  • 1. Data: 2014-06-23 13:30:34
    Temat: Planowane starzenie - laptopy
    Od: ZakonSpirowany <x...@g...com>

    Krótka piłka:

    Ile żył (lub żyje wciąż) Wasz najżywotniejszy laptop i jakiej jest
    firmy? Ilość przepracowanych godzin mile widziana. Naturalnie chodzi mi
    o laptopy, które nie odwiedzały serwisu, nie ważne czy na gwarancji, czy
    po niej. Naprawa = dyskwalifikacja.

    U mnie:

    - 3,5 roku (i wciąż działa) Toshiba 15,6" na Win7; pracował jakieś 18
    h/d (mam nową, 17,3" z Win8, więc na tamtej oglądam już tylko mecze z
    http://sport.tvp.pl/ :)

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 2. Data: 2014-06-23 14:02:30
    Temat: Re: Planowane starzenie - laptopy
    Od: Krzysztof Kulesza <p...@c...pl>

    W dniu 23-06-2014 13:30, ZakonSpirowany pisze:
> [...]
    >
    > - 3,5 roku (i wciąż działa) Toshiba 15,6" na Win7; pracował jakieś 18
    > h/d (mam nową, 17,3" z Win8, więc na tamtej oglądam już tylko mecze z

    Dell Studio 1735 od 2008 roku bez zarzutow. Wymieniony tylko dysk na
    wiekszy i dolozony ram + modem gsm

    --
    Krzysztof Kulesza

  • 3. Data: 2014-06-23 18:25:59
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-06-23 13:30, ZakonSpirowany pisze:
> [...]
    >
    > - 3,5 roku (i wciąż działa) Toshiba 15,6" na Win7; pracował jakieś 18
    > h/d (mam nową, 17,3" z Win8, więc na tamtej oglądam już tylko mecze z

    Dell C640, działa od 12 lat, praktycznie codziennie uruchamiany do teraz.
    IBM T21 oddałem kumplowi do podłączania się pod auta z prostą
    diagnostyką. Ten to chyba ze 14 lat ma.
    Gdybym wiedział jak się ma widziany jeszcze jakiś czas temu IBM ThinkPad
    600E to i jego bym doliczył, no ale straciłem z nim kontakt zmieniając
    pracę.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2014-06-23 19:12:33
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 23/06/2014 12:30, ZakonSpirowany wrote:
> [...]
    >
    > - 3,5 roku (i wciąż działa) Toshiba 15,6" na Win7; pracował jakieś 18 h/d
    > (mam nową, 17,3" z Win8, więc na tamtej oglądam już tylko mecze z

    Acer Travelmate 7320. Robil jako stacjonarny cale zycie 24/7. Dysk SSD
    dolozony nie wymieniony, RAM dolozony. Dalej dziala jak nowy, tylko ze od
    grudnia 2013 wlaczam go tylko raz na jakis czas, bo wkoncu stwierdzilem ze
    PC to PC i kupilem PECeta a mobilny to jest smartfon.

  • 5. Data: 2014-06-23 19:42:31
    Od: ZakonSpirowany <x...@g...com>

    W dniu 23-06-2014 19:12, 2late pisze:
    > Acer Travelmate 7320. Robil jako stacjonarny cale zycie 24/7.

    Właśnie czekałem na Acery, Asuse, Lenovo, to nie napisałeś ile to jego
    życie już trwa. :] Apple też bym chętnie zobaczył w tym temacie.

    Bo że Dell, Toshiba i ogólnie laptopy sprzed dekady na tle dzisiejszych
    budżetówek są nie do zajechania, to wiedziałem.
    Natomiast co chwilę słyszę, jak ktoś się skarży, że mu laptop się zepsuł
    (całkiem lub częściowo) i najczęściej słyszę "Asus".

    Na marginesie: niedawno rozbierałem multimedialnego HP-ka, 17", pilot,
    dwa dyski, mikrofon stereo itd. Wewnątrz wykonanie super (na tle choćby
    mojej Toshiby 17"), ale co z tego, gdy krótko po gwarancji poszła płyta
    główna? Nosiłem się z zamiarem wymiany, ale trudno było dostać, bo to
    niezbyt popularny model był (szwagier kupił siostrze; ja od HP już nigdy
    niczego więcej [moja pierwsza drukareczka była HP i wystarczy wrażeń do
    końca życia]).

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 6. Data: 2014-06-23 20:07:47
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-06-23 19:42, ZakonSpirowany pisze:

> [...]
    > Natomiast co chwilę słyszę, jak ktoś się skarży, że mu laptop się
    > zepsuł (całkiem lub częściowo) i najczęściej słyszę "Asus".

