  • 1. Data: 2014-06-23 20:25:51
    Temat: Dysk do NAS - jaka seria?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    Witam.

    Kupiłem Zyxela NSA-310S. Na razie potestuję jak przyjdzie z WD green 1TB
    EARS bo taki się wala w szafie od 2 lat (denerwował mnie co chwila się
    wyłączając), ale chciałbym wsadzić 3TB.
    Green się kompletnie nie nadaje bo parkuje co 8 sekund głowice.
    Poczytałem o dedykowanym WD RED, poczytałem też że padają niewiele
    rzadziej niż Green.
    Ma ktoś może Seagate ST3000VN000? też dedykowany do NAS.
    A może po prostu kupić najzwyklejszego Seagate ST3000DM001 i nie
    przepłacać za być może bzdurne marketingowe bełkoty że niby dedykowany?

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2014-06-23 20:34:48
    Temat: Re: Dysk do NAS - jaka seria?
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 23/06/2014 19:25, Irokez wrote:

> [...]
    > A może po prostu kupić najzwyklejszego Seagate ST3000DM001 i nie przepłacać
    > za być może bzdurne marketingowe bełkoty że niby dedykowany?

    Mam ponad rok WD red 2 TB i nic mu nie dolega.
    Jedne czego zaluje to ze dyski sie strasznie 'kurcza'. ;)
    W sensie: mam 2TB w Zyxelu wewnetrzny, 1 TB podlaczony po SATA i 2 TB po
    USB. Z checia bym sprzedal te trzy dyski i kupil 1 x 4 TB albo 2 i w RAID.

  • 3. Data: 2014-06-23 20:44:57
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik 2late napisał:

    > Mam ponad rok WD red 2 TB i nic mu nie dolega.

    Potwierdzam :)

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 4. Data: 2014-06-23 21:02:24
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 23/06/2014 19:25, Irokez wrote:

    > Green się kompletnie nie nadaje bo parkuje co 8 sekund głowice.

    AFAIK jest do znalezienia firmware, który tego nie robi.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 5. Data: 2014-06-23 21:12:13
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 23/06/2014 19:25, Irokez wrote:

    > Green się kompletnie nie nadaje bo parkuje co 8 sekund głowice.

    AFAIK jest do znalezienia firmware, który tego nie robi.
    A jak nie to, to programik do wydłużenia czasu parkowania.
    Tak czy siak, przypadłość do "wyleczenia".
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 6. Data: 2014-06-23 21:34:40
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-06-23 21:12, Michal Lukasik pisze:

    > AFAIK jest do znalezienia firmware, który tego nie robi.
    > A jak nie to, to programik do wydłużenia czasu parkowania.
    > Tak czy siak, przypadłość do "wyleczenia".

    No jest wdidle3 1.05 który mojego WD10EARS nie obsługuje w/g strony WD,
    ale obsługuje w/g ichniego "magika" na forum WD tylko ktoś zapomniał
    zaktualizować...
    Firmware nigdzie nie znalazłem oprócz serwisów typu hddguru.
    Hmm, spróbuję, zadziała to odsprzedam, nie zadziała to wsadzę do
    jakiegoś desktopa do zajechania w pół roku bo tak wychodzi z ilości
    parkowań głowic.
    W ogóle jakieś dziwne dyski WD teraz produkuje. Mam Blue 320GB w
    laptopie i tak wolno działającego dysku jeszcze nie widziałem, prawie 3
    minuty świeża instalacja Win7Pro wstaje na Core i3 i 4GB RAM. Samsung
    160GB PATA ze starym Pentium Mobile szybciej działa.

    Hmm.. rzucę monetą, orzeł seagate, reszka seagate, kant wd ;)

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2014-06-23 21:58:33
    Od: wozniak grzegorz <g...@w...pl>

    Irokez wrote:

    > No jest wdidle3 1.05 który mojego WD10EARS nie obsługuje w/g strony WD,
    > ale obsługuje w/g ichniego "magika" na forum WD tylko ktoś zapomniał
    > zaktualizować...

    Dokłdanie tak, mój WD15EARS też miałbyć nieobsługiwany(ponad 3 lata temu
    się bawiłem), sciągnałem program i wyłaczyłem parkowanie, działa do dziś.
    Cykliczne parkowanie głowic skończyło się na(+/- 1000 parkowań na
    rebooty ;) ) :
    193 Load_Cycle_Count 0x0032 092 092 000 Old_age
    Always - 326799

    Grzegorz Woźniak
    xmpp:skinek_at_jabster_pl

  • 8. Data: 2014-06-24 06:56:35
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Zaraz zaraz - Green parkuje głowice niezależnie od komend?
    Czyli jeżeli podłączę jakiegoś Greena w prostej obudowie USB do np. tunera
    telewizyjnego lub do innego NAS (jako dodatkowy dysk
    zewnętrzny po USB), to Green będzie sam z siebie parkował i nareszcie będzie błoga
    cisza?
    Czy powyższe dotyczy też dysków 2,5''?

    -----

  • 9. Data: 2014-06-24 08:14:06
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    mr misio nabazgrał(a):

    Kup WD RED i nie zastanawiaj się nad innymi.

    A mi padł jeden ostatnio :)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 10. Data: 2014-06-24 08:20:58
    Od: Irokez <n...@e...com.pl>

    W dniu 2014-06-24 06:56, 666 pisze:
> [...]
    > tunera telewizyjnego lub do innego NAS (jako dodatkowy dysk zewnętrzny
    > po USB), to Green będzie sam z siebie parkował i nareszcie będzie błoga

    On parkuje głowice ale nie zatrzymuje talerzy.

    --
    Irokez