  • 11. Data: 2021-09-04 10:04:53
    Temat: Re: Dysk HDD do telewizora - jaki wybrać?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-09-03 o 22:25, 2late pisze:

> [...]

    :D

    > Moj TV LG nie obsluguje exFat ale nowsze TV chyba tak.[...]Mam tez 2 servery DLNA
    ale tu tez nie kazdy format obsluzy albo zagra bez napisow.

    Mocno stary ten TV?
    Mam 3 latka z WebOS i po DLNA spokojnie odtwarza. Serwer to Serviio 2.1

    zdrówko

    --
    Irokez

  • 12. Data: 2021-09-04 10:31:46
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-09-04 o 10:01, Irokez pisze:

    > Inaczej.. po co SSD do sporadycznego zapisywania i odczytywania z
    > prędkością nie większą jak 48Mbit/s czyli odczyt niecałe 5MB/s dla
    > Blu-ray, a w przypadku 4K Ultra HD Blu-ray maksymalnie 144Mbit czyli
    > ledwo 15MB/s.
    > Przy czym nie podejrzewam aby Tomaszek kupował dysk 1TB aby wrzucić tam
    > bezstratnie ledwo kilka filmów UHD-BD 144Mbit po około 60GB każdy.
    >
    > Przerost formy nad treścią, jeszcze interfejs USB2.0 w TV.

    PS. gdyby jeszcze powstał argument "bo szybszy", to sprowadzam na ziemię
    i informuję o czymś takim jak Cache dysku po zapełnieniu którego
    (przegrywając gigabajtowe filmy to nie problem) dysk zacznie działać z
    prędkością HDD albo mniej. Przynajmniej te tańsze, bo nie podejrzewam
    aby do oglądania filmików w weekend kupił ktoś np. Samsunga Pro.

    --
    Irokez

  • 13. Data: 2021-09-04 10:59:17
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 04/09/2021 09:04 AM, Irokez wrote:

    > :D

    > Mocno stary ten TV?
    > Mam 3 latka z WebOS i po DLNA spokojnie odtwarza. Serwer to Serviio 2.1

    W przypadku DLNA to chyba tez zalezy o servera a ja mam na starym NASie
    nieaktualizowany Twonky. Ale ogolnie nie narzekam, jak pisalem wyzej,
    zawsze jest opcja obejrzenia z telefonu przez chromecast.
    A na ten akurat TV nie mam wplywu, nie moge wymienic. Na marginesie, moj TV
    jest jeszcze starszy ale podlaczony do komputera wiec wszystko obleci.

    https://badzi0r.wordpress.com/

  • 14. Data: 2021-09-04 12:27:54
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 03.09.2021 o 21:50, pioruns pisze:

    > Niezly trolling. Zupelnie jak ten pomysl z SSD powyzej.

    Czemu? OP najwyraźniej martwi się o zużywanie mechaniczne a przy zakupie karty,
    pendrajwa,
    czy dysku ssd które można znaleźć w okolicach 50 groszy za GB to zmartwienie mu
    odpada.

    Tym bardziej że zamierza praktycznie tylko odczytywać więc żywotność i
    energooszczędność
    ciężka do pobicia przez dysk mechaniczny.

    Osobiście postawiłem na szybkiego pendrajwa 64GB na który w minuty wrzucę sobie co
    chcę, a
    na co dzień mam podłączone różne zdobyczne dyski laptopowe (160-750GB) w AED600U31.

    Ale większość i tak leci po sieci.

    Oczywiście w tym zastosowaniu nie da się pobić używanego dysku 2,5 cala 750GB-1TB za
    60-70
    złotych na allegro, ale zakładam że OP to wie.

  • 15. Data: 2021-09-04 14:53:29
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:sgsnoq$1p7k$1@gioia.aioe.org>
    user Tomaszek pisze tak:

    > Planuję kupić zewnętrzny dysk twardy o pojemności 1TB podłączany
    > przez USB do telewizora, który będzie służył do oglądania filmów,
    > zdjęć itp. Waham się między dwoma rozwiązaniami:
    > 1. Kupić dysk 2.5 cala do laptopa, wsadzić go w kieszeń z końcówką
    > USB i to podłączyć do telewizora. Kieszeń już posiadam.
    > 2. Kupić dysk ,,gotowy" zewnętrzny już z kieszenią USB.

    Nie kupiłbym już hdd tymbardziej tak małego.
    Kupiłbym ssd 2.5 cala.

