  • 91. Data: 2010-02-23 14:34:57
    Temat: Re: Dyskryminacja ze względu na markę???
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "artim" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hm0k67$627$1@news.onet.pl...

    > No ale czy obowiązek czekania z przyspieszaniem to to samo co przerwanie
    > przyspieszania?

    Literalnie tak.

  • 92. Data: 2010-02-23 14:35:05
    Od: artim <a...@p...onet.pl>

    > Oczywiscie ze jest. Jade sobie za gosciem i zaczynam wyprzedzać widzac
    > ze mam jakis kilometr miejsca zgodnie z art 24 pkt 1 PORD. I wtedy ten
    > co go wyprzedzam gwałtownie przyspiesza ( łamiąc przy tym art 24 pkt 6
    > PORD ) a konsekwencja tego jest fakt ze manewr wyprzedzania który
    > zakończyłbym po 100 metrach przeciaga sie na kilometr. Wszystko jasne.

    Tylko mowa jest nie o tym, że jadący przed Tobą jedzie ze stałą
    prędkością (bo w takiej sytuacji masz rację), tylko przyspiesza, a Ty
    zaczynasz go wyprzedać i wtedy to Ty powodujesz utrudnienia i zagrożenia
    ruchu

  • 93. Data: 2010-02-23 14:43:46
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    > Słyszałem plotki że w Polsce OC dla pojazdów mechanicznych jest
    > obowiązkowe.

    Ale zderzak do Matiza można załatwić polubownie za grosze i nie tracić
    zniżek na kilka samochodów, które się ma ubezpieczone w jednej
    ubezpieczalni. Podczas gdy przy Maybachu zostaje tylko OC.

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

  • 94. Data: 2010-02-23 14:48:21
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    > Tylko mowa jest nie o tym, że jadący przed Tobą jedzie ze stałą prędkością
    > (bo w takiej sytuacji masz rację), tylko przyspiesza, a Ty zaczynasz go
    > wyprzedać i wtedy to Ty powodujesz utrudnienia i zagrożenia ruchu

    Nie , jeżeli wyprzedzany dostosuje sie do art 24 pkt 6 Pord , czego mam
    prawo sie spodziewać.

  • 95. Data: 2010-02-23 14:48:22
    Od: artim <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-02-23 14:34, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "artim" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Literalnie tak.

    Tzn że wyprzedzający w świetle prawa może powodować utrudnienia w ruchu?
    Bo moim zdaniem jest utrudnianiem ruchu wymuszone przerywanie
    przyspieszania zanim osiągnie się docelową prędkość.

    Art. 24. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem
    upewnić się w szczególności, czy:

    1. ma odpowiednią widoczność i dostateczne miejsce do wyprzedzania bez
    utrudnienia komukolwiek ruchu;

  • 96. Data: 2010-02-23 14:50:46
    Temat: Re: Dyskryminacja ze wzgledu na marke???
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia 23 Feb 2010 13:30:12 +0100, to napisał(a):

    > Art. 24. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem
    > upewnić się w szczególności, czy:
    >
    > 1. ma odpowiednią widoczność i dostateczne miejsce do wyprzedzania bez
    > utrudnienia komukolwiek ruchu;

    Art. 24.
    6. Kierującemu pojazdem wyprzedzanym zabrania się w czasie wyprzedzania
    i bezpośrednio po nim zwiększania prędkości.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 97. Data: 2010-02-23 14:55:58
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    > Bo moim zdaniem jest utrudnianiem ruchu wymuszone przerywanie
    > przyspieszania zanim osiągnie się docelową prędkość.

    Mylisz się.

  • 98. Data: 2010-02-23 14:57:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Tzn że wyprzedzający w świetle prawa może powodować utrudnienia w ruchu?

    Nie.
    A jeśli nawet tak się stanie, to i tak nie zmienia to obowiązków
    wyprzedzanego.
    W myśl Twojego rozumowania każde wyprzedzenie może powodować utrudnienie w
    ruchu, jeśli wyprzedzany uważa że jadąc za kimś jedzie mu się trudniej.
    A niektórzy w tym wątku, z Tobą włącznie, mają z tym poważny problem.

  • 99. Data: 2010-02-23 14:57:17
    Od: artim <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-02-23 14:48, Paweł Ubysz pisze:

    > Użytkownik "artim" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie , jeżeli wyprzedzany dostosuje sie do art 24 pkt 6 Pord , czego mam
    > prawo sie spodziewać.

    Wyprzedzający natomiast powinien dostosować się do:

    Art. 24. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem
    upewnić się w szczególności, czy:

    1. ma odpowiednią widoczność i dostateczne miejsce do wyprzedzania bez
    utrudnienia komukolwiek ruchu;

    Bo moim zdaniem jest utrudnianiem ruchu wymuszanie przerwania
    przyspieszania zanim przyspieszający osiągnie się docelową prędkość.

  • 100. Data: 2010-02-23 14:58:09
    Od: artim <a...@p...onet.pl>

> [...]

    utrudnienia komukolwiek ruchu;

    Bo moim zdaniem jest utrudnianiem ruchu wymuszanie przerwania
    przyspieszania zanim przyspieszający osiągnie docelową prędkość.