. Nie
    można go dostać na amazonie juz, ale ktoś chyba ma jakieś zapasy na allegro.