  • 1. Data: 2009-02-25 08:19:14
    Temat: Notebook a duży monitor
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Do notebooka z kartą graficzną Intel 4500 MHD i wewnętrznym ekranem
    1280x800 (Dell 5500) chciałbym podpiąć zewnętrzny monitor 24" i pracować
    na nim tak jak na głównym, ale z rozdzielczością 1920x1280. Czy ktoś
    może potwierdzić, że takie zestawienie ma szansę normalnie i
    bezproblemowo działać? Chodzi o pracę głównie w Excelu. Aha, ten lapek
    ma jedynie wyjście VGA.
    --
    M. [Windows - Shell/User MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 2. Data: 2009-02-25 09:51:48
    Temat: Re: Notebook a duży monitor
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Wed, 25 Feb 2009 09:19:14 +0100, Michal Kawecki napisał(a):

> [...]
    > może potwierdzić, że takie zestawienie ma szansę normalnie i
    > bezproblemowo działać? Chodzi o pracę głównie w Excelu. Aha, ten lapek

    Nie ma powodu żeby nie działało bezproblemowo, zarówno w konfiguracji tylko
    z monitorem jak i z ekranem i monitorem jednocześnie. Oczywiście jakość
    obrazu na zewnętrznym monitorze zależy mocno od jakości wyjścia, a z tym
    różnie bywa, tyle że bez próby podłączenia nie dowiesz się jak jest :)

    PS: rozdzielczość monitora to chyba jednak 1920x1200?

    --
    |Andrea|Gigabyte Triton 180, Gigabyte GA-MA69G-S3H, HP Pavilion W2408H
    AMD Athlon 64X2 4400+, Gigabyte Radeon HD4850, Arctic Freezer 64 Pro
    4x1GB RAM PC6400, ST3160815AS 160GB, ST3500320AS 500GB, WD2000JS 200GB
    Pioneer DVR-115, Tagan TG480-U15 480W, VideoMate E850F, Asus Xonar DX

  • 3. Data: 2009-02-25 10:38:36
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wed, 25 Feb 2009 10:51:48 +0100, Andrzej Libiszewski napisał(a):

> [...]
    > obrazu na zewnętrznym monitorze zależy mocno od jakości wyjścia, a z tym
    > różnie bywa, tyle że bez próby podłączenia nie dowiesz się jak jest :)

    A jest może w sieci jakiś tutorial do konfiguracji tego ustrojstwa?
    Bo mam podobny problem tyle że złącze HDMI->DVI i pod kubuntu nie widać na
    drugim monitorze nic (ale nie grzebałem), zaś pod XP raz mi się ułożył na
    środku z czarnymi pasami (znaczy w mniejszej rozdziałce) a potem podłubałem
    w opcjach ekranu i teraz to działa już wyłącznie jako "doklejony" dodatkowy
    ekran, bez paska narzędziowego itp.

    Ja bym chciał, żeby mi wyłączył monitor w lapku i przełączył się na wyższą
    rozdziałkę, mogę to robić ręcznie jeśli trzeba, ale nie wiem jak to ugryźć
    :(

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 4. Data: 2009-02-25 11:27:43
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Wed, 25 Feb 2009 10:51:48 +0100, Andrzej Libiszewski napisał(a):

> [...]
    > różnie bywa, tyle że bez próby podłączenia nie dowiesz się jak jest :)
    >
    > PS: rozdzielczość monitora to chyba jednak 1920x1200?

    Tak, mój błąd :-). Dzięki za odpowiedź, skoro tak to nie pozostaje nic
    innego jak podpiąć i przetestować, jak tylko sprzęt do mnie dotrze.

  • 5. Data: 2009-02-25 11:48:28
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Michal Kawecki" <k...@o...px> napisał w wiadomości
    > ma jedynie wyjście VGA.

    Jedno tylko mogę podpowiedzieć: podłączałem monitor 24'' (T240HD) do
    komputera przez DVI i VGA (ATI 2400) - nie zauważyłem żadnych różnic w
    jakości obrazu przy rozdzielczości 1920*1200.

    --
    marfi

  • 6. Data: 2009-02-25 12:32:19
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>

    Michal Kawecki <k...@o...px> wrote:

    > Tak, mój błąd :-). Dzięki za odpowiedź, skoro tak to nie pozostaje nic
    > innego jak podpiąć i przetestować, jak tylko sprzęt do mnie dotrze.

    Jak mozesz to najpierw pofatyguj sie z laptopem/stacja bazowa i
    podlacz do byle monitora o takiej rozdzielczosci (monitor nigdy nie bedzie
    tu problemem). Sprzetowo teoretycznie nie bedzie klopotow, ale problemem
    jest jakosc obrazu po analogu. Majac podlaczone przez DVI stacjonarny i
    przez DSUB laptop na zwyklym 22" 1650x1080 roznica jest wyrazna, zwlaszcza
    po podlaczeniu przez stacje bazowa (przy bezposrednio DSUB w samym laptopie
    jest lepiej, ale podlaczanie za kazdym razem wtyczki monitora i praca poza
    stacja bazowa to IMHO nie rozwiazanie.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938

  • 7. Data: 2009-02-25 13:04:03
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Wed, 25 Feb 2009 12:48:28 +0100, marfi napisał(a):

> [...]
    > komputera przez DVI i VGA (ATI 2400) - nie zauważyłem żadnych różnic w
    > jakości obrazu przy rozdzielczości 1920*1200.

    A ja widywałem sytuacje kiedy obraz był bardzo podłej jakości - przy
    stacjonarkach najczęściej gdy gniazdo analogowe było wyprowadzone
    nieekranowaną taśmą z płyty głównej lub karty graficznej. Do notebooka nie
    zaglądałem, ale też pewnie coś miał namieszane w podobny sposób.

  • 8. Data: 2009-02-25 13:48:33
    Od: dobrov <d...@i...pl>

    Michal Bien pisze:

> [...]
    > jest lepiej, ale podlaczanie za kazdym razem wtyczki monitora i praca poza

    Podłączałem kiedyś monitor philipsa przez analogowe wyjście do thinkpada T42.
    Monitor ten rozdzielczość miał jakąś trochę mniejszą, chyba 1680.
    Obraz był strasznie gówniany i nigdy bym się na to nie zdecydował widząc uprzednio.

  • 9. Data: 2009-02-25 18:58:25
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 25.2.2009, Michal Kawecki napisał(a):

> [...]
    > może potwierdzić, że takie zestawienie ma szansę normalnie i
    > bezproblemowo działać? Chodzi o pracę głównie w Excelu. Aha, ten lapek

    Moja "druga połówka" podłącza w ten sposób monitor do SAMSUNGa NC10 także
    z jakąś grafiką Intela (nie pamiętam teraz jaka tam jest dokładnie)
    i także tylko z D-SUB i działa to bez żadnych problemów.
    Nie sądzę byś miał jakieś problemy.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://giveawayoftheday.com/

  • 10. Data: 2009-02-25 19:15:33
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    dobrov wrote:
> [...]
    > chyba 1680.
    > Obraz był strasznie gówniany i nigdy bym się na to nie zdecydował

    Jak widac roznie bywa. Uzywam IBM X31 czasem podlaczonego bezposrednio
    przez VGA do monitora 22" (1680x1050) i obraz jest rewelacyjny - nie
    ustepuje DVI. Za to jesli podlaczam monitor przez VGA w stacji dokujacej,
    to jakosc drastycznie spada.

    k,