    --
    Piter

    jaki jest najmocniejszy staw w ciele człowieka?
    zawias ryja

  • 16. Data: 2021-09-04 18:23:11
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-09-04 o 14:53, PiteR pisze:
    > in <news:sgsnoq$1p7k$1@gioia.aioe.org>

    > Nie kupiłbym już hdd tymbardziej tak małego.

    Maxtor M3 Portable 1TB USB 3.0 - 199zł
    SanDisk Extreme Portable SSD 1TB - 579zł

    no dobra, ostatnio na Amazonie promocja była WD Blue SSD za 336zł +
    obudowa da około 400zł.

    No więc.. powiedzmy że mam te 400zł, 2TB HDD czy 1TB SSD do włączenia
    raz czy dwa w tygodniu filmu?

    > Kupiłbym ssd 2.5 cala.

    Do laptopa/komputera/konsoli zdecydowanie.
    Do zbierania kurzu wisząc za TV w zastosowaniu j/w... jeżeli nie robi
    Tobie różnicy 2 czy 4 stówki...

    Inna sprawa że 1TB to faktycznie strasznie mało, ja mam problem zmieścić
    się na 2TB u rodziców gdzie głównie bajki dla dzieciaków są. U mnie leży
    8TB w NAS na to.

    zdrówko

    --
    Irokez

  • 17. Data: 2021-09-04 20:44:28
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Żeby w środku nocy dysk ochów i achów nie zagłuszał.

    -----

  • 18. Data: 2021-09-04 22:21:59
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:61339d60$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    user Irokez pisze tak:

    > Maxtor M3 Portable 1TB USB 3.0 - 199zł
    > SanDisk Extreme Portable SSD 1TB - 579zł
    >
    > no dobra, ostatnio na Amazonie promocja była WD Blue SSD za 336zł
    > + obudowa da około 400zł.

    336zł nieźle

    https://www.argos.co.uk/product/1952164
    https://www.amazon.co.uk/Kingston-A400-Solid-State-D
    rive/dp/B079XC5PVV
    https://www.argos.co.uk/sd/external-solid-state-hard
    -drives/

    > Inna sprawa że 1TB to faktycznie strasznie mało, ja mam problem
    > zmieścić się na 2TB u rodziców gdzie głównie bajki dla dzieciaków
    > są. U mnie leży 8TB w NAS na to.

    może mi nie uwierzycie ale już nie zapełniam dysków
    kasuje stare mp4, miałem ich dużo z yt.

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 19. Data: 2021-09-05 01:19:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-09-04, Irokez <n...@w...pl> wrote:

    > Maxtor M3 Portable 1TB USB 3.0 - 199zł
    > SanDisk Extreme Portable SSD 1TB - 579zł
    >
    > no dobra, ostatnio na Amazonie promocja była WD Blue SSD za 336zł +
    > obudowa da około 400zł.

    Amazon to w ogóle potrafi mieć dziwne promocje. Kupiłem na początku
    sierpnia coś co się nazywa U32 Shadow 1TB USB-C External Hard Drive -
    PlayStation 4.

    https://www.amazon.com/Oyen-Digital-Shadow-External-
    Hard-Drive/dp/B072NDW5T5/

    Na złotówki kosztowało to 102 zł. Już nie pamiętam, ale jakaś Toshiba w
    tym siedzi, a dysk całkiem poręczny.

    > Inna sprawa że 1TB to faktycznie strasznie mało, ja mam problem zmieścić
    > się na 2TB u rodziców gdzie głównie bajki dla dzieciaków są. U mnie leży
    > 8TB w NAS na to.

    U mnie 24TB. Każdemu według potrzeb :)

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2021-09-05 14:17:41
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2021-09-03 o 12:39, RadoslawF pisze:
    > Najlepiej kup SSD, tak wiem drogie.

    Przerost formy nad treścią:)

    > Dysk 3,5 cala nie powinien tak szybko parkować ale dochodzi pracujący
    > zasilacz na 12v.

    Miałem takie rozwiązanie. Zasilacz był pasywny, więc nie robił hałasu
    (był przewidziany tylko do zasilania dysków - dołączony był do
    przejściówki) Działało to bez zarzutów, ale sam dysk 3.5 cala był
    nieznośny:) To był charakterystycznie piszczący Western Digital podczas
    pracy. Za głośne to było niestety i zmieniłem na 2.5 cala

    > Ja używam do tv pendrajwa.
    > Wiem że mała pojemność ale wrzucam to co mam obejrzeć a potem kasuje.
    > Więc używam jakiegoś antyka z 16GB pojemności.

    Ja leniwy jestem:) Chce mieć wszystko na jednym:) Ot, przyjedzie mi na
    coś ochota, włączam TV, dysk się odpala i tyle:)

    --
    t0maszek