  • 31. Data: 2020-09-24 13:48:44
    Temat: Re: Działanie klimatyzacji
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    WM <c...@p...onet.pl> wrote:

    > Trudno mi uwierzyć, że to się działo w chłodziarce.

    Nie działo, to się działo w wyciągniętym agregacie, gdy sprawdzałem, czy
    odprężnik w budowanym kompresorze jest faktycznie potrzebny. Jest.

    > Natomiast jeśli ktoś wymontował sprężarkę i wsadził do swojego
    > urządzenia to nie powinien się potem dziwić.

    Ja się nie dziwię, ja polemizuję ze stwierdzeniem, że "ruszy nawet przy
    przeciwciśnieniu".

    --
    Szpital psychiatryczny. Ordynator oprowadza młodego psychiatrę po
    oddziale:

  • 32. Data: 2020-09-24 13:50:07
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Latwo sprawdzic - wylacz na moment lodowke i wlacz z powrotem.
    >
    > Inna sprawa, ze tam moze byc jakies termiczne urzadzenie rozruchowe, i
    > za drugim razem po prostu nie zadziala.

    Jest jak mówisz. Zasili się uzwojenie robocze, ale rozruchowe nie, bo PTC
    nie wystygnie. Agregat pobierze duży prąd, zadziała zabezpieczenie
    termiczne, później zabezpieczenie termiczne wystygnie, PTC też wystygnie,
    ciśnienie w układzie też zdąży się wyrównać, i agregat ruszy.

    --
    Lekarka będąc za sprawą w urzędzie, zauważyła urzędnika, który śliniąc
    palce liczył otrzymaną właśnie pensję.

  • 33. Data: 2020-09-24 13:51:57
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:

    > Znam takich co za pomocą dwóch sprężarek od lodówek i zbiornika
    > pośredniego nabijają powietrzem butle do nurkowania do dwustu atmosfer

    Napiszesz więcej? Sprężarki pewnie połączone szeregowo, a gdzie jest
    zbiornik pośredni? Między nimi? Po co?

    --
    Mój doktor twierdzi, ze jestem paranoikiem. Co prawda nie powiedział mi
    tego, ale wiem, ze tak myśli.

  • 34. Data: 2020-09-24 13:55:43
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    WM <c...@p...onet.pl> wrote:

    > Najwyraźniej nie wiesz jak działa urządzenie rozruchowe.
    > Ono ma zwiększyć moment obrotowy silnika (tylko na krótki czas), a nie
    > jak piszesz opóźniać start na czas wyrównania ciśnienia.

    Na pewno ma zwiększyć moment obrotowy, a nie wygenerować przesunięcie
    fazy, żeby silnik ruszył we właściwą stronę, a potem już wirował na
    właściwym uzwojeniu? Przecież moment przy rozruchu nie jest potrzebny duży
    (bo nie ma ciśnienia na wyjściu), dopiero podczas pracy staje się istotny.
    No i moja spreżarka 1500W nie ma urządzenia rozruchowego, ma po prostu
    kondensator, który zapewnia to przesunięcie.

    Z drugiej strony uzwojenie rozruchowe pobiera bardzo duży prąd (nawet
    jeśli sprężarka już się kręci, a uzwojenie nie zostanie odłączone), więc
    może...

    --
    Myśliwy poszedł na polowanie i zobaczył zająca. Podszedł na 50 metrów,
    przymierzył, strzelił. Dym się rozwiał, zając dalej siedzi. Podszedł na

  • 35. Data: 2020-09-24 13:57:56
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Zaraz, duze te butle ? Bo to chyba spora energia powietrza w takiej
    > butli, a lodowkowy kompresorek ma ~100W

    Lodówkowy kompresorek ok. 30W nabijał mi podczas eksperymentów butlę po
    LPG (nie wiem ile litrów, chyba ok. 40) od 0 do 8 barów przez ok. 10
    minut, po czym się przegrzewał (działało zabezpieczenie termiczne, musiał
    wystygnąć). Ciekawe czy tu się nie przegrzewa.

    --
    Recepcja hotelu:
    - Szybko, przed hotelem leży kobieta! Jest nieprzytomna, wygląda jakby

  • 36. Data: 2020-09-24 14:02:23
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Np jakis zawor rozprezny w samochodowej klimie, po co mu tyle kabelkow
    > i jakie kody błedow moze powodowac.