    Bo chyba najpopularniejsze i dobrze wyposażone za przyzwoite pieniądze.
    A że padają zawiasy jak muchy to inna sprawa.
    Bo padających masowo chipsetów ATI/AMD oraz grafik nVidii to nie ma co
    wspominać, one wszędzie padają, nawet w Dellach.

    Z nowych? Już ponad 4 lata bez problemów stoi obok Dell Inspiron 1750.
    Ale z pełną premedytacją kupowany bez dodatkowej grafiki.
    Działa codziennie po kilka godzin. Gdybym uległ namowom i kupił z nVidią
    już by był pewnie martwy od dwóch lat.
    Tak jak zaraz po gwarancji zdechła Toshiba X205-SLI, po naprawie jednej
    z kart po pół roku znowu druga padła, potem znowu po pół i za czwartym
    razem sprzedana na części.
    Podobnie Asus z nVidią 8600 poszedł na wymianę GPU, a w robocie wala się
    kilka Delli w których również umarła nVidia gdzie te same modele ale bez
    niej działają i działają i jeszcze podziałają. Śmiem twierdzić że
    dodatkowa grafika jest celowo wstawiana w laptopy aby te zaraz po
    gwarancji uległy uszkodzeniu.
    Jak chcesz mieć laptopa na długo - tylko i wyłącznie taki z wbudowaną
    grafiką w procesor.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2014-06-23 20:27:11
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 23/06/2014 18:42, ZakonSpirowany wrote:

    > Właśnie czekałem na Acery, Asuse, Lenovo, to nie napisałeś ile to jego
    > życie już trwa. :] Apple też bym chętnie zobaczył w tym temacie.

    O najwazniejszym zapomnialem.
    Kupilem go w grudnuiu 2008.
    Ale jednak, dyskwalifikacja. Przypomnialo mi sie, ze gniazdo mikrofonu
    padlo i musialem do skpe'a korzystac ze sluchawek i z wbudowanego
    mikrofonu, bo zestwaw sluchawki-mikrofon niestety nie wchodzil w gre.
    Poza tym, jak patrze na dzisiejsze laptopy w sklepach i plastik z ktorego
    sa zrobione klawiatury, to na nic bym sie nie zdecydowal.

  • 8. Data: 2014-06-23 23:56:34
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

> [...]

    > firmy? Ilość przepracowanych godzin mile widziana. Naturalnie chodzi mi
    > o laptopy, które nie odwiedzały serwisu, nie ważne czy na gwarancji, czy

    IBM ThinkPad T23, kupiony jako poleasingowy w 2004 roku. Pracowałem na
    nim do 2007, potem kupiłem model T43p i T23 powędrował na rok do
    szuflady. W 2008 roku uruchomiłem na nim aplikację do obsługi stacji
    pogodowej i od tego czasu laptop pracuje non-stop 24/7. W Boże
    Narodzenie 2009 po 15 miesiącach pracy padł w nim dysk Hitachi
    TravelStar. Odpaliłem na nim mini dystrybucję DSL Linuxa z pendriva,
    którego akurat miałem pod ręką i laptop działa na niej z powodzeniem
    do teraz.

    T.

  • 9. Data: 2014-06-24 00:43:17
    Od: ZakonSpirowany <x...@g...com>

    W dniu 23-06-2014 14:02, Krzysztof Kulesza pisze:
    > Dell Studio 1735 od 2008 roku bez zarzutow. Wymieniony tylko dysk na
    > wiekszy i dolozony ram + modem gsm

    Wygląda na to, że na grupie większość ma tylko desktopy, a jak już ktoś
    ma, to poza jednym laptopem Acer, same Dell i IBM. ;)

    W każdym razie nie wierzę, że te budżetówki muszą tak się psuć,
    zwłaszcza po upływie 2-3 lat...

    Moja Toshiba 17,3" (1,5-letnia), i3, od aktualizacji systemu na 8.1
    przepracowała 166 z 225 dni,
    ~239 000 z 324 000 minut.

    No i byłoby miło, gdyby ze 4 lata jeszcze popracowała. W międzyczasie
    dołożenie, a właściwie wymiana pamięci RAM, bo ma 'tylko' 8 GB, no i
    pewnie dysk na SSD.

    --

  • 10. Data: 2014-06-24 09:22:01
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Z moich doświadczeń wynika, że problemem nie jest planowane starzenie
    tylko RoHS.