    Mój nie ma kabelków, jest po prostu aluminiową kostką, przez którą
    przechodzą aluminiowe przewody do parownika (oba -- i wejście i wyjście,
    nie wiem dlaczego tak). Kabelki elektryczne idą tylko do wyłącznika
    ciśnieniowego i są cztery, bo ma dwa obwody -- jeden do włączenia wysokich
    obrotów wentylatora skraplacza (gdy ciśnienie za bardzo wzrośnie), drugi
    do całkowitego* wyłączenia klimatyzacji (gdy ciśnienie wzrośnie jeszcze
    bardziej, lub za bardzo spadnie). Nie pamiętam teraz wartości, kojarzy mi
    się, że ten pierwszy włącza się przy 6 barach, a drugi między 2 a 30, ale
    głowy nie dam.

    * -- nie da się u mnie całkowicie wyłączyć klimatyzacji, bo kompresor
    pracuje stale, po prostu ma "swash plate" i elektrozawór, który bez
    zasilania ogranicza pojemność komory sprężania do 2% maksymalnej.

    --
    Wchodzi lekarz po obchodzie do gabinetu i mówi do kolegów:
    - Uśmiejecie się, jak wam powiem, kto umarł...

  • 37. Data: 2020-09-24 14:03:33
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    heby <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Mam pewne wątpliwości czy odczyty z urządzenia są prawidłowe

    Opisz dokładnie objawy i odczyty, może ktoś coś wymyśli.

    --
    Pan Buszek (wozny w domu studenckim "Zaczek" w Krakowie) mawial co
    nastepuje:

  • 38. Data: 2020-09-24 14:35:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 24 września 2020 o 13:51:58 UTC+2 Queequeg napisał(a):

> [...]
    >
    > --
    > Mój doktor twierdzi, ze jestem paranoikiem. Co prawda nie powiedział mi
    Większość ludzi operuje wartością ciśnienia w zbiorniku a jest jeszcze jeden
    parametr. Nazywa się spręż i określa ile razy sprężarka może podnieść ciśnienie.
    Jeśli jedna sprężarka podniesie 10 razy i druga też 10 razy to razem podniosą 100
    razy. Dalej sobie wykombinuj jak to podłączyć. Im działało. Z pojedynczej sprężarki
    lodowkowej zrobiłem kiedyś ~ 35 atmosfer zanim stanęła.

  • 39. Data: 2020-09-24 15:01:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
    WM <c...@p...onet.pl> wrote:

    >Na pewno ma zwiększyć moment obrotowy, a nie wygenerować przesunięcie
    >fazy, żeby silnik ruszył we właściwą stronę, a potem już wirował na
    >właściwym uzwojeniu?

    A nie jedno i drugie ?
    Bez przesuniecia fazy nie ruszy, ale moment rozruchowy silnikow
    1-fazie dosc slaby.

    >Przecież moment przy rozruchu nie jest potrzebny duży
    >(bo nie ma ciśnienia na wyjściu), dopiero podczas pracy staje się
    >istotny.

    Moze tarcie tloka duze ?

> [...]
    >Z drugiej strony uzwojenie rozruchowe pobiera bardzo duży prąd (nawet
    >jeśli sprężarka już się kręci, a uzwojenie nie zostanie odłączone),

    No wlasnie - nie masz tam jakiegos termistora do wylaczania tego
    uzwojenia ?

    Przy czym wydaje mi sie, ze dawno temu jakos kondensatorow nie
    lubiano, i uzwojenie mialo inny opor, co powodowalo inne przesuniecie
    fazy.

    J.

  • 40. Data: 2020-09-24 15:32:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 24 września 2020 o 15:01:15 UTC+2 J.F. napisał(a):
> [...]
    >
    > Przy czym wydaje mi sie, ze dawno temu jakos kondensatorow nie
    > lubiano, i uzwojenie mialo inny opor, co powodowalo inne przesuniecie

    Widzę JF że zalapales żywca na trolowanie. Ciekawe czy się przyjmie i kiedy zaskoczy
    że go w chuja robisz?